شناسهٔ خبر: 22554195 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت الله صفایی بوشهری:

افشاگری سیدحسن نصرالله از پشت پرده توطئه سعودی وحدت لبنان را مستحکم کرد

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه نوع استعفای حریری حتی مورد پذیرش رئیس جمهور لبنان و احزاب این کشور قرار نگرفت گفت: افشاگری سید حسن نصرالله در لبنان پیرامون پشت پرده های این توطئه، باعث استحکام وحدت در لبنان شد؛ به همین دلیل دست به دامان فرانسه شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری امروز در خطبه های نماز جمعه بوشهر با تسلیت رحلت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) به سخنان مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان نسبت به توجه به زلزله زدگان غرب کشور اشاره کرد و گفت: مردم استان بوشهر برای خدمت و یاری به زلزله زدگان بسیج شده اند تا با کمک های خود بتوانند از سختی این حادثه بزرگ بکاهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: استان بوشهر همواره در انجام کارهای خیر پیش قدم بوده و در مساله اخیر زلزله کرمانشاه نیز به یاری آسب دیدگان شتافته است.

وی در ادامه سخنان خود با محکوم کردن توطئه سعودی آمریکایی در خاورمیانه تصریح کرد: در سفرهای دوره ای سیاستمداران و جنایتکاران آمریکا به منطقه خاورمیانه با محوریت سعودی و در شرایطی که داعش نفس های آخر خود را می کشد، پروژه تجزیه کردستان عراق با شکست مواجه شده است و نیز فضای منطقه به بیداری کامل رسیده، آنها لبنان را مورد توجه قرار دادند و علت ناآرامی ها در این کشور را ایران و حزب الله عنوان کردند.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: آنها تصمیم دارند ایران را به دخالت در امور لبنان متهم کنند و از طرفی با کمک کشورهای کوچک عربی اتحادیه ای شوم علیه ایران ایجاد کنند اما از قدم اول دچار اشتباه شدند، آل سعود سعد الحریری را به عربستان دعوت کرد و سپس به زور او را وادار به قرائت بیانیه استعفای خود کرد تا به نوعی علت این کار را دخالت های ایران و حزب الله در امور لبنان عنوان کند تا هواداران حریری را برای شعار دادن علیه ایران  و حزب الله به خیابان ها کشاند.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه نوع استعفای حریری حتی مورد پذیرش رئیس جمهور لبنان و احزاب این کشور قرار نگرفت گفت: با افشاگری سید حسن نصرالله در لبنان پیرامون پشت پرده های این توطئه، وحدت در لبنان مستحکم شد به همین دلیل دست به دامان فرانسه شدند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دولت عربستان سعودی را خائن به جهان اسلام عنوان کرد و ابراز داشت: کشوری که خود را محور جهان اسلام می داند اما خائن به اسلام است؛ این همه مزدوری واقعاً شرم آور است.

خطیب جمعه بوشهر تاکید کرد: اگر این کشورهای مرتجع منطقه و پدرخوانده آنها آمریکا و اسرائیل بخواهند کوچکترین تعرضی به ایران داشته باشند بزرگترین ضربه را از ایران خواهند خورد.

امام جمعه بوشهر در پایان سخنان خود با تقدیر از تمامی مراکز دینی، مذهبی و فرهنگی استان در برگزاری مراسمات ماه های محرم و صفر اظهار داشت: با همت و همکاری که در استان حول محور محبت به اهل بیت(ع) صورت گرفت این مراسمات به خوبی برگزار شد./833/پ۲۰۱/ب۲

نظر شما