شناسهٔ خبر: 22582749 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرار والی داعش در شهر بوکمال به شرق فرات با 150 تروریست دیگر

دمشق - ایرنا - 'ابوحسن العراقی' والی گروه تروریستی تکفیری داعش در شهر بوکمال سوریه به همراه بیش از 150 تروریست دیگر به شرق رود فرات گریخت.

صاحب‌خبر -

اتاق عملیات نیروهای هم پیمان ارتش سوریه امروز (یکشنبه) اعلام کرد که العراقی به همراه دو فرمانده برجسته تروریست های داعشی به نام های 'صدام الجمل' و 'ابوسمیه الانصاری' از شهر بوکمال به شرق رود فرات فرار کردند.
همزمان با فرار والی داعش در بوکمال، بیش از 150 تروریست دیگر نیز پس از درگیری شدید با ارتش سوریه و نیروهای هم پیمان از جمله سپاه پاسداران، حزب الله لبنان، فاطمیون، زینبیون و حیدریون از میدان نبرد متورای شده و خود را به شرق فرات رساندند.
براساس اعلام مرکز اطلاع رسانی، نیروهای هم پیمان ارتش سوریه، شماری از این تروریست ها خود را به نیروهای دمکراتیک سوریه تسلیم کردند.
یک منبع آگاه در اتاق عملیات نیروهای هم پیمان ارتش سوریه امروز یکشنبه، در گفت و گو با ایرنا از آزادسازی کامل شهر بوکمال در جنوب استان دیرالزور سوریه خبر داد.
وی که خواست نامش فاش نشود، گفت: ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای سپاه پاسداران، حزب الله لبنان، فاطمیون، زینبیون و حیدریون پس از درگیری های شدید با گروه تروریستی داعش بر بوکمال در نزدیکی مرزهای عراق مسلط شدند.
در این درگیری شمار زیادی از تروریست های داعش کشته و سلاح و تجهیزات آنان منهدم شد.
هم اکنون ارتش سوریه و نیروهای هم پیمان درحال پاکسازی محله های بوکمال از مین ها و تله های انفجاری برجای مانده از داعش هستند.
ارتش سوریه و نیروهای مقاومت روز شنبه بر بیشتر بخش های شهر بوکمال، آخرین پایگاه بزرگ داعش در شرق سوریه مسلط شده بودند.
این شهر مرزی در مجاورت شهر القائم عراق تنها پایگاه بزرگ داعش در شرق سوریه بود.
عملیات ارتش سوریه و نیروهای مقاومت برای تسلط بر بوکمال در چارچوب عملیات 'والفجر3' و با هدف پاکسازی تمام مناطق شرقی سوریه از گروه تروریستی تکفیری داعش انجام شد.
مرکز عملیات نیروهای همپیمان ارتش سوریه روز شنبه 25 شهریورماه از آغاز عملیات والفجر3 برای پاکسازی مناطق هم مرز با عراق در جنوب استان دیرالزور تا بوکمال از گروه تروریستی داعش خبر داده بود.
خاورم**6116**1479
ناشر:حسن سالک رضائی

انتهای پیام /*

نظر شما