شناسهٔ خبر: 22322607 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

دبير شوراي عالي امنيت ملي در مراسم راهپيمايي ۱۳ آبان:

شاهد افول بيش از پيش جايگاه آمريکا خواهيم بود

صاحب‌خبر -

ايسنا: مراسم راهپيمايي ۱۳ آبان روز گذشته در کشور و همچنين در تهران مقابل سفارت سابق آمريکا برگزار شد.
راهپيمايان با شعارهاي «مرگ بر آمريکا»، «مرگ بر اسرائيل» و همچنين با دردست‌داشتن پلاکاردهايي که روي آنها تصاوير امام خميني(ره) قرار گرفته بود و در برخي ديگر از آنها شعارهاي «من سپاهي هستم»، «آمريکا به معناي واقعي کلمه دشمن خبيث است» و دردست‌داشتن پرچم‌هاي ايران در مقابل لانه جاسوسي آمريکا گردهم آمدند و مراسم ۱۳ آبان را با فريادهاي مرگ بر آمريکا برگزار کردند. همچنين در اين مراسم، ماکت موشک بالستيک دوربرد سپاه پاسداران به نمايش گذاشته شد. با توجه به برگزاري اين راهپيمايي در آستانه اربعين حسيني، راهپيمايان شعار «لبيک يا حسين» نيز سر دادند. همچنين در درست دانش‌آموزان تصاويري از پاسخ‌هاي مقام معظم رهبري و رئيس‌جمهوري به اظهارات خصمانه رئيس‌جمهور آمريکا ديده مي‌شد. پوسترها و بنرهاي بزرگ خيلج فارس همراه کاريکاتورهايي از ترامپ نيز در دست راهپيمايان مراسم ۱۳ آبان قرار داشت. دانش‌آموزان با حمل پلاکاردهايي به اقدام رئيس‌جمهور آمريکا در استفاده از واژه‌ای مجعول به‌جاي واژه خليج فارس واکنش دادند و از او خواستند به مطالعه تاريخ و جغرافيا بپردازد تا دچار چنين اشتباهات فاحشي نشود. همچنين با اشاره به ويژگي‌هاي‌هاي شهيد حججي از او به‌عنوان الگويي شايسته براي جوانان ايراني ياد شد.
علي شمخاني: 13 آبان امسال به صحنه اعتراض مردم به سياست‌هاي ترامپ تبديل شد
نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي در جمع راهپيمايان، گفت: «تا‌زماني‌که ملت ما حسيني و ايراني بمانند و به هويت ملي و اعتقادي خود پايبند و وفادار باشند، دشمنان قسم‌خورده و در رأس آن آمريکاي جنايتکار دست از اين شرارت‌ها و دخالت‌ها برنخواهند داشت». علي شمخاني با اشاره به اينکه ملت ايران رکورد مقابله با توطئه‌هاي آمريکا در ذهن جهانيان، مسلمانان و مستضعفان را به نام خود ثبت کرده است. عنوان کرد: «آمريکايي‌ها از اقدام براندازانه نظامي، تضعيف قدرت دفاعي، مخالفت با قدرت و پيشرفت اقتصادي و ايجاد بحران‌هاي امنيتي، فضاسازي‌هاي سياسي و ايجاد تنش با همسايگان براي تضعيف ايران استفاده کرده‌اند، اما همه اينها نتيجه‌اي جز قوي‌تر‌شدن ايران نداشته است».
او افزود: «با وجود چهار دهه دشمني آمريکا عليه ايران و استفاده از ابزارهاي مختلف تهديد و تحريم، به‌دليل مقاومت جانانه مردم ايران در برابر سياست‌هاي خصمانه نظام سلطه، مجموعه دشمنان اعتراف كرده‌اند که ايران از قبل قدرتمندتر شده است. آنچه براي ملت ايران عزت، اقتدار و جبران تحقير گذشتگان را ايجاد كرده به پشتوانه قدرت لايزال الهي بوده است». دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: «ابزارهاي ناکارآمد آمريکا براي مقابله با کشور ما با اراده شکست‌ناپذير ملت ايران و رهبري بي‌مثال امام (ره) و مقام معظم رهبري در آوردگاه‌هاي متعددي مانند حمله به طبس، کودتاي نوژه، هشت سال دفاع مقدس، پيشرفت‌هاي شگرف ايران در بخش‌هاي دفاعي، موشکي، فضايي و صنعت صلح‌آميز هسته‌اي و اقتدار روزافزون در منطقه و عرصه ديپلماسي فعال بين‌المللي همگي با شکست و هزيمت مواجه شده، اما مسير دشمني آمريکا با ايران به‌دليل ذات کينه‌توزانه سردمداران آن همچنان ادامه دارد».
شمخاني عنوان کرد: «اتحاد و اجماع در مسئولان جمهوري اسلامي و ارتباط وثيق حاکميت با مردم ضامن حفظ استقلال و تمرکز بيش از پيش بر پيگيري اولويت‌هاي اصلي کشور در ابعاد اقتصادي و بهينه‌سازي معيشت جامعه و ارتقای توان دفاعي و اقتدار منطقه‌اي است».
او افزود: «در‌حالي‌که جامعه جهاني بر غيرقابل‌مذاکره‌بودن توافق چندجانبه برجام اجماع داشته و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به‌کرات پايبندي ايران به تعهداتش را تأييد كرده، رئيس‌جمهور آمريکا مسيري متفاوت را در پيش گرفته و با بي‌اعتنايي به همه قواعد و توافقات بين‌المللي در مسير اجراي برجام کارشکني مي‌کند».
دبير شوراي عالي امنيت ملي، استفاده آمريکا از ابزارهاي شکست‌خورده تهديد و تحريم عليه ايران را فاقد تأثيرگذاري بر اراده جمهوري اسلامي ايران عنوان کرد و گفت: «مسير حفظ و ارتقای قدرت دفاعي ايران و بالندگي نيروهاي مسلح اعم از سپاه، ارتش و بسيج و تداوم ايفاي نقش منطقه‌اي فعال در مبارزه با تروريسم و دفاع از ملت مظلوم منطقه غيرقابل تغيير است. قدرت موشکي جمهوري اسلامي ايران بر پايه ظرفيت‌هاي بومي و تجربيات هشت سال دفاع مقدس و در اوج تحريم‌هاي ظالمانه عليه کشور ما ايجاد شده و دانشمندان انقلابي ايران اسلامي نشان داده‌اند هرگز پشت سد تحريم‌ها متوقف نخواهند شد و آن را به فرصتي براي جهش به سطوح بالاتري از توانمندي و اقتدار تبديل خواهند کرد».
شمخاني حضور گسترده و پرشور مردم مسلمان و انقلابي ايران در مراسم روز ملي مبارزه با استکبار جهاني در سال جاري را پاسخي معنادار به عربده‌جويي‌هاي ترامپ عنوان کرد و افزود: «به‌طور قطع با توجه به سياست‌هاي غيرمعقول آغازشده از سوي ترامپ در فاصله 13 آبان سال 96 تا 13 آبان سال 97 شاهد افول بيش از پيش جايگاه و نقش آمريکا در منطقه خواهيم بود».
در پايان اين مراسم قطع‌نامه‌اي در 9 بند قرائت شد.

نظر شما