شناسهٔ خبر: 22571712 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

380 برنامه در هفته بسیج در اصفهان اجرا می شود

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار ' علی مقواساز ' روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: امسال در هفته بسیج، بخشی از توانمندی ها و تولیدات بسیجیان در عرصه اقتصاد مقاومتی در قالب نمایشگاه هایی در سطح حوزه های بسیج به نمایش در می آید.
وی افزود: همچنین کارگروه پرورش قارچ بسیج اصفهان در سازمان فنی و حرفه ای استان فعالیت های خود را تشریح و برنامه های آموزشی خود در این راستا را ارائه خواهد کرد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) اصفهان به برنامه های این فرماندهی در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: سرکشی از خانواده های شهدا و ایثارگران، برگزاری 20 یادواره شهدا، بازدید بسیجیان از آسایشگاه جانبازان و سالمندان، عطر افشانی مزار شهدا، اعزام پدران و مادران شهدا به مشهد مقدس و اعزام راویان دفاع مقدس به مناطق جنوب از دیگر برنامه های فته بسیج در اصفهان است.
وی همچنین با اشاره به برنامه های ورزشی بسیج در این هفته گفت: اعزام تیم منتخب بسیج خواهران در رشته دفاع شخصی به تهران، اجرای جشنواره ها و مسابقات ورزشی متعدد در سطح پایگاه های بسیج، کوهگشت خانوادگی پیشکسوتان جهاد و شهادت، برگزاری ایستگاه های غربالگری سلامت و آزمایش ورزش در چهار پارک صفه، لاله، غدیر و مرداویج از برنامه های ورزشی بسیج اصفهان در این هفته است.
سرهنگ مقواساز، اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم را از دیگر برنامه های بسیج در عرصه خدمت رسانی بیان کرد و گفت: در عرصه بصیرت بخشی نیز 200 نشست در پایگاه های این ناحیه در هفته بسیج برگزار می شود.
وی به تسلیح کلیه پایگاه های بسیج در قالب گشت های امنیت پایدار در محله های شهر اصفهان اشاره کرد و افزود: افزون بر این برنامه ها، رژه حماسی موتور سواران قبل از نماز جمعه پنجم آذر به سمت مصلای اصفهان و همچنین رژه تاکسی ها در یکی از روزهای هفته دفاع مقدس اجرا می شود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) اصفهان گفت: امسال همزمان با روز اربعین حلقه های بسیج در قالب هیات منتظران موعود (عج) در مراسم روز اربعین در میدان امام علی (ع) اصفهان حضور داشتند و در روز پنجم آذر نیز حماسه شکوه و اقتدار بسیجیان در مصلای اصفهان برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه بسیج یک فرهنگ است، گفت: امام خمینی (ره) فرمودند بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا کرده اند.
سرهنگ مقواساز ادامه داد: فرهنگ بسیجی از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی ایران نهادینه شد و دفاع مقدس فرصتی برای ارائه این الگو به جهانیان بوجود آورد و در سایه این فرهنگ بود که مقاومت اسلامی از جمله حزب الله ایران در لبنان شکل گرفت.
وی اظهار کرد: امروز نیز این الگو نه تنها در ایران بلکه در نقاط مختلف جهان اسلام رو به گسترش است که نمونه آن را در حوثی های یمن، حشد الشعبی عراق، رزمندگان مردمی سوریه، فاطمیون افغانستان و ده ها نقطه دیگر مانند نیجریه، کشمیر و امثال آن مشاهده می شود و به حمد الله روز به روز این شجره طیبه در حال عمق بخشی و گسترش است.
وی بااشاره به شبهه افکنی دشمن در خصوص کمرنگ شدن روحیه بسیجی ، تصریح کرد: آمار و اسناد خلاف این مساله را نشان می دهد زیرا هر چه جلوتر می رویم استقبال مردم برای حضور در بسیج بیشتر می شود.
فرمانده ناحیه امام صادق (ع) گفت: امروز با حجم گسترده داوطلبان بسیجی برای اعزام به سوریه مواجه هستیم در حالیکه حضور ایران اسلامی صرفا مستشاری است و امکان اعزام بسیجیان به سوریه وجود ندارد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) اصفهان افزود: به عنوان مثال با شهادت یک خبرنگاران بسیجی در سوریه، صدها خیرنگار برای برداشتن سلاح این خبرنگار شهید اعلام آمادگی کرده اند.
وی اضافه کرد: از سوی دیگر بسیج در اقشار مختلف شکل گرفته است و در عرصه های متنوع فرهنگی، اجتماعی، هنری، رسانه ای، نظامی، خدمت رسانی، محرومیت زدایی و بصیرتی حضور دارد.
پنجم آذر سال 1358، امام خمینی (ره) فرمان تاریخی تشکیل بسیج مستضعفان را صادر کردند.
به همین مناسبت هر ساله از 30 آبان تا 6 آذر به عنوان هفته بسیج نامگذاری شده است.
امسال برنامه های هفته بسیج با شعار محوری 'بسیج انقلابی گری و خدمت رسانی' انجام می شود.
/7134/ 2093 ** خبرنگار: محمد کامران ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

انتهای پیام /*

نظر شما