شناسهٔ خبر: 22505960 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کمک به مردم و بازسازی مناطق زلزله زده، دستور کار دولت (۲۳ آبان - از ساعت ۱۶ - ۲۰)

رییس جمهور: برای درمان، مسکن و امنیت مردم مناطق زلزله زده و کاستن از آلام آنان باید همه توان و قدرت خود را بکار بگیریم و تلاش کنیم تا خسارت های ناشی از این حادثه را جبران کنیم.

صاحب‌خبر -

بخش اول؛ آمار جان باختگان زمین لرزه غرب کشور؛ ۴۲۳ نفر/ روحانی در سرپل ذهاب

بخش دوم؛ وام بلندمدت دولت برای بازسازی منازل/ جان باختگان زمین لرزه؛ ۴۳۰ نفر

آمار جان باختگان زمین لرزه غرب کشور؛ ۴۳۰ نفر
۱۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ براساس آخرین آمار اعلام شده؛ آمار جان باختگان زمین لرزه ۷،۳ ریشتری غرب کشور ۴۳۰ تن و تعداد زخمی ها ۷۳۷۰ نفر اعلام شد.

بازدید سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه  از مناطق زلزله زده | دانلود         ۱۸:۳۸

                                     

بسیج یگان‌های مختلف نیروی زمینی سپاه برای کمک رسانی به هموطنان زلزله زده    ۱۸:۳۸

 فرمانده نیروی زمینی سپاه از اولین ساعات وقوع زلزله در مناطق زلزله زده غرب کشور حضور یافت و به سازمان دهی و مدیریت یگان‌های عمل کننده این نیرو در امدادرسانی به مردم زلزله زده استان کرمانشاه پرداخت.
بر اساس ابلاغ سردار پاکپور، از اولین ساعات وقوع زلزله امکانات لازم برای امداد رسانی به مردم مناطق زلزله زده توسط نیروی زمینی سپاه فراهم شده است.
بر این اساس تعداد ۶ بیمارستان مجهز سیار برای درمان و ارائه خدمات پزشکی به مجروحان و مصدومان، امکانات مهندسی جهت آواربرداری و چندین یگان واکنش سریع به منظور امدادرسانی وکمک به زلزله زدگان مناطق غرب کشور از نخستین ساعات وقوع زلزله در منطقه حضور داشته و همچنان به خدمت رسانی به مردم منطقه می‌پردازند.

سخنگوی مدیریت بحران: ۸۰ درصد برق مناطق زلزله زده وصل شده است     ۱۸:۱۷

معاون سازمان مدیریت بحران کشور گفت: هم اکنون ۸۰ درصد برق مناطق زلزله زده شهری وصل شده و ۲۰ درصد باقی مانده نیز به این علت است که حجم خسارات خیلی زیاده بوده که آن هم تا امشب و حداکثر تا فردا رفع می‌شود.
بهنام سعیدی افزود: با اینکه زیرساخت‌های آبرسانی آسیب دیده بود با این حال آب وصل شد، اما بعلت شدت آسیب‌ها آب گل آلود است به همین خاطر تا برطرف شدن این مشکل تانکر‌های سیار، آب مورد نیاز مردم را تامین می‌کند و آب معدنی هم برای شرب به حد کفایت تقسیم شده است.
وی اضافه کرد: متاسفانه تاکنون ۴۳۲ نفر از هموطنانمان بر اثر زلزله کرمانشاه جان باخته اند و ۹۶۴ نفر از کل مصدومان در بیمارستان بستری هستند.
سعیدی درباره آخرین آمار مصدومان زلزله کرمانشاه افزود: تعداد مصدومان زلزله ۷ هزار و ۸۱۷ نفر است که از این تعداد ۹۶۴ نفر بستری اند و ما بقی ترخیص و بخش عمده‌ای از آن‌ها نیز به صورت سرپایی درمان شده اند.
وی گفت: همچنین ۲۰۷ نفر از مجروحان به بیمارستان کرمانشاه اعزام شدند و ۲۳۱ نفر از مصدومان نیز به دلیل شدید بودن مصدومیت با سه فروند پرواز به تهران اعزام و تحت درمان قرار گرفتند و ۶۲ نفر از مصدومان نیز به بیمارستان همدان منتقل شدند.
وی گفت: با توجه به اینکه از ساعت ۱۳ امروز آمار مصدومان زلزله ثابت مانده است امیدواریم که دیگر شاهد افزایش مصدومان نباشیم با این همه مقرر شده است نیرو‌های امدادی بار دیگر مناطق آسیب دیده را کنترل کنند.
وی تصریح کرد: اگر مردم می‌خواهند به زلزله زدگان کمک کنند حتما از طریق شماره حساب ۹۹۹۹۹ جمعیت هلال احمر کشور اقدام کنند و از طریق همه بانک‌ها کمک‌های نقدی خود را واریز کنند و هرگز به هیچ شماره حساب دیگری که در سایت‌ها و تلگرام منتشر می‌شود مبلغی واریز نکنند.
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: اگر مردم قصد دارند کمک‌های غیرنقدی هم به زلزله زدگان بدهند با مراجعه به پایگاه‌ها و مراکز جمعیت هلال احمر به این کار اقدام کنند.
وی با اشاره به حل مشکل چادر برای آسیب دیدگان گفت: با توجه به گزارش‌هایی که مبنی بر کمبود چادر دریافت شده بود ۲۸ هزار چادر به مناطق زلزله زده ارسال شد.

 ارسال ۲۰۰ تن اقلام غذایی و دارویی نیروی دریایی به کرمانشاه       ۱۷:۱۶

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از ارسال بیش از ۲۰۰ تن انواع موادغذایی، اقلام دارویی، پتو، چادر و آب معدنی به کرمانشاه خبر داد.
امیر خانزادی گفت: تجهیزات پزشکی و امدادی و همچنین نانوایی سیار نیز به مناطق زلزله زده غرب کشور اعزام شد.
وی با اشاره به اینکه ارزش این کمک‌ها بیش از ۲ میلیارد ریال است، افزود: در مناطق دریایی مختلف نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران کار اهدای خون برای رفع نیاز آسیب دیدگان زلزله درحال انجام است.
امیر خانزادی گفت: نیروی دریایی آمادگی دارد با هماهنگی ستاد ارتش، تیپ عملیاتی ویژه به همراه بالگرد و تجهیزات استقرار بیمارستان صحرایی را به کرمانشاه ارسال کند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: از ابتدای وقوع زلزله آمادگی خود را در ابعاد مختلف اعلام کردیم و درحال حاضر آماده اعلام ستاد ارتش برای به کارگیری همه ظرفیت‌های نیروی دریایی در امر کمک رسانی به زلزله زدگان غرب کشور هستیم.

۹۶۴ نفر از مصدومان حادثه زلزله بستری هستند        ۱۶:۵۶

۹۶۴ نفر از مصدومان حادثه زلزله بستری هستند ۱۶:۵۶
معاون سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ۹۶۴ نفر از کل مصدومان حادثه زلزله کرمانشاه در بیمارستان بستری هستند.
سعیدی افزود: تعداد مصدومان زلزله ۷ هزار و ۸۱۷ نفر است که البته این آمار به این معنا نیست همه آن‌ها بستری هستند بلکه ۹۶۴ نفر بستری اند و مابقی ترخیص و بخش عمده‌ای از آن نیز به صورت درمان سرپایی شده اند.
وی گفت: همچنین ۲۰۷ نفر از مجروحان به بیمارستان کرمانشاه اعزام شدند و ۲۳۱ نفر از مصدومان نیز به دلیل شدید بودن مصدومیت با سه فروند پرواز به تهران اعزام و تحت درمان قرار گرفتند و ۶۲ نفر از مصدومان نیز به بیمارستان همدان منتقل شدند.
معاون سازمان مدیریت بحران کشور در بحث پایان آواربرداری نیز افزود: به صورت قطعی اعلام نکرده ایم که آوار برداری پایان یافته است بلکه در شهر و روستا‌های آسیب دیده بعد از اینکه اطمینان حاصل شد پایان آوار برداری اعلام خواهد شد.

دکتر روحانی از مصدومان زلزله عیادت کرد ۱۶:۳۵

رییس جمهور با حضور در بیمارستان شهید طالقانی کرمانشاه، از مصدومان و مجروحان زلزله اخیر در مناطق مختلف غرب کشور که در این بیمارستان بستری هستند، عیادت و ضمن اهدای شاخه گل با آنها گفتگو کرد.
روحانی با توضیحات وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مسوولان امداد و درمان این بیمارستان در جریان روند ارائه خدمات درمانی و پزشکی به آسیب دیدگان و مصدومان زلزله اخیر قرار گرفت.
وی همچنین در گفتگو و احوالپرسی با مردم و مصدومان مشکلات و کاستی های آنان را جویا شد و دستورات لازم را برای تسریع در روند درمان مصدومان صادر کرد.

دکتر روحانی از مصدومان زلزله عیادت کرد دکتر روحانی از مصدومان زلزله عیادت کرد دکتر روحانی از مصدومان زلزله عیادت کرد دکتر روحانی از مصدومان زلزله عیادت کرد
امروز روز وحدت و همراهی ملت و مسوولان است ۱۶:۲۰

رئیس جمهور در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه با اشاره به اینکه برادری و اخوت ما امروز مورد آزمایش است، گفت: وحدت، اتحاد و برادری میان مردم استان و سراسر کشور مشهود است و در سایه این اخوت و برادری، به خوبی از مشکلات عبور خواهیم کرد.

دکتر روحانی ضمن ابراز تأسف از حادثه تلخ وقوع زلزله در شهرهای این استان و کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از هموطنان‌مان، گفت: مردم استان کرمانشاه از ابتدای انقلاب و حتی پیش از دوران دفاع مقدس در راه دفاع از کشور بسیار فعال و حاضر در صحنه بوده‌اند.

رییس جمهور تأکید کرد: مردم کرمانشاه پیشتاز دفاع از استقلال و عزت کشور و انقلاب بوده و امروز هم پای انقلاب و استقلال کشور ایستاده‌اند.

دکتر روحانی وقوع وقایع طبیعی همچون زلزله را آزمایشی از سوی خدای متعال دانست که در آن کمبودها و کاستی‌ های موجود مشخص می‌شود و اظهار داشت: امروز مدیریت مسئولان در بخش‌های مختلف در معرض امتحان و آزمایش قرار گرفته است.

رییس جمهور با اشاره به اینکه در اینگونه حوادث نباید به دنبال ریشه‌های وقوع اتفاق بگردیم، چرا که بر همه آن دلایل واقف نیستیم، گفت: امروز دولت و مسئولین محلی و منطقه‌ای مورد آزمایش و امتحان قرار گرفتند و باید تلاش کنیم تا از این امتحان سربلند بیرون بیاییم.

دکتر روحانی با اشاره به حضور و همدلی مردم آذربایجان شرقی در حادثه سیل در این منطقه و کمک به هم‌نوعان، گفت: در کرمانشاه نیز روحیه همدلی و کمک به هم‌نوعان نمایان است و اولین کسانی که در اینگونه حوادث به امداد یکدیگر می‌شتابند، مردم هستند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه در لحظات اولیه وقوع زلزله در کرمانشاه با وزیر کشور تماس گرفته و دستور بسیج تمامی امکانات را برای کمک به مردم آسیب‌دیده در این مناطق صادر کردم، گفت: امروز برادری و اخوت و همدلی در کشور مورد آزمایش  قرار گرفته و همه ملت ایران در غم و اندوه مردم کرمانشاه شریک و سهیم هستند و برای حل مشکلات‌شان دلسوزی و کمک می‌کنند.

دکتر روحانی با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی همه دستگاه‌ها و مسئولان برای تسریع در روند کمک رسانی به مردم خاطر نشان کرد: اساس بر این است که ستاد بحران بتواند شرایط را مدیریت و شورای تأمین استان امنیت را در مناطق مختلف برقرار کند که در این راستا نیز مسئولیت اصلی برعهده استاندار و پس از آن سایر اعضای شورای تأمین استان است.

رییس جمهور با اشاره به اینکه همه بخش‌ها و مسئولان برای کمک به مردم و انجام فعالیت‌های مربوط به خود نیاز به امنیت دارند، گفت: تقویت مدیریت صحیح بحران ، نیاز ملی است و ما باید حوادث امنیتی  در مسیر کمک‌رسانی به مردم را به حداقل رسانده و از بین ببریم که البته به دلیل آنکه کشور ما، کشوری حادثه‌خیز است، مسئولان تجارب ارزنده‌ای در مواجهه با حوادث و بلایای طبیعی دارند.

دکتر روحانی با تأکید بر ضرورت مدیریت بحران، تأمین امنیت و رفع مشکلات زیربنایی در مناطق زلزله‌زده، خاطر نشان کرد: امروز در میان مردم مناطق زلزله زده، سخنان و خواسته‌های آنها را شنیدیم که عمدتاً در راستای تأمین نیازهای اولیه، رسیدگی به مجروحان و جبران خسارت‌ها بود و حق طبیعی مردم آسیب دیده؛ رسیدگی به نیازهای آنان ، اسکان موقت و کمک به بازسازی منازل است.

رییس جمهور با بیان اینکه باید در راستای تأمین امکانات ضروری نظیر چادر، پتو و آب آشامیدنی، اسکان موقت و بازسازی منازل، تلاش کنیم، از استاندار کرمانشاه خواست تا در راستای برقراری امنیت کامل برای تسریع در کمک‌رسانی به مردم مناطق آسیب‌دیده جلسات شورای تأمین استان را با جدیت دنبال کند.

دکتر روحانی همچنین از مسئولان ستاد بحران خواست تا تدابیر لازم برای توزیع اقلام مورد نیاز مردم را اتخاذ کند.

رییس جمهور حضور نیروهای مسلح در صحنه و امداد هوایی توسط هوانیروز و هلال احمر را بسیار تأثیرگذار در روند کمک به حادثه دیدگان عنوان کرد و از تلاش‌های آنها تجلیل نمود.

دکتر روحانی با بیان اینکه پیشنهادات بنیاد مسکن انقلاب در راستای کمک به مردم و بازسازی مناطق آسیب‌دیده در جلسه فردای دولت مطرح خواهد شد، بر ضرورت تسریع در روند اسکان موقت آسیب‌دیدگان، تأکید کرد و گفت: اگر مردم می‌خواهند در کنار خانه‌های خود چادر نصب کنند، نباید مانع آنها شویم و حتماً ایجاد اردوگاه در محلی غیر از کنار منازل مردم درست نیست.

کمک به مردم و بازسازی مناطق زلزله زده، دستور کار دولت (۲۳ آبان - از ساعت ۱۶ - ۲۰) کمک به مردم و بازسازی مناطق زلزله زده، دستور کار دولت (۲۳ آبان - از ساعت ۱۶ - ۲۰) کمک به مردم و بازسازی مناطق زلزله زده، دستور کار دولت (۲۳ آبان - از ساعت ۱۶ - ۲۰) کمک به مردم و بازسازی مناطق زلزله زده، دستور کار دولت (۲۳ آبان - از ساعت ۱۶ - ۲۰) کمک به مردم و بازسازی مناطق زلزله زده، دستور کار دولت (۲۳ آبان - از ساعت ۱۶ - ۲۰)
خدمات رسانی ۶ بیمارستان صحرایی نیروی زمینی سپاه در مناطق زلزله زده  ۱۶:۰۸

معاون بهداری نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه نیروی زمینی سپاه تعداد ۶ بیمارستان صحرایی را برای خدمت رسانی در منطقه مستقر کرده است، گفت: بیمارستان امام حسین (ع) به عنوان محور در منطقه در حال انجام وظیفه است و توانسته با موفقیت مصدومان را مداوا کند.
سردار اخوان تاکید کرد: بیمارستان‌های دیگر صحرایی همچون بیمارستان صحرایی شهید قاضی (ره) سنندج در منطقه جوانرود، بیمارستان صحرایی شهید صدوقی اصفهان در اسلام آباد غرب، بیمارستان صحرایی امام حسین (ع) در سرپل ذهاب و یک بیمارستان در منطقه کرمانشاه مستقر شده تا خدمت رسانی لازم را به مجروحین ارائه کند.
معاون بهداری نیروی زمینی سپاه با اشاره به امکانات بیمارستان امام حسین (ع) گفت: این بیمارستان از ساعات اولیه حادثه به ۲۵۰ مصدوم خدمت رسانی کرده و با افزایش ۵۰ تختی؛ می‌تواند به تعداد بیشتری از هموطنان زلزله زده در منطقه خدمت رسانی کند.
وی با بیان اینکه معاونت بهداری نیروی زمینی سپاه ۴۷۵ کادر درمانی را با ۵ سورتی پرواز اعزام کرده است، گفت: معاونت بهداری نیروی زمینی سپاه ۴۷ آمبولانس را در منطقه مستقر کرده است.

نظر شما