شناسهٔ خبر: 22623957 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر اطلاعات:

رهبری هوشمندانه پایان کار داعش را رقم زد

جیرفت-وزیر اطلاعات گفت:امروز سردار سلیمانی پایان کار داعش در عراق و سوریه را در پیامی به رهبر معظم انقلاب اعلام کردو این موفقیت نتیجه رهبری هوشمندانه مقام عظمای ولایت و اطاعت از معظم له است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمود علوی سه شنبه شب در آیین اختتامیه جشنواره سراسری یادمان ولایت با ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب به مردم جیرفت گفت: هر سال این آیین همزمان با سالروز تبعید مقام معظم رهبری به شهرستان جیرفت در زمان رژیم ستم‌شاهی برگزار می شود که فرصتی مناسب برای تبیین جایگاه رهبری در فرهنگ اسلام است.

وی ادامه داد: در اسلام جایگاه رهبری بسیار والا و مهم است به گونه ای که پیامبران و امامان همواره جایگاه والای ولایت فقیه را برای ما بیان کرده اند؛ امامت در جامعه اسلامی در واقع فرمان دین است.

حجت الاسلام علوی با اشاره به اینکه با امامت است که قطار جامعه اسلامی روی ریل حرکت می کند، افزود: خداوند جایگاه ویژه ای برای امامت قائل شده است؛ زمانیکه حضرت ابراهیم (ع) همه امتحانات الهی را با موفقیت پشت سر گذاشت خداوند ایشان را به مقام امامت رساند.

وی نبوت، فصل خصومت و زعامت را از ویژگی های رسول اکرم (ص) دانست و افزود: زمانی که قانون وجود داشته باشد و مجری قانون به درستی عمل کند مردم هم از برکات آن استفاده می کنند؛ در رهبری هم پیامبر اختیاراتی داشته است که از یک امر واجب یا حرام برای منفعت مسلمانان بگذرد.

ولی فقیه باید در راس قدرت سیاسی باشد

حجت الاسلام علوی با اشاره به اینکه دستی که قانون قطع کند خون ندارد، گفت: ولی فقیه برای حفظ مصلحت مسلمانان باید اختیاراتی داشته باشد.

علوی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر پایه این دیدگاه ها تعیین شده و قرائت شیعه قرائتی است که از ذات طبیعت اسلام گرفته شده است.

وی بیان کرد: شیعه معتقد است اگر سه ویژگی نبوت، فصل خصومت و زعامت در یک نفر وجود داشته باشد آن شخص به عنوان ولایت فقیه شناخته می شود.

حجت الاسلام علوی با اشاره به اینکه زمانیکه قدرت در دست ولایت فقیه نباشد احکام ضمانتی برای اجرا ندارند، افزود: وقتی که فتوا و بیان احکام از قدرت حکومت جدا باشند نمی توان به نفع مسلمانان گام برداشت و شیعه این مساله را قبول ندارد.وی با تاکید بر اینکه ولی فقیه باید در راس قدرت سیاسی باشد، گفت: امروز دسیسه ها و توطئه های دشمنان با درایت و هوشمندی رهبری از بین رفته است و این بدان معناست که اسلام شایسته ترین فرد را در راس حکومت قرار داده است.

وزیر اطلاعات گفت: رهبری اسلام را حفظ می کند و در چنین شرایطی حکومت وسیله ای برای اجرای احکام اسلامی است.

وی تصریح کرد: زمانی که رهبر در راس امور قرار می گیرد اولین مرحله شناخت مردم از رهبرشان است؛ پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) فرموده اند «کسی که بمیرد و رهبر خود را نشناسد از مرگ جاهیلت بهره برده است».

هشدار در خصوص دسیسه های دشمنان در لباس تدین

حجت الاسلام علوی با بیان اینکه مردم باید از ولی امر مسلمین اطاعت کنند، گفت: وظیفه امام این است که برابر احکام خداوند حکم کرده و عدالت را رعایت کند و این بدان معناست که ولایت فقیه باید مصالح اسلام و مسلمانان را به کار گیرد.

وی گفت: مردم باید به رهبر خود احترام بگذارند و شناخت، اطاعت و حفظ حرمت رهبری، هوشیاری و بصیرت از دیگر وظایف مردم در مقابل رهبر است.

حجت الاسلام علوی با اشاره به اینکه پیوند ولی فقیه با مردم نظام را از آسیب ها حفظ می کند، افزود: دشمن لزوما در لباس دشمن حضور پیدا نمی کند؛ امروز دشمنان قصد دارند با لباس و چهره تدین و زبان دین بین مردم و رهبر اختلاف بیاندازند که باید بصیرت داشته باشیم تا توطئه دشمنان پیوند ما با رهبر معظم انقلاب را متزلزل نکند.

وزیر اطلاعات گفت: عزت امروز جمهوری اسلامی به دلیل پیوند مستحکم بین رهبری و مردم است؛ با گذشت زمان انقلاب پیشرفته تر شده و دشمنان ناموفق تر شده اند و ما روز به روز پیشرفت می کنیم.

وی گفت: امروز حاج قاسم سلیمانی پایان کار داعش در عراق و سوریه را در پیامی به رهبر معظم انقلاب اعلام کرد و این نتیجه رهبری هوشمندانه مقام عظمای ولایت و اطاعت از معظم له است.

نظر شما