شناسهٔ خبر: 22303706 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

گزارش کامل ایسنا از برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان در تهران

شمخانی: ملت ایران رکورد مقابله با توطئه‌های آمریکا را به نام خود ثبت کرده است

71038

مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان در تهران هم‌زمان با سایر استان‌ها ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح امروز(شنبه) در مقابل لانه جاسوسی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مراسم ضد استکباری راهپیمایی ۱۳ آبان با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه دانش‌آموزان و جمعی از مسئولان در مقابل لانه جاسوسی؛ سفارت پیشین آمریکا در تهران آغاز شد.

در این راهپیمایی اقشار مختلف مردم با فریاد مرگ بر اسراییل، مرگ بر آمریکا و محکوم کردن اظهارات و اقدامات خصمانه مقامات آمریکایی علیه کشورمان حضوری حماسی و پرشور را به نمایش گذاشتند.

طبق اعلام دست اندرکاران این مراسم، راهپیمایی ضد استکباری ۱۳ آبان در هزار شهر و بخش کشور با حضور  اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

نصب ماکت موشک دوربرد در راهپیمایی ۱۳ آبان

موشک بالستیک دوربرد سپاه پاسداران همزمان با مراسم ۱۳ آبان در مقابل لانه جاسوسی نصب شد.

در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان که صبح امروز با حضور جمع کثیری از دانش آموزان و مردم کشورمان در مقابل لانه جاسوسی برگزار شد، ماکت موشک بالستیک دوربرد سپاه پاسداران در مقابل لانه جاسوسی آمریکا نصب شده است که توجه راهپیمایان را به خود جلب کرده است.

شعار مرگ بر آمریکا در مقابل لانه جاسوسی آمریکا طنین‌انداز شد

مراسم ۱۳ آبان با شعار مرگ بر آمریکا و تصاویر ترامپ در مقابل لانه جاسوسی آمریکا برگزار شد.

به گزارش ایسنا، راهپیمایان ۱۳ آبان با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و شعار هر مسلمان مرگ بر آمریکا همچنین با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آنها تصاویر امام خمینی(ره) قرار گرفته است و در برخی دیگر از آنها شعارهای من سپاهی هستم، آمریکا به معنای واقعی کلمه دشمن خبیث است و همچنین در دست داشتن پرچم‌های ایران در مقابل لانه جاسوسی آمریکا گردهم آمده و مراسم ۱۳ آبان را با فریادهای مرگ بر آمریکا زنده کردند.

حمل تابوت مذاکره با آمریکا در راهپمایی ۱۳ آبان

تابوت مذاکره با آمریکا توسط تعدادی از دانش آموزان در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان حمل شد.

به گزارش ایسنا، در این راهپیمایی تصاویری با مضمون غیرت انقلابی و همچنین این سخن امام خمینی که هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید  در دست راهپیمایان دیده می شود . 

با توجه به برگزاری این راهپیمایی در آستانه اربعین حسینی، راهپیمایان شعار لبیک یا حسین  را سر دادند.

در درست دانش آموزان  تصاویری از پاسخ های رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور  کشورمان به اظهارات خصمانه رییس جمهور آمریکا دیده می‌شود .

پوشش خبری گسترده از مراسم ۱۳ آبان

مراسم ۱۳ آبان توسط تعداد کثیری از خبرنگاران داخلی و همچنین تعدادی از رسانه های خارجی پوشش داده می شود.

قرائت بیانیه تشکل‌های دانش‌آموزی در مراسم ۱۳ آبان

بیانیه تشکل‌های دانش‌آموزی در مراسم راهپیمایی روز دانش آموز قرائت شد.

به گزارش ایسنا، نماینده تشکل‌های دانش‌آموزی مراسم ۱۳ آبان در بیانیه‌ای تاکید کرد که در ۳۸ سالی که از اقدام دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی می گذرد، سیاست‌های خصمانه آمریکا هیچ تغییری نکرده است.

در این بیانیه دانشجویی اعلام شد که آمریکا از هر ابزاری مانند تحریم‌های ظالمانه و غیره برای رسیدن به اهدافشان استفاده می کنند و هر جا منافع آمریکایی ایجاب کند منافع مردم سایر کشورها را نادیده می گیرند و همچنین در این بیانیه به مذاکره با آمریکا و عهدشکنی آنها در قبال مذاکره با ایران اشاره شد.

پوسترهای خلیج فارس در دست راهپیمایان ۱۳ آبان

پوسترها و بنرهای بزرگ خیلج فارس به همراه کاریکاتورهایی از ترامپ در دست راهپیمایان مراسم ۱۳ آبان قرار دارد.

به گزارش ایسنا، دانش آموزان و راهپیمایان مراسم روز دانش آموز که در مقابل لانه جاسوسی آمریکا گردهم آمده‌اند پوسترهای بزرگی در دست دارند که روی آن تصویر کتاب تاریخ و جغرافیا نقش بسته که روی آن نوشته شده خلیج تا همیشه فارس.

همچنین کاریکاتورهای زیادی از ترامپ در دست دانش آموزان قرار دارد که روی بسیاری از آنها بر دهان ترامپ چسب زده شده است.

واکنش دانش‌آموزان ایرانی به ضعف ترامپ در تاریخ و جغرافیا

در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان دانش آموزان با حمل پلاکاردهایی به ضعف رییس جمهور آمریکا در علوم تاریخ و جغرافیا واکنش دادند.

  به گزارش ایسنا، این دانش آموزان با حمل  پلاکاردهایی به اقدام رییس جمهور آمریکا در استفاده از واژه مجعولی به جای واژه خلیج فارس واکنش دادند و از او خواستند که به مطالعه تاریخ و جغرافیا بپردازد تا دچار چنین اشتباهات فاحشی نشود.

گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم در راهپیمایی ۱۳ آبان

در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان یاد شهدای مدافع حرم گرامی داشته شد.

به گزارش ایسنا، در مراسم راهپیمایی ۱۳ همچنین با اشاره به ویژگیهای های شهید حججی  از  او به عنوان الگویی شایسته برای جوانان ایرانی یاد شد.

برپایی کمپین «سلامت نوجوانی» در حاشیه راهپیمایی ۱۳ آبان

در حاشیه راهپیمایی ۱۳ آبان، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی تهران، کمپینی با عنوان کمپین «سلامت نوجوانی» برپا کرده بود.

به گزارش ایسنا، در این کمپین  با توزیع برگه‌هایی بین دانش آموزان به آنها در مورد مضرات استفاده متوالی از دستگاه های پخش کننده موسیقی مانند هندزفری و هدفون هشدار داده شده و خطر ابتلا به کم شنوایی را نیز به آنها گوشزد کرده‌اند.

شمخانی: 13 آبان امسال به صحنه اعتراض مردم به سیاست‌های ضد ایرانی ترامپ تبدیل شده است

نماینده مقام معظم رهبری و دبیرشورای عالی امنیت ملی در جمع پرشور راهپیمایان مراسم 13 آبان ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا گفت: تا زمانی که ملت ما حسینی و ایرانی بمانند و به هویت ملی واعتقادی خود پایبند و وفادار باشد دشمنان قسم خورده و در راس آن آمریکای جنایتکار دست از این شرارت ها و دخالت ها بر نخواهند داشت.

به گزارش ایسنا، دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به این که  ملت ایران رکورد مقابله با توطئه‌های آمریکا در ذهن جهانیان، مسلمانان و مستضعفان را به نام خود ثبت کرده است. اظهار داشت: آمریکایی‌ها از اقدام براندازانه نظامی، تضعیف قدرت دفاعی، مخالفت با قدرت و پیشرفت اقتصادی و ایجاد بحران‌های امنیتی، فضاسازی‌های سیاسی و ایجاد تنش با همسایگان برای تضعیف ایران استفاده کرده‌اند اما همه اینها نتیجه‌ای جز قوی‌تر شدن ایران نداشته است.
وی گفت: علی رغم 4 دهه دشمنی آمریکا علیه ایران و استفاده از ابزارهای مختلف تهدید و تحریم، بدلیل مقاومت جانانه مردم ایران در برابر سیاستهای خصمانه نظام سلطه  مجموعه دشمنان اعتراف نموده‌اند که ایران از قبل قدرتمندتر شده است.
شمخانی خاطرنشان کرد: آنچه برای ملت ایران عزت، اقتدار و جبران تحقیر گذشتگان را ایجاد نموده است به پشتوانه قدرت لایزال الهی بوده است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: ابزارهای ناکارآمد آمریکا برای مقابله با کشور ما با اراده شکست ناپذیر ملت ایران و رهبری بی مثال امام (ره) و مقام معظم رهبری در آوردگاه‌های متعددی چون حمله به طبس، کودتای نوژه، 8 سال دفاع مقدس،پیشرفتهای شگرف ایران دربخشهای دفاعی، موشکی، فضایی و صنعت صلح آمیز هسته ای و اقتدار روز افزون در منطقه وعرصه دیپلماسی فعال بین المللی همگی با شکست و هزیمت مواجه شده اما  مسیر دشمنی آمریکا با ایران به دلیل ذات کینه توزانه سردمدارن آن همچنان ادامه دارد.
شمخانی اظهار داشت: اتحاد و اجماع در مسئولین جمهوری اسلامی و ارتباط وثیق حاکمیت با مردم ضامن حفظ استقلال و تمرکز بیش از پیش بر پیگیری اولویتهای اصلی کشور در ابعاد اقتصادی و بهینه‌سازی معیشت جامعه  و ارتقاء توان دفاعی و اقتدار منطقه‌ای است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: در حالی که جامعه جهانی بر غیر قابل مداکره بودن توافق چند جانبه برجام اجماع داشته و آژانس بین المللی انرژی اتمی به کرات پایبندی ایران به تعهداتش را تایید نموده رییس‌جمهور آمریکا مسیری متفاوت را در پیش گرفته و با بی اعتنایی به همه قواعد و توافقات بین المللی در مسیر اجرای برجام کارشکنی می‌کند.
شمخانی استفاده آمریکا از ابزارهای شکست خورده تهدید و تحریم بر علیه ایران را فاقد تاثیر گذاری بر اراده جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و اظهار داشت: مسیر حفظ و ارتقاء قدرت دفاعی ایران وبالندگی نیروهای مسلح اعم از سپاه و، ارتش و بسیج  و تداوم ایفای نقش منطقه ای فعال در مبارزه با تروریسم و دفاع از ملت مظلوم منطقه غیرقابل تغییر است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران برپایه ظرفیتهای بومی وتجربیات 8 سال دفاع مقدس و در اوج تحریمهای ظالمانه علیه کشور ما ایجاد شده و دانشمندان انقلابی ایران اسلامی نشان داده‌اند که هرگز پشت سد تحریمها متوقف نخواهند شد و آن را به فرصتی برای جهش به سطوح بالاتری از توانمندی و اقتدار تبدیل خواهند کرد.
شمخانی حضور گسترده و پرشور مردم مسلمان و انقلابی ایران در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در سال جاری را  پاسخی معنادار به عربده جویی‌های ترامپ عنوان کرد و افزود: به طور قطع با توجه به سیاستهای غیر معقول آغاز شده از سوی ترامپ در فاصله 13 آبان ماه سال 96 تا 13 آبان ماه سال 97شاهدافول یش از پیش جایگاه و نقش آمریکا در منطقه خواهیم بود.

قطعنامه پایانی راهپیمایی ۱۳ آبان

در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان قطعنامه پایانی این مراسم قرائت شد.

به گزارش ایسنا،  متن «قطعنامه تظاهرات سراسری یوم‌الله ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی سال ۱۳۹۶» به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام و درود به روح بلند احیاگر اسلام ناب محمد حضرت روح الله، دمنده روح جهاد و استکبارستیزی در کالبد امت انقلابی ایران، اینک در پایان تظاهرات پر شور یوم الله ۱۳ آبان، روز ملّی مبارزه با استکبار جهانی، ملت استکبارستیز ایران اسلامی با تأکید بر اینکه مقاومت در برابر ظلم و جهاد علیه مستکبران و طاغوت‌ها و اشغالگران، یک تکلیف دینی و رسالت انسانی است، مواضع خود را با ندای ملکوتی الله اکبر- خامنه ای رهبر و شعار کوبنده مرگ بر آمریکا اعلام می‌دارد:

۱ـ ملّت قهرمان و بیدار ایران، علی‌رغم لبخندهای فریبکارانه دشمنان مستکبر، روحیه استکبارستیزی خود را همواره حفظ نموده و با هوشمندی و بصیرت کامل و نفی هرگونه سلطه سیاسی نظامی و اقتصادی بیگانگان، آمریکای جنایتکار را همچنان دشمن شماره یک خود می‌داند.

۲ـ ما لفّاظی‌ها و لجن‌پراکنی‌های توهین‌آمیز رئیس جمهور منفور آمریکا نسبت به ملّت ایران و نهاد انقلابی سپاه پاسداران و به کارگیری واژه مجعول و غلط برای خلیج همیشه فارس را شدیدا محکوم می‌کنیم.

۳ـ ملّت ایران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را سد مستحکم در برابر نفوذ دشمنان و برهم زننده توطئه‌های استکبار در منطقه و خار در چشم آمریکا و رژیم نامشروع و جعلی اسرائیل و ضّد انقلاب می‌داند. از این رو ما فرزندان امام راحل، ضمن درخواست تقویت و ارتقای توانمندی‌های نظامی و دفاعی کشور و نیروهای مسلّح، سپاه قدرتمند را مایه مباهات و نور چشم ملت ایران دانسته و حمایت قاطع و همه‌جانبۀ خود را از این نهاد انقلابی اعلام می‌داریم.

۴ـ عیان شدن چهره بی‌نقاب آمریکای جهانخوار در مقابله با انقلاب اسلامی و مردم ایران برای چندمین بار نشان داد که آمریکا همچنان غیرقابل اعتماد است. ما ضمن حمایت از مواضع ضدّآمریکایی رهبری معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی مقتدای عظیم الشأن عزیزتر از جانمان، در تبعیت از رهنمودهای حکیمانه معظم له، مخالفت قاطع خود با هر نوع مذاکره درباره هر موضوعی با شیطان بزرگ را اعلام می‌نماییم.

۵ـ ما براساس جوهره انقلاب اسلامی که ضدّ ظلم و مدافع مظلوم است، همدلی خویش را با ملّت‌های تحت ستم فلسطین، بحرین، یمن، سوریه، میانمار و شیعیان مظلوم عربستان اعلام داشته و از مبارزات ضدّ استکباری و حق‌طلبانه همه مظلومین جهان حمایت می‌کنیم.

۶ـ ما ضمن تاکید بر ضرورت توجه به مشت‌های آهنین مخفی‌شده در دستکش‌های مخملی، به حرکت‌های مرموز و برخوردهای دوگانه کشورهای اروپایی نسبت به مسائل منطقه و موضوع برجام به دیده شک و تردید می‌نگریم و از مسئولان مراقبت هوشمندانه و انقلابی نسبت به عملکرد دولت‌های اروپایی را انتظار داریم.

۷ـ ما ضمن تشکر از همصدایی و همسویی و مواضع قاطع و یکپارچه مسئولان نظام جمهوری اسلامی در برابر اقدامات خصمانه رئیس جمهور نامتعادل آمریکا و تصمیمات ظالمانه کنگره آمریکا، ادامه مواضع متحد و یکپارچه مسئولین را که از حمایت مردمی همه اقشار و جریان‌ها برخوردار است، مشتی محکم بر دهان یاوه‌گویان دانسته و تا پای جان گوش به فرمان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و پشتیبان مواضع استکبارستیزانه مسئولان نظام هستیم.

۸ـ ماجرای برجام و بدعهدی‌های آمریکا و ادامه تحریم‌ها ثابت کرد که عزت و استقلال کشور، تنها در سایه اتکا به توانمندی‌ها و نیروها و ذخایر خویش است. از این رو تبعیت کامل خود را از رهنمودها و فرامین امام المسلمین حضرت امام خامنه ای مدظله العالی اعلام داشته و اقتصاد مقاومتی را تنها راه حل مشکلات کشور و مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا می‌دانیم و خواستار جدّی گرفتن این مسئله از سوی مسئولان جمهوری اسلامی، فراتر از لفظ و شعار هستیم.

۹- ما ضمن درخواست تبیین مستند و غیر قابل انکار دخالت ها و توطئه های رذیلانه و خلاف عرف بین‌المللی آمریکای پلید بر علیه انقلاب و نظام نوپای اسلامی، اقدام عملی با پرهیز از قرطاس بازی و تلاش مجدانه برای جبران مافات با بهرگیری از اسناد لانه جاسوسی طاغوت اعظم و تدریس آن در دانشگاه ها و مدارس را خواهانیم.


والسّلام علیکم و رحمه الله و برکاته

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما