شناسهٔ خبر: 22578786 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

کلاس‌های درس مناطق زلزله زده تا پایان هفته آماده استفاده می‌شوند

خبرگزاری میزان- رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ۴۱۵ کلاس درس دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زده غرب کشور تا پایان هفته آماده استفاده می‌شوند.

صاحب‌خبر -

زلزله به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، محمدتقی نظرپور، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: در ابتدای وقوع زلزله کرمانشاه اکیپ‌های ۱۲ گانه‌ای بسیج شده و به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.

وی افزود: مدارس تخریب شده کرمانشاه قدمتی بیش از ۲۵ سال داشتند و مدارسی که در دو دهه اخیر ساخته شدند آسیب ندیده اند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در خصوص وضعیت مدارس آسیب دیده کرمانشاه در پی زمین لرزه اخیر اظهارکرد: در مجموع در ۵ شهر زلزله‌زده ۷۵ مدرسه وجود دارد که از این مجموع ۴۱۵ کلاس درس دچار آسیب شده و بقیه کلاس‌ها قابل استفاده هستند و مشکلی برای حضور دانش‌آموزان نداریم.

نظرپور اضافه کرد: در برخی شهر‌های مناطق زلزله‌زده از جمله ثلاث باباخانی مدارس دوشیفته بودند و امکان سه شیفته شدن وجود نداشت ضمن اینکه کار بازسازی کلاس‌های درس نیز آغاز شده است.

وی یادآور شد: با فراخوانی که اعلام کرده‌ایم خیرین کار ساخت ۱۱ مدرسه با ۲۱ کلاس درس را تقبل کردند ضمن اینکه ۷۰ کلاس کانکسی نیز فراهم شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: حدود ۱۱۵ کلاس درس از مجموع ۴۱۵ کلاس مورد نیاز برای دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زده تامین شده است و تا پایان این هفته کار آماده سازی ۳۰۰ کلاس مورد نیاز باقی مانده نیز پایان می‌پذیرد تا نگرانی برای حضور دانش‌آموزان در کلاس درس وجود نداشته باشد.

نظرپور اظهار داشت: از محل اعتبارات استانی خیرین و اعتبارات ملی ساخت و ساز‌های مدارس انجام خواهد شد. ضمن اینکه ایرانیان خارج از کشور نیز هزینه ساخت کلاس‌های درس و کلاس‌های کانکسی را تقبل کردند در نتیجه به اعتبارات ملی استانی در این خصوص احتیاج نداریم.

انتهای پیام/

نظر شما