شناسهٔ خبر: 22620078 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جهان پس از تجاوز آمریکا به افغانستان احساس امنیت نمی‌کند

خوشرو با تاکید بر اینکه جهان پس از تجاوز آمریکا به افغانستان احساس امنیت نمی‌کند، خواستار کمک جامعه بین‌الملل به افغانستان در مبارزه با تروریسم شد.

صاحب‌خبر -

جهان پس از تجاوز آمریکا به افغانستان احساس امنیت نمی کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه جهان پس از تجاوز آمریکا به افغانستان احساس امنیت نمی کند، خواستار کمک جامعه بین الملل به افغانستان در مبارزه با تروریسم شد.

«غلامعلی خوشرو» در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با موضوع افغانستان به افزایش شمار حملات تروریستی و خشونت بار در افغانستان در ماه های اخیر اشاره و آن را  تداوم روندی دانست که پس از تجاوز آمریکا به افغانستان  ایجاد  شده است.

آمریکا و متحدانش در سال 1380 به بهانه مبارزه با تروریسم و تامین امنیت در افغانستان به این کشور یورش بردند اما از آن زمان تاکنون، ناامنی، تروریسم و تولید مواد مخدر در افغانستان افزایش چشمگیری داشته است.

نماینده دائم  ایران در سازمان ملل بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از افغانستان نیز تاکید کرد و گفت: ایران از سه دهه پیش تا کنون میزبان میلیون ها پناهجوی افغان بوده است.

بر اساس گزارش سرطان/ تیر سال روان کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، حدود یک میلیون مهاجر نام نویسی شده افغان (قانونی) در ایران زندگی می کنند.

حدود دو میلیون آواره افغان نیز به صورت غیرقانونی در جمهوری اسلامی ایران زندگی می کنند. این افراد در واقع جماعتی فاقد مدارک هویتی هستند با این حال درچارچوب تاکیدهای مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی تحصیل مهاجران  افغان‌ اعم از قانونی و غیرقانونی در ایران رایگان است.

خوشرو همچنین با ابراز نگرانی از یافته های نهادهای سازمان ملل متحد مبنی بر افزایش 87 درصدی کشت خشخاش در افغانستان ظرف سال گذشته، خواستار حمایت جامعه بین المللی از ابتکارات بین المللی و منطقه ای برای برخورد با مواد مخدر شد.

انتهای پیام/

 

نظر شما