شناسهٔ خبر: 22526691 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آسیب جدی 5 مدرسه بروجرد در زلزله اخیر

نمایندگی لرستان

رئیس آموزش و پرورش بروجرد گفت: در زلزله اخیر پنج مدرسه شهری بروجرد دچار آسیب جدی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، شهاب روزبهانی توضیح داد: نیاز است برای مدارس فرسوده فکری شود چراکه تعداد مدارس فرسوده شهرستان بروجرد زنگ خطری برای بروجرد است.

صارمی، رئیس آموزش و پرورش اشترینان بروجرد گفت: بر اثر زلزله اخیر سقف سه کلاس اشترینان فرو ریخت و عملا مدرسه سمیه غیرقابل استفاده شده و دانش آموزان این مدرسه تخلیه شده‌اند. این زلزله به 3 مدرسه روستایی و 2 مدرسه اشترینان خسارت وارد کرد.

علی کورانی‌فر، معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه بروجرد در جلسه ستاد مدیریت بحران بروجرد اظهار کرد: زلزله در غرب کشور همه ملت ایران را متاثر کرد و علاوه بر تلفات انسانی و خسارت‌های مالی، سرمای هوا در این منطقه بر مشکلات زلزله‎زدگان افزوده است.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان بروجرد بعد از وقوع زلزله اقدامات اولیه برای رسیدگی به خسارات احتمالی انجام شد و برنامه‌ریزی‌های لازم برای جمع آوری کمک‌های مردمی برای ارسال به مناطق زلزله زده اتخاذ شده است. شهروندان از کمک و ارسال محموله به صورت انفرادی به زلزله‎زدگان بپرهیزند و ضروری است که محموله‌ها و کمک‌های مردمی در قالب سیستم طراحی شده به این مناطق ارسال شود.

کورانی‌فر ادامه داد: زلزله به هیچ عنوان قابل پیش‌بینی نیست و متاسفانه دیده می‌شود که برخی خبرها در فضای مجازی مبنی بر زلزله شدید و یا هر خبر دیگری از پیش‌بینی زلزله منتشر می‌شود که نباید به این شایعات دامن زد.

همچنین سرهنگ مجید سوری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد در این جلسه گفت: 15 ایستگاه در بروجرد برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی برپا شده است. مهمترین اقلام مورد نیاز این مردم بعد از چادر، آب و نان است که امروز 30 هزار قرص نان توسط 2 نانوایی سپاه به این مناطق ارسال شد و فردا نیز 30 هزار قرص نان ارسال خواهد شد.

محمد کرمی، رئیس جمعیت هلال احمر بروجرد افزود: 1200 چادر برای اسکان زلزله زدگان ارسال شد و هلال احمر مسئول جمع‌آوری و بسته بندی کمک‌های مردمی برای مناطق زلزله زده است.
انتهای پیام

نظر شما