شناسهٔ خبر: 22623565 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تولید گرید جدید محصول پلیمری در شرکت پتروشیمی شازند

اراک - ایرنا - مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند گفت: نخستین بار در ایران گرید پلیمری PE100 در واحد پلی اتیلن سنگین این شرکت و با استفاده از کاتالیست جدید به تولید رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی شرکت پتروشیمی شازند، ابراهیم ولدخانی افزود: تولید محصول PE100 با کاتالیست جدید به منظور جلوگیری از واردات این محصول و خروج ارز از کشور انجام شده و کاربرد این محصول برای تولید لوله های پلی اتیلن برای آبرسانی و گاز رسانی است.
وی ادامه داد: این گرید جدید پلیمری با استاندارد بالای تحمل فشار از اهمیت ویژه ای در صنعت گاز و آب کشور برخوردار است و نسبت به PE80 مقاومت بیشتری در فشارها و دماهای بالا از خود نشان می دهد.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند اظهار کرد: این محصول در سطح جهانی قابل رقابت با مشابه خارجی است و تولید آن می تواند به خودکفایی کشور در این زمینه کمک کند.
وی افزود: این شرکت علاوه بر تامین نیاز بازار داخلی، بیش از 300 میلیون دلار صادرات به کشورهایی چون آسیای میانه، هند، آسیای جنوب شرقی، ترکیه و اروپا را دارد.
مجتمع پتروشیمی شازند در سال 1372در کیلومتر 22غرب اراک در مساحتی بالغ بر 523هکتار راه اندازی شده است و متنوع ترین طیف محصولات پتروشیمی کشور را در تامین نیاز صنایع زیردستی به عهده دارد.
محصولات تولیدی پتروشیمی شازند در صنایع نساجی، انواع پلیمرها و پلاستیک ها، چسب سازی، لاستیک سازی، نفت و گاز، لوله های پلی اتیلنی، شوینده ها و پاک کننده ها در کشور کاربرد دارد.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری

انتهای پیام /*

نظر شما