شناسهٔ خبر: 66664310 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

باغ مفاخر توس در مشهد راه اندازی می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توس بزرگ ما زادگاه و محل زیست هزاران حکیم گرانقدر بوده و به‌زودی در این شهر عالم پرور و این خطه زرخیز، باغ مفاخر توس راه اندازی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی، محمدمهدی اسماعیلی در آئین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی که عصر امروز _سه شنبه بیست و پنجم اردیبهشت‌_ با حضور مسئولان ملی، مدیران شهری و جمعیت پرشور زائران و مجاوران در مجموعه شاهنامه و آرامگاه فردوسی برگزار شد، اظهار کرد: فردوسی برای همیشه تاریخ ما، یک قله مرتفع از حکمت، فلسفه، شعر و ادب است. فردوسی کاخ بلندی به نام شعر و زبان فارسی را در پناه حکمت اسلامی بنا کرد که تا همیشه سرافراز خواهد ماند.

وی ضمن قرائت پیام ویژه رئیس جمهور به‌مناسبت برگزاری مراسم بزرگداشت فردوسی افزود: از پیام آقای رئیس جمهور تشکر می‌کنم که مثل همیشه به مبانی فرهنگ اسلامی ایرانی ارج نهادند و با صدور پیام و ابزار خوشحالی، خود را در کنار مردم هنردوست و بافرهنگ ایران دانستند. خدای متعال را شاکریم برای این نعمت‌ها و امیدواریم توفیق صیانت از این میراث نصیب و روزی ما باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم همواره توجه به این میراث گرانبها را در دستورکار داشته است. ابتکاری که عزیزانم در استان خراسان رضوی و شهر مشهد داشتند و این روز را به یک دهه تبدیل کردند که پایان آن مقارن با سوم خرداد و حماسه جاودان فتح خرمشهر است.

وی ادامه داد: این سرزمین پر است از مفاخر ارجمند. توس بزرگ ما زادگاه و محل زیست هزاران حکیم گرانقدر بوده و به زودی در این شهر عالم‌پرور و این خطه زرخیز، باغ مفاخر توس راه‌اندازی خواهد شد تا گرامیداشت هزاران ستاره درخشان در این نقطه مهم از ایران اسلامی باشد و با معرفی کامل دستاوردهای بزرگ این سرزمین، داشته‌های غرورآفرین آن راه را برای آینده امیدبخش هموار کند.

نظر شما