شناسهٔ خبر: 22588347 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تحقق 135 درصدی اقتصاد مقاومتی در استان همدان

استاندار همدان گفت: همدان در اقتصاد مقاومتی پیشرفت داشته و توانستیم ۱۳۵ درصد شاخص‌های آن را جلو ببریم به همین دلیل از جمله استان‌های اول در کشور هستیم.

صاحب‌خبر -

تحقق 135 درصدی اقتصاد مقاومتی در استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدناصر نیکبخت در جمع نخبگان بسیجی  با اشاره به اینکه طبق گفته مرکز رسمی آمار نرخ بیکاری در استان 9 درصد است افزود: ما هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال در استان در اختیار داریم و باید تلاش کنیم این اعتبار را برای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در استان به‌کار گیریم.

وی با اشاره به اینکه در بخش تاسیس و فعالیت شرکتهای دانش بنیان وضعیت مطلوبی داریم هرچند باید بیش از گذشته به این ظرفیت‌ها اهمیت داده شود گفت: در بخش گیاهان دارویی سه شرکت دانش بنیان مجوزهای لازم را اخذ کرده و یکی از آنها در تویسرکان فعالیت خود را آغاز کرده است.

نیکبخت با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به نیروی انسانی در استان بیان کرد: نیروها و منابع انسانی از جمله ظرفیت‌های مبارک و ماندگار ما در کشور هستندو اگر از آنها غافل شویم از پیشرفت عقب می‌مانیم بنابراین لازم است در عرصه هدایت تحصیلی وتوزیع مناسب نیروی انسانی در رشته‌های تحصیلی اقدامی درست انجام شود.

وی با بیان اینکه در حوزه فعالیت‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی هر کاری بتوانم برای موفقیت طرح انجام می‌دهم تاکید کرد: در بخش نظارت بر ساخت و سازها نیز بر لزوم رعایت مقررات و انجام نظارت درست تاکید می‌کنم اما تا وقتی امضافروشی در حوزه ساخت و سازها باشد ما کماکان شاهد اتفاقاتی مانند آنچه در زلزله کرمانشاه رخ داد، خواهیم بود.

نیکبخت عنوان کرد: کم بودن و کافی نبودن نظارت‌ها سبب ساخت مساکن نامطلوب می‌شود که باید برای از همین حالا برای جلوگیری از بروز مشکلاتی مانند آنچه در زلزله اخیر رخ داد اقدام کنیم در غیر این صورت با بروز اتفاقاتی مانند پلاسکو و یا زلزله نمی‌توانیم خود را ببخشیم.

وی با بیان اینکه پس از اتفاقی که در ساختمان پلاسکوی تهران رخ داد از مسئولان استان خواستم ساختمان‌های بلند مرتبه را از نظر ایمنی و غیره بررسی کنند ابراز کرد: در حال حاضر دربخش بیمارستانی پیشرفت‌های خوبی داشتیم به گونه‌ای که چندین بیمارستان در هفته دولت افتتاح شده و چندین بیمارستان نیز در حال ساخت و یا آماده افتتاح هستند.

نماینده ارشد دولت در همدان درباره وضعیت رسانه‌ها نیز عنوان کرد: اهالی رسانه در استان همدان می‌توانند برای رفع نیازهای مالی خود یک تعاونی فراگیر تشکیل داده و با ارایه یک طرح اقتصادی از تسهیلات موجود برای ایجاد اشتغال در این عرصه استفاده کنند.

نیکبخت در ادامه با اشاره به حماسه آفرینی مردم در کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور اظهار داشت: آنچه در واقعه اخیر شاهد آن بودیم ابراز احساسات یک فرد مسلمان در وجود تمام ایرانیان بود.

وی با بیان اینکه به دلیل حجم کمک‌های ارسالی مردم به مناطق زلزله زده و حضور کامیون‌ها در جاده ما مسیر نیم ساعته از سرپل ذهاب تا ازگله را در زمانی بیش از 3 ساعت پیمودیم افزود: ما آنجا شاهد بودیم که سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان چه خدماتی را به مردم آسیب دیده ارایه می‌داد که رضایتمندی مردم را به همراه داشت.

وی افزود: ما به فعالیت‌ها و نظرات بسیجیان به ویژه در عرصه اجرای اقتصاد مقاومتی نیازمندیم تا بتوانیم به منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات دولت جامه عمل پوشانده و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و خارجی ضمن پاسخگویی به نیازها، از بروز مشکلات جدید در کشور جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/ د

پیشرفت استان همدان در اقتصاد مقاومتی

نظر شما