شناسهٔ خبر: 22613239 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

انس با مفاهیم قرآنی، راه تعالی علمی و معنوی طلاب است

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مفاهیم قرآنی همچون چراغی مسیر صحیح را برای رشد و تعالی معنوی طلاب نشان خواهد داد، گفت: تجربه ثابت کرده طلابی که با مفاهیم قرآنی انس بیشتری دارند در برنامه های علمی به موفقیت های بهتری دست پیدا می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در جمع اساتید و طلاب مدرسه قرآنی بیت النور با موفقیت ارزیابی کردن اجرای طرح تربیت طلاب حافظ قرآن در استان، گفت: با گذشت چندین سال از آغاز اجرای این طرح امروز شاهد تربیت ده ها طلاب حافظ کل و جزء قرآن در مدارس علمیه هستیم.

وی با بیان این که طرح تربیت طلاب حافظ قرآن در ابتدا تنها در یکی از مدارس علمیه استان آغاز شد، افزود: امروز اجرای این طرح در همه مدارس علمیه استان گسترش پیدا کرده و طلاب مدارس علمیه مازندران در اجرای این طرح ارزشمند مشارکت دارند.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که امروز اجرای طرح تربیت طلاب حافظ قرآن در همه مدارس علمیه استان فراگیر شده است، خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت ها به منظور تقویت و گسترش برنامه های قرآنی در مدارس علمیه بهره گیریم.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز تربیت طلاب قرآنی به عنوان یکی از برنامه های اولویت دار معاونت تهذیب است، تصریح کرد: مدیریت حوزه علمیه نیز از همه برنامه های قرآنی در مدارس علمیه به طور جدی حمایت می کند و بسترهای لازم را برای توسعه فعالیت های قرآنی در حوزه فراهم خواهد کرد.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که امروز طلاب حوزه علمیه باید مروجان اصلی مفاهیم قرآنی در جامعه باشند، خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان به عنوان پیشگامان عرصه تبلیغ دین رسالت مهمی در رشد و گسترش برنامه های قرآنی در جامعه بر عهده دارند.

وی با بیان این که مدارس علمیه و طلاب نباید با مفاهیم قرآنی بیگانه باشند، تصریح کرد: حوزه های علمیه باید در کنار پرداختن به مسائل علمی و آموزشی به موضوعاتی نظیر برنامه های قرآنی نیز توجه ویژه داشته باشند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مفاهیم قرآنی همچون چراغی مسیرصحیح را برای رشد و تعالی معنوی طلاب نشان خواهد داد، خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده طلابی که با مفاهیم قرآنی انس بیشتری دارند در برنامه های علمی به موفقیت های بهترین دست پیدا می کنند.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که برخی ها در گذشته برنامه های فرهنگی و قرآنی در حوزه را مانع رشد علمی طلاب می دانستند، تصریح کرد: اما امروز می بینیم طلاب حافظ قرآن در مقایسه با دیگر طلبه های فعال در حوزه از بنیه علمی قوی تری برخوردار هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه های علمیه باید در رشد و گسترش مبانی قرآنی در جامعه پیشگام باشند، خاطرنشان کرد: انتظار جامعه از طلاب و روحانیان در مسائل دینی و فرهنگی بیشتر از اقشار دیگر جامعه است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب حافظ قرآن از سوی مجموعه مدیریت حوزه مورد حمایت قرار می گیرند، تصریح کرد: به طور حتم حمایت های لازم از طلاب می تواند بستری را برای گرایش طلاب به سمت طرح حفظ قرآن فراهم کند.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که حفظ آیات روح بخش قرآنی کریم مسیری برای سعادت و تعالی طلاب حوزه است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در طی سال های برگزاری طرح حفظ کلام الهی، شاهد استقبال بسیاری از سوی طلاب حوزه از این طرح ارزشمند هستیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انس با مفاهیم تعالی بخش قرآنی ظرفیت علمی و معنویت طلاب را بسیار افزایش خواهد داد، خاطرنشان کرد: برای تقویت بعد معنوی و تهذیبی طلاب باید انس و الفت یک طلبه با مبانی و مفاهیم قرآنی هر روز تقویت شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در حال حاضر ظرفیت های ارزشمندی در مدارس علمیه برای حفظ قرآن وجود دارند، تصریح کرد: طرح تربیت طلاب حافظ قرآن یک فرصت بسیار مناسبی برای رشد و تعالی معنوی طلاب است.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که مدارس علمیه مازندران پیشگام در گسترش معارف قرآنی هستند، ادامه داد: خوشبختانه امروز توجه به معارف قرآنی در مدارس علمیه به یک فرهنگ تبدیل شده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز جامعه بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت و گسترش مفاهیم قرآنی است، خاطرنشان کرد: در این مسیر طلاب و روحانیان نقش بسیار مهمی در رشد و گسترش این مفاهیم در جامعه بر عهده دارند.

وی با تأکید براین که فاصله گرفتن از مفاهیم قرآنی موجب رشد و گسترش آسیب های اجتماعی و اخلاقی در جامعه خواهد شد، تصریح کرد: مفاهیم و مبانی قرآنی موجب کاهش بسیاری از مشکلات و بحران های فرهنگی و اجتماعی خواهد شد.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که جامعه اسلامی که بر پایه مفاهیم ناب الهی شکل گرفته باشد در تحقق همه مفاهیم قرآنی پیشگام باشد، خاطرنشان کرد: متأسفانه این مفاهیم ناب و تعالی بخش آن گونه که شایسته است در جامعه رشد پیدا نکرده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که حوزه های علمیه مسؤولیت سنگینی در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه بر عهده دارند، گفت: یک طلبه حوزه در کنار حفظ قرآن باید حامل آن در جامعه باشند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که سرعت رشد معضلات اجتماعی و فرهنگی، نیاز جامعه به مفاهیم دینی و قرآنی را بیشتر کرده است، خاطرنشان کرد: امروز تنها راه علاج جامعه در برابر این سیل عظیم معضلات فرهنگی، تقویت مفاهیم قرآنی در جامعه است.

وی با تأکید براین که زندگی فردی و اجتماعی ما باید با مفاهیم قرآنی پیوند زده شود، تصریح کرد: زیست قرآنی باید در جامعه امروز رشد و رونق پیدا کند و این وظیفه و رسالت طلاب و حوزویان است که در این خصوص به مردم آگاهی دهند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب و روحانیان ابتدا خود باید به دانش، رفتار، آداب و زیست قرآنی آراسته باشند تا بتوانند جامعه را از مشکلات و معضلات فعلی رهایی دهند، خاطرنشان کرد: امروز حوزه پیشگام حل معضلات و مشکلات اجتماعی و فرهنگی با مفاهیم دینی و قرآنی است./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۲

نظر شما