شناسهٔ خبر: 22622884 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون وزیر آموزش و پرورش:

بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل از سیاست‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش است

R41346/P41362/S6,51/CT11

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل از سیاست‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مجتبی زینی‌وند ظهر امروز در حاشیه نشست شورای موسسان مدارس غیردولتی و در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به ویژه شهدای فرهنگی اظهار داشت: انتخاب توسعه مشارکت‌های مردمی و استفاده از ظرفیت‌های مردم برای کمک به آموزش و پرورش و همچنین اداره امور مربوطه یک ضرورت در کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مدارس غیردولتی، نماد مشارکت مردمی در آموزش و پرورش است؛ افزود: اگر قرار است مردم به ما اعتماد کنند مبنای آن را باید به‌گونه‌ای دنبال کنیم که اعتماد مردم به مدارس غیردولتی سلب نشود.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: باید به عنوان موسس، وظیفه راهبری-آموزشی در مدارس را به عهده بگیریم؛ در گام نخست این امر باید نسبت به راه‌اندازی واحدهای آموزشی اقدام کنیم.

وی در ادامه گفت: مهم‌ترین وظیفه موسسان این است که باید به عنوان راهبر آموزشی فعالیت داشته باشند که وظیفه سنگینی است و همه مولفه‌ها باید در چارچوب تصمیم گیری راهبران آموزشی قرار گیرد.

زینی‌وند با اشاره به اینکه در حال حاضر سطح انتظارات مردم از مدارس غیردولتی بالا رفته است، خاطرنشان کرد: از این رو ضروری است متوجه تغییر انتظارات مسئولان، جامعه، اولیا و دانش آموزان از موسسان مدارس غیردولتی باشیم.

وی پیرامون بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل اظهار داشت: این کار از سیاست‌های اصلی آموزش و پرورش است و با انجام آموزش‌های الکترونیکی می‌توان دانش آموزان بازمانده از تحصیل را به عرصه تعلیم و تربیت برگرداند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های آموزش و پرورش پیرامون توسعه فرهنگ مطالعه گفت: طرحی با عنوان کتابخانه کلاسی راه اندازی کردیم و براین باوریم که اگر در مقطع ابتدایی دانش‌آموز را به مطالعه سوق دهیم قطعا گنجینه لغات بالایی پیدا می‌کند و با فکری بازتر و افقی روشن در مطالعه دروس موفق‌تر خواهد بود.

وی افزود: در این طرح مدارس، در هر کلاس هر دانش آموز یک کتاب مناسب با سنش به کلاس هدیه می‌کند و با نظارت معلم یا مدیر هر هفته این تعداد کتاب بین دانش آموزان تقسیم می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما