شناسهٔ خبر: 22603827 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

آیت الله اعرافی در جمع مدیران مدارس علمیه کرمانشاه:

مجوز راه اندازی رشته های تخصصی در مدارس علمیه صادر شده است/ طلاب کرمانشاه حضور جدی در مدارس آموزش و پرورش داشته باشند

حوزه/ راه اندازی رشته های تخصصی در مدارس علمیه از مصوباتی است که به تصویب رسیده و مدیران محترم می توانند در مدارس خود رشته تخصصی داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اعرافی امشب در نشستی با مدیران مدارس علمیه حوزه علمیه کرمانشاه که در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه برگزار شد، ضمن اظهار تأسف و تسلیت حادثه زلزله کرمانشاه، اظهار داشت: امروز بر اساس قریب به دو هزار نقطه نظر دریافتی از مراجع، رهبر انقلاب، اساتید، طلاب و ... تبدیل به حداقل یک صد پروژه جدید شده که کلید خورده و پیگیر آن هستیم.

وی ابراز داشت: حوزه برای جامعه و نظام است و خروجی هر فعالیت آن باید مشخص شود که کدام مشکل را از جامعه برطرف کرده است.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: فعال سازی مساجد استان از ضروریاتی است که باید دنبال شود؛ همچنین تربیت طلاب مبلغ و امام جماعت نیز از مباحث مهمی است که در فعال سازی مساجد بسیار مهم است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: حضور فعال طلاب و روحانیون در آموزش و پرورش از دیگر ضروریاتی است که باید برای آن برنامه ریزی مناسب داشته باشید.

آیت الله اعرافی بیان داشت: باید پذیرش در حوزه های علمیه به صورت هدفمند انجام بپذیرد؛ چراکه کیفیت طلاب جدیدالورود بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: در ساختار جدید حوزه های علمیه، دفتر وقف و منابع پایدار راه اندازی شده که بر اساس شعار «هر مدرسه، یک وقف» به پیش رفته تا مدارس از مشکلات مالی رها شوند.

مدیر حوزه های علمیه ابراز داشت: امسال نظام امتحانات شفاهی با تغییراتی مواجه شده که به نفع طلاب بوده و برنامه مناسبی برای آنان خواهد بود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: راه اندازی دروس خارج در استان ها از دیگر برنامه هاست که نیازمند همت و پیگیری مدیران در خود استان می باشد.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: راه اندازی رشته های تخصصی در مدارس علمیه از مصوباتی است که به تصویب رسیده و مدیران محترم می توانند در مدارس خود رشته تخصصی داشته باشند.

وی در پایان بیان داشت: از اعضای شورای حوزه علمیه استان کرمانشاه، مسئولین و هیئات امنای مدارس علمیه، اداره کل اوقاف کرمانشاه و نهادهای همراه با حوزه و همچنین مدیر سابق حوزه علمیه استان، حجت الاسلام والمسلمین موسی تقدیر و تشکر داریم.

نظر شما