شناسهٔ خبر: 22519501 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت اعلام کرد

آخرین وضعیت درمانی مصدومان زلزله کرمانشاه در تهران

وزارت بهداشت و درمان

مدیرکل نظارت بر درمان و اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت ضمن تشریح آخرین وضعیت درمانی مصدومان زلزله کرمانشاه که در تهران بستری هستند، گفت: تمام هزینه‌های درمان، انتقال و بازگشت مصدومان از بیمارستان‌های محل بستری تامین اعتبار شده و به صورت رایگان برای مصدومان انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مدیرکل نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت در این باره افزود: بیش از ۲۰۰ مصدوم زلزله کرمانشاه به تهران و البرز اعزام شدند که این مصدومان در بیمارستان‌های امام خمینی (ره)، امام حسین (ع)، سینا، لقمان، هفت تیر، فیروزگر و شریعتی تهران و بیمارستان شهید مدنی کرج بستری هستند.

وی افزود: مصدومان زلزله کرمانشاه که در تهران و البرز بستری هستند، عمدتا دچار شکستگی ستون فقرات، اندام‌های فوقانی و تحتانی و جمجمه هستند و در درجه بعد، آسیب‌های شکمی را در این مصدومان شاهدیم.

وی ادامه داد: با هماهنگی که از سوی معاونت اجتماعی وزارت بهداشت انجام شده، همه همراهان مصدومان در همراه‌سراها یا هتل‌های نزدیک محل بستری بیماران‌شان اسکان داده شده‌اند.

مدیرکل نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد اعمال جراحی مورد نیاز مصدومان انجام شده و اعمال جراحی باقی مانده نیز انجام خواهد شد، گفت: در هر شیفت به این مصدومان سرکشی شده و فرم بیماران به حوزه نظارت بر درمان تحویل داده می‌شود.

بنابر اعلام وب‌دا، وی همچنین گفت: یکی از بحران‌های این مصدومان این است که به دلیل وسعت حادثه، در حالت شوک روحی قرار دارند. بر همین اساس در تمام بیمارستان‌هایی که مصدومان زلزله بستری هستند، تیم‌های روانشناسی مستقر شده و خدمات سلامت روان را به مصدومان ارائه و به بازتوانی روحی و روانی آنها کمک می‌کنند.

انتهای پیام

نظر شما