شناسهٔ خبر: 22530695 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون وزیر و راه و شهرسازی:

مناطق حاشیه نشین شهرها از مهمترین معضلات در جامعه است

شهرکرد- معاون وزیر و راه و شهرسازی و رئیس سازمان ملی زمین ومسکن کشور گفت: مناطق حاشیه نشین شهرها از مهمترین معضلات در جامعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا عظیمیان بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: مناطق حاشیه نشین و محلات سکونت غیررسمی در اطراف شهرها یکی از معضلات مهم در جامعه است که به نظر می رسد با همکاری و هماهنگی مسئولان مربوطه تا حد چشمگیری می توان آثار و تبعات منفی آن را کاهش داد.

وی در ادامه گفت: با توجه به معضل حاشیه نشینی اقداماتی در حوزه واگذاری زمین به حاشیه نشینان در دست انجام است که وزارتخانه به منظور حل این مشکل برنامه ریزی می‌کنند.

معاون وزیر و راه و شهرسازی و رئیس سازمان ملی زمین ومسکن کشور با بیان اینکه در مسیر رفع مشکلات و معضلات حاشیه نشینی همکاری بین بخشی لازم است، تصریح کرد: وزارتخانه اهداف کاملا علمی و کارشناسی نسبت به حاشیه نشینی دارد و مرحله مطالعاتی برای شناسایی مناطق حاشیه نشین و بازسازی در حال اجرا است.

عظیمیان با اشاره به برخی تصرفات اراضی ملی توسط مردم و دستگاه‌های دولتی، یادآور شد: از مشکلات اصلی در حوزه مسکن و شهرسازی تصرفات اراضی ملی توسط مردم و دستگاه‌های دولتی است که به طور یقین ساماندهی اراضی تصرفی برای حل این مهم نقش بسزایی دارد.

معاون وزیر و راه و شهرسازی و رئیس سازمان ملی زمین ومسکن کشور با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ ای با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، افزود: طی این تفاهم نامه مقرر شد زمین واحدهای مسکونی به صورت قیمت تمام شده در اختیار متقاضیان قرار گیرد که این مهم سبب مقابله با پدیده زمین خواری خواهد شد.

وی عنوان کرد: در صورت صدور مجوزات حوزه علمیه، 20 هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری به ساخت حوزه علمیه تخصیص داده خواهد شد.

نظر شما