شناسهٔ خبر: 22503108 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

انتقاد عفو بین‌الملل از تحقیقات ارتش میانمار درباره خشونت‌ها در راخین

گروه حقوق بشری عفو بین‌الملل تحقیقات ارتش میانمار درباره اقدامات خشونت‌آمیز علیه مسلمانان روهینجا را "ماست مالی کردن" اقدامات نظامیان خواند و خواستار دسترسی سازمان ملل و بازرسان مستقل به منطقه راخین شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، بیش از ۶۰۰ هزار مسلمان روهینجا از اوت سال جاری میلادی و در جریان عملیات پاکسازی شبه‌نظامیان روهینجایی به بنگلادش گریخته‌اند.

اتهامات در مورد تجاوزهای گروهی و سایر جنایات علیه بشریت علیه ارتش میانمار روز یکشنبه توسط یکی دیگر از مقام‌های ارشد سازمان ملل که از اردوگاه‌های آوارگان روهینجایی در بنگلادش بازدید کرده بود، مطرح شد.

ارتش میانمار که مکررا خود را "بی‌گناه" می‌داند روز دوشنبه یافته‌های خود را در مورد تحقیقات داخلی از این اتهامات در صفحه فیس بوک فرمانده ارتش میانمار منتشر کرده است.

در این مطلب ادعا شده که هیچ شواهدی در مورد کشتار ساکنان روستاهای روهینجا، تجاوز به زنان و شکنجه زندانیان وجود ندارد.

همچنین در این بیانیه همچنین ادعا شده است که نیروهای امنیتی روستاهای روهینجایی را به آتش نکشیده و از زور و اجبار زیاد استفاده نکرده‌اند!

این گزارش از سوی ارتش میانمار در حالی مطرح شده که رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا قرار است فردا (چهارشنبه) به میانمار برود و با مقام‌های این کشور دیدار کند.

وزیر امور خارجه آمریکا و آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار در نشست منطقه‌ای در مانیل فیلیپین حضور دارند.

عفو بین الملل همچنین تحقیقات داخلی ارتش میانمار را مورد تمسخر قرار داد و خواستار دسترسی کامل بازرسان به استان راخین شد.

جیمز گومز، مدیر منطقه‌ای عفو بین الملل در جنوب شرق آسیا و حوزه پاسیفیک در بیانیه‌ای که روز دوشنبه منتشر شد، آورده است: یک بار دیگر ارتش میانمار تلاش می‌کند تا نقض گسترده حقوق روهینجایی‌ها را مخفی نگه دارد. شواهد قوی در مورد قتل و تجاوز به روهینجایی‌ها و آتش کشیدن روستاهایشان توسط ارتش میانمار وجود دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما