شناسهٔ خبر: 22555233 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقام مسئول سازمان هواپیمایی کشوری:

انجام بیش از 500 پرواز فوق العاده به مناطق زلزله زده/ انتقال 278 مصدوم و 878 تن بار

تهران- ایرنا- مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از انجام بیش از 500 پرواز فوق العاده به مناطق زلزله زده غرب کشور، انتقال 278 نفر مصدوم و 878 تن بار از روز دوشنبه گذشته تاکنون خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا از سازمان هواپیمایی کشوری، «رضا جعفر زاده» افزود: از زمان بروز زلزله در غرب کشور همه بخش های حمل و نقل هوایی عملیات امدادرسانی را آغاز کردند.
به گفته این مقام مسئول، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اعزام یک فروند هواپیمای cargo 747 با ظرفیت حمل یکصد تن بار و همچنین شرکت هواپیمایی «پویا» با اعزام 2 فروند آمبولانس هوایی با ظرفیت یکصد تخت و 60 نفر همراه، اعزام بالگرد و انجام پروازهای فوق العاده شرکت های هواپیمایی بخشی از عملیات امداد رسانی را برعهده گرفتند.
جعفرزاده تصریح کرد: شرکت های هواپیمایی با دریافت مجوز پروازهای فوق العاده از سازمان هواپیمایی کشوری و با نظارت بر توزیع بلیت های خود، قیمت بلیت را پایین تر از نرخ پروازهای برنامه ای روزهای معمول و در برخی موارد به صورت رایگان ارائه کرد.
به گزارش ایرنا، زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب گذشته در استان کرمانشاه به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.

** چهارمین پرواز هما به کرمانشاه
برپایه این گزارش، به دنبال انجام سه پرواز باری هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به مقصد کرمانشاه که بیش از 300 تن اقلام مورد نیاز برای مردم شریف و رنج دیده غرب کشور را رسانده است، صبح امروز برای چهارمین بار هواپیمای بوئینگ 747 باری هما حاوی 100 تن بار شامل چادر و سایر اقلام مورد نیاز زلزله زدگان، تهران را به مقصد کرمانشاه ترک کرد.

در این پیوند، جعفرزاده در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: اقلام ارسالی در هماهنگی با هلال احمر، وزارت بهاشت و درمان و ارگان های امدادرسان بوده و در این زمینه حتی از ظرفیت باری پروازهای مسافری و تجاری مسیر نیز به صورت بهینه استفاده شد.
به گفته مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، طی روزهای گذشته شرکت های هواپیمایی بلیت های این مسیر را پایین تر از نرخ معمول و در محدوده 120 تا 200 هزار تومان به فروش رساندند و در برخی موارد حتی بلیت ها رایگان داده شدند.
وی تاکید کرد: برخلاف برخی شایعات، تنها در یک مورد تخلف فروش بلیت از سوی یکی از شرکت ها به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام شد که بطور قاطع با آن برخورد صورت گرفت.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام : @IRNAeco
اقتصام* 3065 *
تنظیم: محمد ملک دار *انتشار:امیرکاردان

انتهای پیام /*

نظر شما