شناسهٔ خبر: 66513791 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۱۴۰ بیمار از خدمات تصویر برداری بیمارستان قشم بهره مند شدند

قشم - ایرنا - رییس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم گفت: چهار هزار و ۱۴۰ بیمار از ابتدای سال جاری تا کنون از خدمات واحد تصویربرداری این بیمارستان برای خدمات تشخیصی بهره مند شدند.

صاحب‌خبر -

سیدمحمود احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: مجموع خدمات تشخیصی ارایه ‌شده به بیماران مراجعه کننده به این بیمارستان ۶ هزار و ۹۱۲ خدمت بوده است که از این تعداد، سه هزار و ۳۹۰ خدمت به صورت سرپایی و سه هزار و ۵۲۲ خدمت به‌ صورت بستری خدمات تصویربرداری مورد نیاز را دریافت و تحت درمان پزشکان این بیمارستان قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: ۱۸ کارشناس و چهار پزشک متخصص رادیولوژی و سونوگرافی مشغول ارایه خدمات تصویربرداری به‌ صورت شبانه‌روزی به بیماران بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس هستند.

رییس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم توضیح داد: در مدت یادشده ۲ هزار و ۷۴۴ بیمار خدمات رادیولوژی، ۲۲ بیمار خدمات ماموگرافی، ۴۷۵ بیمار خدمات سونوگرافی و ۸۹۹ بیمار خدمات سی. تی. اسکن را دریافت کرده اند.

بیمارستان تخصصی پیامبر اعظم(ص) بزرگترین و مهمترین مرکز درمانی جزیره قشم محسوب می شود که با ایجاد فضای جدید، تجهیزات کاملا تخصصی، استاندارد و با ارایه خدمات به صورت دولتی، تحولی عظیم در زیر بنای سلامت مردم این جزیره ایجاد کرده است.

این مرکز در حال حاضر دارای ۱۲۸ تخت در بخش های تخصصی سی. سی. یو(مراقبت های ویژه قلب)، آی. سی. یو(مراقب های ویژه)، داخلی، جراحی، اورژانس، نوزادان و اطفال، زنان، بلوک زایمان، ریکاوری، استریلیزاسیون مرکزی، تالاسمی، همودیالیز، آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و داروخانه شبانه روزی به صورت ۲۴ ساعته فعال و به ارایه خدمات می پردازد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما