شناسهٔ خبر: 22596143 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کردستان سرزمین فداکاری‌های بزرگ است

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کردستان گفت: کردستان سرزمین فداکاری‌های بزرگ است که نگاهی به تاریخ ثبت وقف‌نامه‌های استان این مهم را اثبات کرده است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛حجت‌الاسلام‌ مصطفی نوروزی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کردستان پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی وقف خانواده و سبک زندگی اسلامی که در مکان سالن جلسات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه ربیع‌الاول، گفت: امیدواریم تعداد موقوفات استان کردستان به میزان موقوفات کشوری ارتقاء پیدا کند.

وی  ضمن تسلیت و ابراز مراتب همدردی با آسیب‌دیدگان زلزله‌زده استان کرمانشاه و قدردانی از خدمات‌رسانی و کمک مردم استان کردستان افزود: موضوع وقف در کردستان خیلی مورد توجه بوده است، کردستان سرزمین فداکاری‌های بزرگ است که نگاهی به تاریخ ثبت وقف‌نامه‌های استان این مهم را اثبات کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با بیان اینکه دهه وقف فرصت مغتمی برای اطلاع‌رسانی، تبلیغ و ترویج وقف است، افزود: بانوان در راستای وقف‌های جدید و تبلیغ و ترویج این امر حسنه همیشه فعال عمل کرده‌اند تا جایی که ۷۰ نفر از واقفان  استان کردستان، بانوان هستند.

نوروزی، ایجاد تنوع نیات موقوفات جدید ضروری است، گفت: بیش از ۹۰ درصد نیات موقوفات استان مربوط به مساجد است و این مهم نشان‌دهنده کمبود وقف در سایر نیات اجتماعی، خیریه، علمی، درمانی و ورزشی و غیره است .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان اظهار کرد: محموله‌ای به ارزش ۴۰ میلیون ‌تومان از محل موقوفات متصرفی و غیرمتصرفی شامل اقلام مختلف و ضروری از جانب این ارگان به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه و روستاهای آن ارسال شد. 

نوروزی در پایان با بیان اینکه بانوان رسالت نهادینه‌کردن  خیرخواهی و وقف را در خانواده‌ها بر عهده دارند، اظهار کرد: قدیمی‌ترین وقف کشور مربوط به خانمی در استان قزوین است که زمین‌های کشاورزی خود را وقف کرده است.

انتهای پیام/ د م

70 نفر از واقفان کردستان بانوان هستند

نظر شما