شناسهٔ خبر: 22579984 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

در نشست هم‌اندیشی استاندار همدان با برخی نخبگان بسیجی مطرح شد

بسیج رسانه دنبال ارائه منصفانه مطالب است نه مچ‌گیری

R41405/P1486/S6,75/CT7

در بسیج رسانه به دنبال ارائه منصفانه مطالب هستیم و نه مچ‌گیری، دولتمردان به گونه‌ای مشی کنند که رسانه‌ها بتوانند به درستی به رسالت خود عمل کنند و غیره بخشی از سخنان مطرح شده نخبگان با استاندار همدان بود.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، نشست هم‌اندیشی استاندار همدان با برخی نخبگان بسیجی استان پیش از ظهر امروز در سالن جلسات استانداری همدان برگزار شد.

در این نشست  علاوه بر استاندار همدان و فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) ،مسئول راهبردی سپاه استان و 9 تن از نخبگان بسیجی از اقشار مختلف  حضور داشتند و مسائلی را درباره فعالیت‌های مختلف بسیج در استان بیان کردند.

تشکیل سازمان بسیج زمینه مقابله با دشمنان نظام اسلامی را فراهم کرد

 در این جلسه  سردار مظاهر مجیدی اظهار داشت: تشکیل سازمان مردمی بسیج به فرمان بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی نقطه عطفی در انقلاب اسلامی بود که زمینه‌ای مناسب برای مقابله با دشمنان کشور را فراهم کرد.

 وی با اشاره به اینکه زمان‌شناس بودن و اقدام به موقع از ویژگی‌های بسیجیان است افزود: با وقوع زلزله در چند شب گذشته شاهد بودیم در همان ساعات اولیه نزدیک به 100 تن از بسیجیان استان همدان برای حضور در منطقه اعلام حضور کردند که همین امر شوق ما برای خدمت‌رسانی به مردم منطقه را افزایش داد.

فرمانده سپاه همدان با تاکید براینکه باید از ظرفیت‌های کنونی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی استفاده کنیم گفت: با وقوع زلزله با توجه به استقرار تیپ 32 انصارالحسین (ع) در منطقه توانستیم از همان لحظات نخستین، کار خدمت‌رسانی به مردم آسیب دیده را آغاز کردیم.

وی با قدردانی از حضور مسئولان استان همدان در منطقه زلزله زده و منطقه ماموریتی تیپ 32 انصار الحسین(ع) در منطقه ازگله بیان کرد: امیدوارم بتوانیم در روزهای آینده خدمات بیشتری را به مردم زلزله زده منطقه ارایه دهیم.

رسالت مجمع بسیج استان کمک به کارآمدی نظام و ارایه راهکار است 

مسئول راهبردی سپاه انصارالحسین(ع)  همدان نیز اظهار داشت: در حال حاضر 21 قشر بسیج در سطح استان همدان فعالیت می‌کنند که بیشترین اعضای آنها را  نخبگان و فرهیختگان تشکیل می‌دهند.

 وی با تشریح شکلگیری مجمع عالی بسیج در استان و ساز و کار بررسی موضوعات در آن افزود: در آخرین انتخابات مجمع عالی بسیج در همدان، پروفسور زلفی‌گل به عنوان ریاست مجمع و سردار مجیدی و دکتر حبیب الله شعبانی نیز به عنوان نایب رییس اول و دوم انتخاب شدند.

ایوب حضرتی با تاکید براینکه وظیفه سپاه در این مجمع تنها حمایت و پشتیبانی است گفت: رسالت مجمع بسیج استان که متشکل از نخبگان است کمک به کارآمدی نظام، احصاء مشکلات استانی و ارایه راهکار کارآمد و عملی برای حل مشکلات موجود بدون جهت‌گیری سیاسی است.

وی با بیان اینکه هدف ما تعامل مجمع عالی بسیج استان با مسئولان نظام برای حل مشکلات است ابراز کرد: ما در مجمع عالی بسیج دارای 10 کارگروه مانند سلامت، فرهنگی- اجتماعی، دفاعی- امنیتی، خانواده، مهندسی و غیره هستیم که توانسته‌اند اقدامات خوبی را در سطح استان انجام دهند.

 مسئول راهبردی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به اینکه در برخی شهرستان‌ها مانند کبودرآهنگ فرمانداران و در برخی شهرستان‌ها مانند اسدآباد و فامنین ائمه جمعه ریاست مجمع بسیج شهرستان‌ها را عهده‌دار هستند تصریح کرد: خوشبختانه توانسته‌ایم با شرکت دادن مسئولان در جلسات مجمع بسیج، اقدامات خوبی را در سطح استان انجام دهیم.

90 درصد از اراضی قابل کشت  استان استفاده شده‌ است

نماینده بسیج مهندسین و کشاورزی نیز بیان کرد: شناخت وضعیت موجود و نیازهای آینده، شناخت توانمندی‌ها و امید به آینده سه هدف عمده ما در این کارگروه است.

وی افزود: براساس برنامه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران جمعیت کشور در حال افزایش است که باید به موازات آن نیاز مردم به آب و غذا نیز تامین شود.

بهرام‌لو با اشاره به اینکه در حال حاضر 90 درصد از اراضی قابل کشت استفاده شده‌اند گفت: با توجه به کمبود آب باید تا جای ممکن با افزایش میزان بهره وری میزان استفاده از آب و زمین‌های قابل کشت را کاهش داده و در عوض میزان تولیدات را افزایش دهیم.  

وی با بیان اینکه بسیج مهندسین می‌تواند با ارتباط خاصی که با بهره برداران دارد در راستای تحقق برنامه و اهداف موثر باشد تصریح کرد: ما توانستیم در بسیج مهندسین و کشاورزی 100 نفر از اعضای خود را به میان کشاورزان فرستاده و با آموزش روش‌های مبارزه با سن گندم 2 هزار تن از محصولات استان به قیمت 2 میلیارد تومان را نجات دهیم.

دولتمردان به گونه‌ای مشی کنند که رسانه‌ها بتوانند به درستی به رسالت خود عمل کنند

نماینده بسیج رسانه نیز با تشریح برنامه‌های این قشر در استان ابراز کرد: در حال حاضر یک سوم از اهالی رسانه در استان عضو بسیج رسانه هستند.

 وی با بیان اینکه استان همدان در سطح کشور به ویژه غرب کشور جایگاه ممتازی دارد و  در نمایشگاه مطبوعات نیز توانست رتبه خوبی را به دست آورد گفت: خواست همه رسانه‌ها از قدیم این است که دولتمردان به گونه‌ای مشی کنند که رسانه ها بتوانند به درستی به رسالت خود عمل کند.

 حسین صاقیان با بیان اینکه برای عمل به رسالت خود نیاز داریم تا یک سری مطالب تخصصی از سوی مسئولان در اختیار رسانه‌ها گذاشته شود که متاسفانه عدم همکاری مدیران برای تامین محتوا به یکی از بزرگترین مشکلات ما در این عرصه  تبدیل شده است، افزود: انتشار مطلب از سوی رسانه‌ها برخی اوقات سبب گلایمندی مسئولان می‌شود که در خواست داریم مدیران دستگاه‌های اجرایی برای تامین محتوا ما را یاری کنند.

ما در بسیج رسانه به دنبال ارائه منصفانه مطالب هستیم و نه  مچ‌گیری

نماینده بسیج رسانه بیان کرد: ما در بسیج رسانه به دنبال ارایه منصفانه مطالب هستیم و نه  مچ گیری؛ چرا که معتقدیم این کار به نفع نظام اسلامی نیست به همین دلیل باید نقاط قوت را بیان کرده و ضمن نقد منصفانه مشکلات، برای آنها راه حل ارایه دهیم.

وی افزود: ما نیازمند حمایت مسئولان از رسانه‌ها به ویژه در بخش اقتصادی هستیم چرا که اگرچه رسانه‌های استان از نظر نیروی انسانی دچار مشکل هستند با این وجود در ایجاد اشتغال نقش داشته و نیازمند حمایت هستند.

قرارگاه پیشرفت و آبادانی در استان نیازمند حمایت استاندار است

نماینده بسیج عمران و معماری نیز با ابراز گلایه‌مندی از وضعیت ساخت و سازها در استان گفت: اگر هدف ما افزایش رضایتمندی مردم از نظام و ارتقا سطح زندگی مردم است باید بدانیم که در حوزه مسکن و ساخت و سازها وضعیت خوبی نداریم.

نجاتیان ابراز کرد: متاسفانه در عرصه ساخت و ساز مسکن نظارتی انجام نشده به گونه‌ای که در بین ساختمان‌های موجود در استان کمتر مسکنی را می‌توان  پیدا کرد که مقررات ملی ساختمان و یا پدافند غیر عامل در آن رعایت شده باشد.

وی درباره فعالیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی نیز گفت: از آنجا که به‌سازی و آبادانی چندین منطقه در استان در قالب این قرارگاه به بسیج واگذار شده است و شما نیز به پیشرفت استان علاقه‌مند هستید از شما می‌خواهیم در این زمینه ما را حمایت کنید تا اهداف ما در این قرارگاه محقق شود.

نماینده بسیج عمران و معماری  خطاب به استاندار همدان ابراز کرد: دستور دهید معاونت عمرانی ابلاغیه‌ای به مراکز مسئول در حوزه ساختمان داشته باشند تا مشکل ساختمان سازی حل شده و شاهد اتفاقاتی مانند آنچه در کرمانشاه رخ داد نباشیم چرا که در حال حاضر 70 درصد ازساختمان‌های ساخته شده از نظر مهندسی معماری حرفی برای گفتن ندارند.

برای رفع مشکل کاهش جمعیت در استان نیازمند تقویت بنیان‌های خانواده هستیم

نماینده بسیج جامعه پزشکی نیز اظهار داشت: از جمله نکات مورد تاکید در بسیج جامعه پزشکی پیگیری موضوع کاهش جمعیت در استان و ارایه راهکارهای مناسب برای رفع این مشکل است.

 محسن عالمی ابراز کرد: برای انجام اقدامات موثر در این حوزه نیازمند تقویت بنیان‌های خانواده در جامعه هستیم که این امر نیاز به همکاری همه نهادهای مسئول در این عرصه دارد چرا که عوامل مختلفی مانند امنیت شغلی، فرهنگی ،اجتماعی و غیره در تحکیم بنیان خانواده نقش دارند.

وی درباره لزوم تقویت زیرساختهای درمانی و سلامت در همدان نیز اظهار داشت: هنگامی‌که اتفاقاتی مانند آنچه در کرمانشاه رخ داد بروز کند گروه‌های درمانی از جمله گروه‌های پیشرو هستند که در منطقه حاضر شده و وظیفه دارند از آلام مردم و آسیب‌دیدگان بکاهند پس باید به آنها توجه کنند.

نماینده بسیج جامعه پزشکی با تاکید برلزوم توجه به منابع انسانی ابراز کرد: متاسفانه پس از طرح تحول نظام سلامت و بالا رفتن حجم کار پرسنل درمانی استان، بیش از یک سال است که از نظر مالی مشکل پیدا کرده و اضافه کاری‌های‌خود را دریافت نکرده‌اند و اگر تدبیری برای این مشکل اندیشیده نشود سبب دلسردی و یا فرار آنها از استان می‌شود.

نماینده بسیج پیشکسوتان نیز با اشاره به اینکه لازم است بین کارگروه‌های مجمع عالی بسیج و کارگروه‌های استانداری همدان ارتباط برقرار شود گفت: ما سال گذشته 28شاخص توسعه استان در بخش مثبت و منفی را  بررسی و ابعاد آن را تشریح کردیم.

حسن فرخی  افزود: در سال‌های گذشته 40 شاخص توسعه در سطح کشور بررسی و براساس آنها استان‌های کشور به چهار حوزه پیشرفته، نسبتا توسعه یافته، کمترتوسعه یافته و محروم تقسیم شدند که آن زمان استان همدان در بخش کمتر توسعه یافته قرار گرفت.

 وی تصریح کرد: من معتقدم از سال 90تا به امروز وضعیت استان با تلاش هایی که انجام شده است بهبود یافته و همینک در بخش استان‌های نسبتا توسعه یافته قرار گرفته است که البته این امر نیاز به بررسی دارد.

نماینده بسیج پیشکسوتان درباره معضل خانه مسافر و عرضه قلیان نیز گفت: این مشکلات در شان استان همدان نبوده و قابل حل است و اگر کاری برای رفع این مشکلات انجام ندهیم قطعا در آینده با مشکلات بسیاری رو به رو می‌شویم.

مراکز مشاوره تخصصی ورزش در همدان راه اندازی شود

نماینده بسیج ورزشکاران نیز اظهار داشت: تمرکز بیشتر ما در عرصه ورزش بر ورزش قهرمانی است درحالیکه بین ورزش همگانی و پیشگیری از بیماری ها است که ارتباط تنگاتنگی وجود دارد .

یلفانی بیان کرد: اگرچه بیشترین رغبت افراد به حوزه ورزش رقابتی معطوف است اما امروز مردم ما به دلیل سبک زندگی خود با مشکلات عضلانی رو به رو بوده که باید برای از بین بردن این مشکل راه حلی اندیشیده شود.

وی با تاکید براینکه باید جامعه را به سمتی ببریم که در عرصه ورزش فعال شود گفت:  از جمله راهکارهای بر طرف شدن این مشکل استفاده از امکانات ورزشی و بالابردن سرانه استفاده از امکانات است.

نماینده بسیج ورزشکاران ابراز کرد: علاوه بر اینکه نیاز داریم تا یک کار پژوهشی در عرصه ورزش انجام شود معتقدم اگر در بحث ورزش به جای درآمدزایی به فکر سرمایه گذاری باشیم هزینه‌های درمانی در جامعه نیز کاهش می‌یابد .

وی تصریح کرد: ما در سطح استان نیازمند راه اندازی مراکز مشاوره ورزش هستیم چرا که امروز شاهد مشاوره‌های اشتباه و یا توزیع  نامناسب داروها هستیم بنابراین باید بر باشگاه‌های ورزشی نظارت داشته باشیم تا در آینده شاهد مشکلات جسمانی در مردم نباشیم.

برای موفقیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی هر کاری بتوانم انجام می‌دهم 

 درپایان این نشست نیز استاندار همدان اظهار داشت:  آنچه در واقعه اخیر شاهد آن بودیم ابراز احساسات یک فرد مسلمان در وجود تمام ایرانیان بود.

وی با بیان اینکه به دلیل حجم کمک‌های ارسالی مردم به مناطق زلزله زده و حضور کامیون‌ها در جاده ما مسیر نیم ساعته از سرپل ذهاب تا ازگله را در زمانی بیش از 3 ساعت پیمودیم افزود: ما آنجا شاهد بودیم که سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان چه خدماتی را به مردم آسیب دیده ارایه می‌داد که رضایتمندی مردم را به همراه داشت.

 استاندار همدان با گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بیان کرد:  امروز می‌بینیم که بسیج  تنها متعلق به جمهوری اسلامی ایران نبوده و دیگر ملت‌های منطقه نیز با الگو گیری از کشور ما از وجود چنین تشکلی بهره‌ می‌برند.

وی با قدردانی از تلاش افرادی چون سرلشکر پاسدار "شهید حاج حسین همدانی" در جبهه مقاومت و تشکیل بسیج وطنی در منطقه با تاسی از سازمان بسیج در کشور عنوان کرد: اگر بسیج وطنی در کشوری مانند سوریه و عراق شکل نمی‌گرفت امروز ما شاهد سقوط این دو کشور و بروز بسیاری از مشکلات بودیم.

نیکبخت با تاکید براینکه خدمت رسانی و فعالیت سازمان بسیج تنها به عرصه نظامی منحصر نمی‌شود گفت:  این سازمان مقدس در 8 سال جنگ تحمیلی نقشی بی بدیل داشت و توانست با انجام وظیفه درست سبب رضایتمندی مردم شود که همین امر نیز خشم دنیای استکبار را بر انگیخته است.

وی درباره لزوم تشکیل جلسات هم اندیشی نخبگان بسیجی و استمرار آنها با نماینده عالی دولت در استان افزود: باید این جلسات به صورت فصلی ادامه یابد.

استاندار همدان با بیان اینکه لقب نخبگان بسیجی برازنده افراد حاضر در این نشست است ابراز کرد:  پیرامون مطالب بیان شده از سوی نماینده اقشار بسیج در این جلسه تصمیماتی اتخاذ و اقداماتی انجام می‌شود.

وی افزود: ما به فعالیت‌ها و نظرات بسیجیان به ویژه در عرصه اجرای اقتصاد مقاومتی نیازمندیم تا بتوانیم به منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات دولت جامه عمل پوشانده  و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و خارجی  ضمن پاسخگویی به نیازها، از بروز مشکلات جدید در کشور جلوگیری کنیم.

نیکبخت درباره وضعیت استان در عرصه کشاورزی و میزان بهره‌وری از منابع آبی و خاکی در استان تصریح کرد: در حال حاضر ما85 درصد از سیستم آبیاری مزارع کشاورزی خود را مدرن کرده‌ایم هر چند  باید در گام بعدی الگوی کشت خود را تغییر  و کشت کم آب بر را ترویج دهیم.

وی با اشاره به اینکه طبق گفته مرکز رسمی آمار نرخ بیکاری در استان 9 درصد است افزود: ما هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال در استان در اختیار داریم و باید تلاش کنیم این اعتبار را برای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در استان بکار گیریم.

نماینده ارشد دولت در همدان درباره وضعیت رسانه‌ها نیز عنوان کرد: اهالی رسانه در استان همدان می‌توانند برای رفع نیازهای مالی خود یک تعاونی فراگیر تشکیل داده و با ارایه  یک طرح اقتصادی از تسهیلات موجود برای ایجاد اشتغال در این عرصه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه فعالیت‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی هر کاری بتوانم برای موفقیت طرح انجام می‌دهم تاکید کرد: در بخش نظارت بر ساخت و سازها نیز بر لزوم رعایت مقررات و انجام نظارت درست  تاکید می‌کنم اما تا وقتی امضافروشی در حوزه ساخت و سازها باشد ما کماکان شاهد اتفاقاتی مانند آنچه در زلزله کرمانشاه رخ داد، خواهیم بود.

نیکبخت عنوان کرد: کم بودن و کافی نبودن نظارت‌ها سبب ساخت مساکن نامطلوب می‌شود که باید برای  از همین حالا برای جلوگیری از بروز مشکلاتی مانند آنچه در زلزله اخیر رخ داد  اقدام کنیم در غیر این صورت با بروز اتفاقاتی مانند پلاسکو و یا زلزله نمی‌توانیم خود را ببخشیم.

وی با بیان اینکه پس از اتفاقی که در ساختمان پلاسکوی تهران رخ داد از مسئولان استان خواستم ساختمان‌های بلند مرتبه را از نظر ایمنی و غیره بررسی کنند ابراز کرد: در حال حاضر دربخش بیمارستانی پیشرفت‌های خوبی داشتیم  به گونه‌ای که چندین بیمارستان در هفته دولت افتتاح شده و چندین بیمارستان نیز در حال ساخت و یا آماده افتتاح هستند.

استاندار همدان درباره حوزه اقتصاد نیز اظهار داشت: در اقتصاد مقاومتی نیز پیشرفت داشته وتوانستیم 135درصد شاخص‌های  آن را در استان  جلو ببریم به همین دلیل ازجمله استان‌های اول در کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه در بخش تاسیس و فعالیت شرکتهای دانش بنیان وضعیت مطلوبی داریم هرچند باید بیش از گذشته به این ظرفیت‌ها اهمیت داده شود گفت: در بخش گیاهان دارویی سه شرکت دانش بنیان مجوزهای لازم را اخذ کرده و یکی از آنها در تویسرکان فعالیت خود را آغاز کرده است.

نیکبخت با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به نیروی انسانی در استان بیان کرد: نیروها و منابع انسانی از جمله ظرفیت‌های مبارک و ماندگار ما در کشور هستندو اگر از آنها غافل شویم  از پیشرفت عقب می‌مانیم بنابراین لازم است در عرصه هدایت تحصیلی  وتوزیع مناسب نیروی انسانی در رشته‌های تحصیلی اقدامی درست انجام شود.

وی با قدردانی از زحمات و تلاش‌های بسیجیان به ویزه نخبگان بسیجی در استان خطاب به آنها تاکید کرد: مطالعات خود را ادامه دهید، دلسرد نشوید و در مسیر پیشرفت استان همدان گام بردارید.

 به گزارش تسنیم، توجه به شرکت‌های دانش بنیان و راه‌اندازی این شرکت‌ها در حوزه گیاهان دارویی، استمرار جلسات هم اندیشی دانشجویان با استاندار همدان، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای ایجاد دانشگاه‌های نسل سوم در همدان، توجه به لزوم شفافیت در ادارات و نهادهای دولتی، توجه به مباحث حقوقی و معضلاتی که مردم در این عرصه با آن رو به رو هستند، اعتماد به نیروهای بسیجی و سپردن کارها به آنها، توجه به موضوع هدایت تحصیلی و جلوگیری از  توزیع نامتوازن افراد در رشته‌های تحصیلی، توجه به فضای مجازی و تهدیداتی که از این طریق متوجه جامعه می‌شود و غیره از مهمترین موضوعات مطرح شده در نشست هم اندیشی نخبگان بسیجی با استاندار همدان بود.

انتهای پیام/

نظر شما