شناسهٔ خبر: 22374031 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

بررسی و تحلیل کتب جدیدالتالیف پایه یازدهم با حضور1200 تن از سرگروههای آموزشی سراسر استان فارس

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس با تاکید بر اینکه دانش آموز ان گروه هدف و اصلی ما در فعالیتهای آموزشی و پرورشی هستند، گفت: گروههای آموزشی تنها حوزه ای در ادارات هستند که به طور مستقیم با معلم و دانش آموز ارتباط دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان فارس، فرهاد اسماعیلی در حاشیه بازدید از محل برگزاری کارگاه آموزشی سرگروه های آموزشی دروس متوسطه دوم استان گفت: دانش آموزان گروه هدف و اصلی برنامه های آموزشی و پرورشی هستند و گروههای آموزشی تنها حوزه ای در ادارات هستند که به طور مستقیم با معلم و دانش آموز ارتباط دارند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: این دوره آموزشی یکروزه بر اساس رسالت گروههای آموزشی و در راستای کیفیت بخشی به آموزش و با توجه به مطالب درسی کتب جدیدالتالیف دوره متوسطه دوم برگزار گریده است.

وی افزود: در این دوره شرکت کنندگان به تفکیک رشته و در قالب گروه های تخصصی درسی شرکت نموده و پس از مراجعت به مناطق و شهرستانهای خود با برگزاری دوره های مشابه نسبت به انتقال آموخته های خود به سایر همکارانشان اقدام می نمایند.

اسماعیلی با اشاره به برخی از تغییرات ایجاد شده در کتب درسی گفت: برگزاری چنین کارگاهها و نشستهایی می تواند در انتقال تجربیات ، هم اندیشی و از همه مهمتر ایجاد هماهنگی بین سرگروهها و مدارس برای ارائه مطالب و رسیدن به اهداف محتواهای درسی کمک شایانی نماید.

وی گفت: ظرفیت های گروه های آموزشی برای کیفیت بخشی و تعمیق آن بسیار زیاد و مؤثر است و به همین دلیل معاونت آموزش متوسطه استان برنامه های کیفی خود را با محوریت گروههای آموزشی تدوین خواهد نمود، چراکه گروههای آموزشی تنها حوزه ای از ادارات هستند که به طور مستقیم با معلمان  و دانش آموزان ارتباط دارند.

رئیس اداره تکنولوژی و گروههای آموزشی آموزش و پرورش فارس نیز در این خصوص گفت: این کارگاه با هدف بحث و بررسی و تحلیل کتب نونگاشت پایه یازدهم و با حضور1200 نفر از سرگروههای درسی نواحی، مناطق و شهرستانهای استان به مدت یکروز به میزبانی و همکاری 5 مرکز آموزش نیروی انسانی نواحی آموزش و پرورش شیراز و پژوهشکده معلم برگزار شده است.

زهره حیدری افزود: در این کارگاه آموزشی اساتیدی از بین سرگروه های آموزشی اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی آموزش و پرورش فارس به عنوان مدرس به ارائه جدید ترین مطالب و محتواهای آموزشی برای سرگروه های آموزشی دروس متوسطه دوم در سطح شهرستانها و مناطق استان پرداخته و در رابطه با تغییرات کتب درسی به بحث و تبادل نظر می پردازند.

وی با تاکید بر اینکه کتاب به عنوان منبع اصلی است که باید در مدارس تدریس شود، گفت:محتوای این دوره شامل تاکید بر تدریس کتاب در کلاس به عنوان منبع اصلی، تحلیل دروسی که افت آموزشی دارند، نحوه آموزش به شیوه جدید تدریس و ... می باشد.

حیدری با اشاره به استقرار نظام جدید آموزشی و تغییرات انجام گرفته در دوره دوم متوسطه گفت: در این کارگاه یکروزه شرکت کنندگان با راهکارهای در خصوص کیفیت بخشی به امر آموزش – یاددهی و یادگیری –شیوه های نوین تدریس و همچنین استفاده از فناوری و تکنولوژی در تدریس و آشنایی با ارزشیابی های نوین و سؤالات مفهومی آشنا شدند.

نظر شما