شناسهٔ خبر: 22593894 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

برگزاری نشست تخصصی «وقف، خانواده و سبک زندگی» در کردستان

گروه اجتماعی: نشست تخصصی «وقف، خانواده و سبک زندگی» با حضور بانوان فعال و قرآنی استان امروز، 29 آبان ماه در سالن جلسات اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، نشست تخصصی «وقف، خانواده و سبک زندگی» با حضور بانوان فعال و قرآنی امروز، 29  آبان ماه در سالن جلسات اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در این نشست با اشاره به ترویج سبک زندگی اسلامی و مناسبت آن با سنت حسنه وقف اظهار کرد: زمانی که  سبک و روش زندگی انسان قرآنی باشد، دستورات دینی در زندگی افراد پیاده می شود.

وی با اشاره به اینکه امروز، سبک زندگی تعدادی از خانواده ها امروزه به پیروی از سیاست های استعمارگرانه است، افزود: این روند زندگی در آینده خانواده‌ها را دچار آسیب می‌کند که برای مقابله با این امر باید به سبک زندگی اسلامی روی آوریم.

حجت‌الاسلام نوروزی بیان کرد: سنت حسنه وقف به عنوان یک صدقه جاریه است که آثار و برکات آن هم برای جامعه و هم برای فرد مؤثر خواهد بود.

وی ادامه داد: یکی از قدیمی‌‌ترین وقف‌های کشور مربوط به بانوان خوزستانی بوده که این امر نشان می‌دهد که این باور دینی و ارزشمند از بین بانوان برخاسته است.

بهاره بیانی، مدیرمسئول هفته نامه ژوانگه در ادامه این نشست گفت: برای اینکه بتوانیم در زمینه وقف کار اثرگذاری را انجام دهیم باید یک مجمع بانوان تشکیل شده و در این زمینه فعالیت‌های مثمر ثمری را در استان انجام دهند.

وی افزود: این مجمع برای ترویج فرهنگ وقف باید بتوانند وقف‌های اثرگذرای را متناسب با نیازهای جامعه به ثبت برسانند و آثار و برکات آن را برای سایرین بازگو کنند.

این بانوی فعال فرهنگی افزود: در راستای ترویج سنت حسنه وقف هر هفته یک هشتم از کادر این هفته نامه را  به وقف ترویج این سنت حسنه در جامعه می‌کنیم.

فرح سیاری، یکی از مسئولان اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان در ادامه این نشست گفت: مردم کردستان مردمانی خیر و نیک‌اندیش هستند و بانوان این استان هم  در کار خیر حضور مؤثری داشته‌‌‌اند.

وی افزود: در حال حاضر 55 مربی قرآن با این اداره در طرح تربیت حافظ قرآن همکاری دارند که می توانند در ترویج سبک زندگی اسلامی و بالطبع آن سنت حسنه وقف اثرگذار باشند.

سیاری بیان کرد: بانوان می‌توانند با برگزاری دوره‌‌های آموزشی سبک زندگی  را به صورت عملی در خانواده‌‌ها ترویج کرده و آن را جایگزین فرهنگ غربی کنند.

یادآور می‌شود؛ در ادامه این نشست بانوان دیدگاه و نظرات خود را برای ترویج سنت حسنه وقف متناسب با نیازهای به روز جامعه بیان کردند.

نظر شما