شناسهٔ خبر: 22349829 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

چهار نفر به اتهام سرقت نفت خام در اصفهان دستگیر شدند

روابط عمومی دادستانی کل کشور روز دوشنبه به نقل از حسن رحیمی افزود: متهمان با ایجاد کارگاهی در نزدیکی جاده کمربندی تیران (واقع در غرب اصفهان) به فاصله 15

صاحب‌خبر - روابط عمومی دادستانی کل کشور روز دوشنبه به نقل از حسن رحیمی افزود: متهمان با ایجاد کارگاهی در نزدیکی جاده کمربندی تیران (واقع در غرب اصفهان) به فاصله 15 متری خط لوله 32 اینچی نفت خام مارون و کندن تونلی از کارگاه به سمت خط لوله با استفاده از پمپ به سرقت نفت خام از تانکرها و بار گیری آن جهت فروش اقدام کرده اند.
وی اظهار کرد: حسب برآورد اولیه شرکت خطوط لوله نفت ایران حدود 39 میلیارد ریال نفت خام از این طریق سرقت شده است.
دادستان عمومی و انقلاب اصفهان افزود: تاکنون در رابطه با این پرونده چهار نفر دستگیر شده اند و مراحل تحقیق و رسیدگی به پرونده ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: 2 متهم اصلی پرونده متواری است و تحت تعقیب دادستانی قرار دارند.
اواخر مرداد ماه امسال نیز روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان به نقل از محمدرضا محمدی جرقویه ای رئیس دادگستری شهرستان تیران اعلام کرده بود : در پی اطلاع دادستان عمومی و انقلاب شهرستان یک کارگاه با پوشش جعلی و با ایجاد تونل به طول 15 متر مبادرت به سرقت نفت خام از خط اصلی مارون در حال گذر از تیران کرده بود.
وی اظهار کرد: با هوشیاری مأموران نیروی انتظامی و دستور به موقع دادستان عمومی و انقلاب شهرستان حدود 80 هزار لیتر نفت خام در تیران و 10 هزار لیتر نفت خام در شهرضا کشف و ضبط شده است.
خط لوله مارون – اصفهان با انتقال روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون بشکه نفت خام یکی از مهمترین خطوط انتقال نفت خام کشور است که با تامین خوراک پالایشگاه اصفهان و بخشی از خوراک پالایشگاه‌های تهران و تبریز، نقشی مهم در تامین سوخت مورد نیاز کشور ایفا می‌کند.
بخشی از خط لوله یاد شده از جنوب و غرب استان اصفهان می گذرد.
ت/6994 / 6022 خبرنگار:آرزو فلاح - انتشار دهنده : عمادی

نظر شما