شناسهٔ خبر: 22522740 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اعزام بیش از ۲۰۰ مصدوم زلزله کرمانشاه به تهران و البرز

مدیرکل نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت با اشاره به وضع درمانی مصدومان زلزله کرمانشاه که در تهران بستری هستند، گفت: همه هزینه‌های درمان، انتقال و بازگشت مصدومان از بیمارستان‌های محل بستری به شهرشان، تامین اعتبار شده است و به صورت رایگان برای آنان انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ دکتر علیرضا عسگری با بیان این که بیش از ۲۰۰ مصدوم زلزله کرمانشاه به تهران و البرز اعزام شدند افزود: این مصدومان در بیمارستان‌های امام خمینی (ره)، امام حسین (ع)، سینا، لقمان، هفت تیر، فیروزگر، شریعتی تهران و بیمارستان شهید مدنی کرج بستری هستند.

وی افزود: مصدومان زلزله کرمانشاه که در تهران و البرز بستری هستند، عمدتا دچار شکستگی ستون فقرات، اندام‌های فوقانی و تحتانی و جمجمه هستند و در درجه بعد، آسیب‌های شکمی را در این مصدومان شاهدیم.

عسگری با تاکید بر این که شب گذشته ۵۰ تا ۷۰ مصدوم از کرمانشاه وارد تهران شدند، افزود: با هماهنگی که از سوی معاونت اجتماعی وزارت بهداشت انجام شده است، همه همراهان مصدومان در همراه سرا‌ها یا هتل‌های نزدیک محل بستری بیمارانشان اسکان داده شدند.

مدیر کل نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت با اشاره به این که تمام هزینه‌های درمان مصدومان زلزله کرمانشاه و فرایند انتقالشان تأمین اعتبار شده است و به صورت رایگان انجام می‌شود، گفت: بیش از ۸۰ درصد اعمال جراحی مورد نیاز مصدومان انجام شده است و اعمال جراحی باقی مانده نیز انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: در عین حال در هر نوبت به این مصدومان سرکشی و فرم بیماران به حوزه نظارت بر درمان تحویل داده می‌شود.

دکتر عسگری با اشاره به این که متاسفانه یکی از بحران‌های این مصدومان این است که به دلیل وسعت حادثه در حالت شوک روحی قرار دارند، افزود: در همه بیمارستان‌هایی که مصدومان زلزله بستری هستند، تیم‌های روانشناسی مستقر شده اند و خدمات سلامت روان را به مصدومان ارائه و به بازتوانی روحی و روانی آن‌ها کمک می‌کنند.

نظر شما