شناسهٔ خبر: 22569227 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استاندار همدان خبر داد

پیشرفت 135 درصدی شاخص‌های اقتصاد مقاومتی در همدان/ از عملکرد پارک علم و فناوری همدان راضی نیستم

استاندار همدان از پیشرفت 135 درصدی شاخص‌های اقتصاد مقاومتی در استان همدان خبر داد و گفت: اگرچه بنده از عملکرد پارک علم و فناوری راضی نیستم اما زمینه برای رشد شرکت‌های دانش‌بنیان در استان وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدناصر نیکبخت ظهر امروز در جلسه دیدار با نخبگان بسیجی استان همدان ضمن اظهار تأسف از حادثه غمبار زلزله استان کرمانشاه اظهار کرد: آنچه در زلزله اخیر دیده شد دلاوری، نوعدوستی و ابراز خصوصیات یک مسلمان شایسته در کمک‌‌رسانی است.

وی با بیان اینکه سپاه انصارالحسین (ع) همدان در امداد و کمک‌رسانی از دیگر ارگان‌ها پیشتاز بود، از این اقدام به موقع تقدیر و تشکر کرد.

استاندار همدان با بیان اینکه انقلاب ما پدیده‌های ارزشمندی را ایجاد کرد، بیان کرد: یکی از این پدیده‌های ارزشمند، شکل‌گیری بسیج میلیونی به فرمان امام راحل بود که به الگو و پشتوانه‌ای دارای ارزش در دنیا تبدیل شد و دنیا در حال الگوبرداری از آن است.

وی ادامه داد: فعالیت‌های بسیجیان فقط در جنگ و دفاع کاربرد ندارد؛ هرچند پیروزی ما در دفاع مقدس از ثمرات حضور بسیجیان در جبهه‌های نبرد بود که موجبات عصبانیت استکبار جهانی را در حال حاضر فراهم کرده است.

نیکبخت با اشاره به نقطه‌نظرات نخبگان بسیجی در این جلسه گفت: شنیدن سخنان نخبگان بسیجی بسیار کارآمد بود و بنده را به صرافت انداخت که یک مشاور بسیجی در مجموعه کاری استانداری داشته باشم.

وی ضمن تأکید بر نقش فرهنگ‌سازی در کاهش مصرف آب در کشاورزی استان خاطرنشان کرد: متأسفانه کشاورزان تا حدودی نسبت به این قضیه بی‌اعتماد شده‌اند و لازم است این موضوع با فرهنگ‌سازی اصلاح شود.

استاندار همدان با بیان اینکه 85 درصد اراضی استان زیرپوشش آبیاری مدرن قرار گرفته است، تصریح کرد: وقت آن رسیده که برای کاهش مصرف آب بر الگوی کشت هم متمرکز شویم؛ چراکه افزایش سطح زیرکشت امکانپذیر نیست.

وی با اشاره به وجود یک‌هزار و 500 میلیارد تومان برای اعطای تسهیلات و ایجاد اشتغال در استان تأکید کرد: باید بتوانیم از این اعتبار برای اشتغالزایی مناسب در استان بهره درست ببریم.

نیکبخت اضافه کرد: رسانه‌های استان باید تعاونی فراگیری تشکیل دهند و هیأت مدیره و تشکیلاتی برای آن در نظر بگیرند تا موضوع حمایت از اشتغال در رسانه نیز با برنامه‌ریزی مورد حمایت قرار گیرد.

وی بر ضرورت حمایت از قرارگاه پیشرفت و آبادانی تأکید کرد و افزود: باید نظارت بر ساخت و سازها دقیق‌تر و هدفمندتر شود تا در اتفاقاتی مانند زلزله کرمانشاه، تلفات به حداقل ممکن برسد.

استاندار همدان با بیان اینکه در سفر دو سال گذشته رئیس جمهور به استان افزایش 950 تخت بیمارستانی مورد توجه قرار گرفت، خاطرنشان کرد: ساخت مرکز جامع سرطان در همدان و بیمارستان مجهز مغز و اعصاب نیز با مشارکت بنیاد مرحوم فرشچیان و خانواده ایشان در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه در استان همدان 135 درصد شاخص‌های اقتصاد مقاومتی را به جلو پیش برده‌ایم، تصریح کرد: در این زمینه جزو استان‌های پیشتاز در کشور هستیم.

نیکبخت ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان در استان همدان پیشرفت خوبی داشته‌اند؛ اگرچه بنده از عملکرد پارک علم و فناوری راضی نیستم اما زمینه برای رشد شرکت‌های دانش‌بنیان در استان وجود دارد.

وی با اشاره به وجود سه شرکت داروسازی در استان همدان با محوریت گیاهان دارویی تصریح کرد: در این زمینه نیز حمایت‌ها و مساعدت‌های خوبی در استان صورت گرفته و یکی از سه شرکت در شهرستان تویسرکان در حال بهره‌برداری است.

استاندار همدان به ضرورت توجه به نیروی انسانی به عنوان سرمایه‌های ملی اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت نیروی انسانی کشور به جای سرمایه‌هایی چون نفت و گاز  بهره‌مند شویم تا در این خصوص شاهد ارتقای علمی کشور باشیم.

انتهای پیام/ذ

نظر شما