شناسهٔ خبر: 22600173 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افتتاح دومین نیروگاه تولید برق از گاز طبیعی در پاکستان

دومین نیروگاه تولید برق از گاز مایع طبیعی پاکستان، در کراچی افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا وسیما از اسلام آباد، دومین نیروگاه تولید برق از گاز مایع طبیعی پاکستان امروز در شهر کراچی در جنوب این کشور در حالی افتتاح شد که این کشور با مشکلات فراوانی در زمینه انرژی بویژه گاز روبروست.

میزان مصرف گاز در پاکستان طی 20 سال گذشته بیش از 80 درصد افزایش داشته است. جمعیت پاکستان هم به ‌سرعت در حال رشد است و تعداد انشعابات گاز از 4 میلیون به 8.4 میلیون انشعاب افزایش یافته است. 
به گفته شاهد خاقان عباسی نخست وزیر پاکستان، نیاز این کشور به گاز مایع فشرده (LNG) در سه سال آینده، هر سال به بیش از 30 میلیون تن افزایش می یابد.
وی در مراسم افتتاح دومین نیروگاه تولید برق از گاز مایع طبیعی کشورش گفت: راه اندازی این نیروگاه به دولت برای غلبه بر بحران کمبود برق در کشور کمک خواهد کرد. این نیروگاه در یک زمان کوتاه با هزینه ای بالغ بر 50 میلیارد روپیه راه اندازی شده است.
خاقان عباسی تاکید کرد: ساخت ترمینال های ذخیره سازی گاز مایع طبیعی باعث تقویت اقتصاد و صنعت کشور خواهد شد و دولت در آینده ترمینال های گاز مایع طبیعی دیگری را نیز راه اندازی خواهد کرد.
وی با اشاره به طرح های دولت برای ساخت نیروگاه گفت: در حال حاضر طرح ساخت نیروگاه تولید برق از زغال سنگ با ظرفیت تولید 1300 مگاوات و چندین طرح دیگر در مراحل پایانی است. 
نخست وزیر پاکستان افزود: دولت به زودی 3 نیروگاه تولید برق از گاز را نیز راه اندازی خواهد کرد.
در سال‌های اخیر پاکستان با بحران تامین انرژی روبرو بوده و به همین منظور این کشور به دنبال انعقاد قراردادهای مختلف واردات گاز از جمله خط لوله صلح، خط لوله تاپی برای واردات از ترکمنستان و واردات ال.ان.جی از قطر بوده است.
طرح گازرسانی از ایران به پاکستان موسوم به خط گاز صلح سال‌هاست آغاز شده اما دخالت کشورهای مختلف اجرای آن را در پاکستان به تأخیر انداخته است.

نظر شما