شناسهٔ خبر: 22598212 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

پایان داعش؛ خبر اول جهان اسلام

با پیروزی ارتش و نیروهای مقاومت بر داعش در عراق و سوریه و برچیده شدن خلافت خودخوانده این گروه تروریستی، مهر بطلان بر ماموریت محوله بیگانگان به تکفیری های وهابی- صهیونیستی در به آشوب کشیدن خاورمیانه و ایجاد کینه های عمیق میان قومی و مذهبی در منطقه خورد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، شکل گیری اولیه ی داعش به اکتبر سال 2006 یعنی 10 سال پیش بازمی گردد . گروهک تروریستی داعش ، با حمایت های غربی ـ عربی ، به وجود آمد و بعد از مدتی دامنه عملیات و حملاتش وسعت گرفت . عراق و سوریه مهمترین جولانگاه این ماشین جدید آدم کشی بود .
گروهک وهابی ـ تکفیری داعش ، هرچند داعیه اسلام داشت ، اما از همان ابتدا ، مهمترین هدفش مسلمانان بودند . نابود کردن اماکن اسلامی آشکارترین نشانه ی ضد اسلام بودن داعش بود .
داعشی ها با استفاده از گستردگی مرز مشترک عربستان با استان الانبار ، هر چه را می‌خواستند به عراق بردند و تصرف موصل ، و چند شهر دیگر ، نتجیه آن بود . تکفیری های داعش ، به تدریج خود را به خاک سوریه هم رساندند و در آنجا هم تا مرز با لبنان ، برخی از مناطق را به تصرف خود درآوردند . جلوگیری از شکل گیری آرامش پایدار در عراق و سوریه ، مهمترین هدف این گروه تروریستی بود .
کشتار بی هدف مردم در شهرهای مختلف ، آنچنان شدت گرفت که ، نیروهای مردمی در عراق و سوریه برای مقابله با این غده ی تکفیری ـ صهیونیستی ، بسیج شوند .
حضور و هدایت نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مدافعان حرم نیز ، موجب شد تا نیروهای مردمی عراق و سوریه ، هر لحظه هدفمندتر شوند .
این نیروهای مردمی ، همراه با ارتش های عراق و سوریه ، نیروهای حزب الله لبنان ، و فرماندهی نیروهای سپاه پاسداران ، بدنه اصلی محور مقاومت را تشکیل دادند تا سدی شوند بر گسترش ماشین جدید مردم کشی غرب در منطقه .
تیرماه امسال ، و با نقش آفرینی مرجعیت دینی عراق در بسیج مردمی ، محور مقاومت توانست موصل را آزاد کند و داعش در عراق برای همیشه پایان یافت .
در تمام مدت حضور خونبار داعش در سوریه ، مردم مهمترین قربانیان این گروه تروریستی بودند . محور مقاومت اما در تمام این مدت ، مهمترین سپر مقاوم در برابر داعش در سوریه بود و مدفعان حرم ، پیشتاز حفاظت از حرم حضرت زینب (س)
با اوج گیری پیروزی های مقاومت و پس از اظهارات سردار سلیمانی ، زمزمه های پایان داعش در سوریه ، به مهمترین خبر در جبهه ی مقاومت تبدیل شد . سی ام شهریور بود که فرمانده سپاه قدس در مراسم اربعین شهدای مدافع حرم ، به صراحت اعلام کرد : نابودی داعش نزدیک است و برای ان زمان مشخص کرد
حالا و با آزادسازی شهر بوکمال ، به عنوان آخرین پایگاه داعش در شرق سوریه ، داعش به پایان خط رسید تصاویر حضور سردار قاسم سلیمانی ، فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران ، در عملیات موفق آزادسازی بوکمال ، نشانه ی تحقق این وعده بود .
مهتدی، کارشناس مسائل خاورمیانه در تیتر امشب شبکه خبر با اشاره به پایان داعش در عراق و سوریه ، گفت : آمریکا قصد دارد تروریست ها را به لیبی، مصر و حتی افغانستان منتقل کند تا آن کشورها را ناامن کند
زارعی ، کارشناس مسائل خاورمیانه در همین زمینه تاکید کرد : هرچند داعش با حمایت های آمریکا ، برای حفظ آخرین پایگاهش در بوکمال سوریه تلاش کرد ، داعش که تحت حمایت آمریکا و غرب بود پرونده اش در سوریه و عراق برای همیشه بسته شده است
آزادسازی بوکمال نه تنها به عنوان آزادسازی یک شهر استراتژیک در استان دیرالزور سوریه در مرز عراق ، اهمیت دارد ، بلکه با توجه به پایان داعش در عراق ، پایان عمر خسارت بار این گروهمک تروریستی در سوریه نیز توانسته است ، تهدید را بیش از پیش از مرزهای ایران دور سازد .


نظر شما