شناسهٔ خبر: 22610265 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

از ظرفیت جامعه بین‌المللی در مبارزه با تمام اشکال تروریسم استفاده می‌کنیم

رئیس اجرایی دولت وحدت ملی با سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل که با موضوع بررسی وضعیت افغانستان تشکیل شده بود، اوضاع کشور را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

از ظرفیت جامعه بین المللی در مبارزه با تمام اشکال تروریسم استفاده می کنیمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالله عبدالله»، رئیس اجرایی دولت وحدت ملی با سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل که با موضوع بررسی وضعیت افغانستان تشکیل شده بود، اوضاع کشور را تشریح کرد.

وی تامین امنیت را اولویت اصلی این کشور دانست و گفت: از ظرفیت جامعه بین المللی در مبارزه با تمام اشکال تروریسم استفاده می کنیم چرا که بهترین تضمین برای ثبات و رفاه مردم ما است.

عبدالله افزود: در ماه های اخیر، در نتیجه تلاش های موثر نیروهای امنیت ملی افغانستان با اقدامات علیه طالبان در کنار شبکه وابسته حقانی که بخشی از القاعده، داعش و دیگر گروه های تروریستی شناخته شده هستند، از هر گونه دستاورد قابل توجهی در مراکز شهری بازمانده است.

رئیس اجرایی افغانستان ادامه داد: ما با یک گروه مواجه نیستیم، بلکه چندین گروه که هر کدام آیینه دیگری هستند، در زیر عناوین متفاوت قرار گرفته اند و غیر مستقیم برنامه یکسانی را حمایت می کنند. 

وی با بیان این که قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بر پشتیبانی مداوم جامعه بین المللی از نیروهای امنیتی افغانستان تأکید دارد، اظهار کرد: برای این منظور، ما اقدامات جدیدی را در نظر گرفته ایم تا بتوانیم با استراتژی های تازه ایالات متحده، ناتو، اتحادیه اروپا و دیگران در چارچوب پشتیبانی نظامی و غیر نظامی مداوم بین المللی برای امنیت و ثبات در افغانستان انطباق دهیم.

رئیس اجرایی افغانستان به پناهگاه های امن تروریست ها در پاکستان هم اشاره کرد و ادامه داد: ما قاطعانه معتقدیم که رویکرد مبتنی بر شفاف شدن و حل مساله پناهگاه های تروریستی منطقه ای و سیستم های پشتیبانی آن، مسائل اصلی است و این موضوع ما را به صلح و ثبات نزدیک می کند.

عبدالله اضافه کرد: کار کردن با مردمی که در فهم تهدیدات اشتراک نظر داریم و حفاظت از مردم در برابر خشونت های سیاست زده شده، سنگ بنای استراتژی جدید امنیت ملی ما را در مبارزه با تروریسم شکل می دهد.

وی تصریح کرد: ما مدت ها است اعلام کرده ایم که به دنبال روابط دوستانه با ملت ها هستیم. ما از هر فرصت استفاده کردیم تا از طریق کلمات و رفتار روشن شود که هرگز اجازه نخواهیم داد روابط ما با یک کشور یا گروهی از کشورها تحت الشعاع یا تحت تاثیر روابط دیگر کشورها در منطقه یا فراتر از آن قرار گیرد. 

رئیس اجرایی افغانستان خاطرنشان کرد: افغانستان دارای استراتژی و نقشه راه صمیمانه برای همه است. ما نگران رقابت های منفی دولت ها و استفاده از نیروهای نیابتی خشونت آمیز هستیم و آن را غیرسازنده می دانیم. 

عبدالله تاکید کرد: گروه تروریستی یا افراط گرای خوب یا بد وجود ندارد. ما باید با تمام اشکال و سایه های ترور مبارزه کنیم. ما نباید از یک گروه برای مبارزه با گروه دیگر حمایت کنیم و مدعی شویم که با تمام ابعاد تروریسم مبارزه می کنیم.

وی گفت: با اعتماد به نفس کامل می توانم بگویم که هم افزایی، سرمایه گذاری و همکاری مشترک در 17 سال گذشته، تفاوت زیادی در افغانستان ایجاد کرده است. جامعه مدنی ما پر جنب و جوش است، رسانه های آزاد ما به عنوان یک سیستم تعادل بخش عمل می کنند و جمعیت جوان رو به رشد ما کمتر تمایل دارد که کشور را ترک کند و در خانه به دنبال فرصت ها و چشم انداز ها است. 

رئیس اجرایی دولت افغانستان با اشاره به موفقیت تیم زیر 19 سال کریکت افغانستان در رقابت های قهرمانی مالزی، افزود: در مجموع، ما متعهد به ادامه این مسیر بر اساس آرزوهای مردم افغانستان هستیم و از حمایت جامعه جهانی استقبال می کنیم.

عبدالله امنیت را اولویت اصلی افغانستان دانست و با تاکید بر این که اجازه دهید در این مسیر مجددا از ظرفیت همکاری های بین المللی در مبارزه با تروریسم بهره گیریم، اظهار کرد: انجام این کار بهترین تضمین برای امنیت و رفاه همه مردم ما است.

انتهای پیام/

 

نظر شما