شناسهٔ خبر: 22242890 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تبرئه پس از پنج سال کشمکش حقوقی در فدراسیون تیراندازی با کمان

تهران - ایرنا - مدیر تیم های ملی تیراندازی با کمان روز سه شنبه خبرنگاران را به دفتر کارش در فدراسیون تیراندازی با کمان دعوت کرد تا به آنها بگوید پس از پنج سال پیگیری حقوقی، از اتهام جعل اسناد که به وی وارد شده ، تبرئه شده است.

صاحب‌خبر -

«کریم صفایی» رئیس سابق فدراسیون تیراندازی با کمان در اواخر سال 90 جای خود را به «محمد علی شجاعی» داد. رئیس سابق در سال 91 به دادگاه کیفری دو مجمع قضایی کارکنان دولت شکایت کرد که «امید نجاری» و «محمدرضا حاجی انزهایی» در جعل مشارکت و معاونت داشته اند. دادگاه کیفری دو مجمع قضایی کارکنان دولت در پرونده شکایتی صفایی در اواخر سال 95 حکم به محکومیت متهمان داد. نجاری و حاجی انزهایی پس از صدور رای محکومیت به دادگاه تجدیدنظر استان تهران اعتراض کردند و شعبه 67 این دادگاه در نیمه شهریور سال 96 آنان را از اتهام های وارده تبرئه کرد.
اکنون امید نجاری مدیر تیم ‌های ملی تیراندازی با کمان ایران خبرنگاران را به دفتر کار خود دعوت کرد تا به آنها بگوید که «خیلی خوشحالم که با درایت قاضی دادگاه تجدیدنظر، پس از پنج سال در خصوص جعل امضای کریم صفایی از من رفع اتهام شد و به گونه ای در مقابل مردم، خانواده و دوستانم در داخل و خارج از من اعاده حیثیت شد».
این مسئول تیم های ملی توضیح داد: اسفند ماه سال 90 و پس از پایان دوره ریاست صفایی رئیس سابق فدراسیون تیراندازی با کمان، نامه ای از پست الکترونیکی فدراسیون که چهار تا پنج نفر دیگر غیر از رئیس سابق فدراسیون به رمز عبور آن دسترسی داشتند، به نقل از صفایی به فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان ارسال شده بود که در بخشی از آن، وی به پایان دوره چهار ساله ریاستش اشاره کرده و گفته بود که هنوز با خانواده تیراندازی در کسوت رئیس فدراسیون غرب آسیا و نایب رئیس کنفدراسیون آسیا همکاری خواهد کرد.
نجاری افزود: چند ماه پس از ارسال این پست الکترونیکی، کریم صفایی به اتهام جعل امضا، علیه من به عنوان ارسال کننده این پست الکترونیکی و «محمدرضا حاجی انزهایی» به اتهام معاونت در جعل شکایت کرد.
وی گفت: در بهمن ماه سال 95 رای دادگاه بدوی علیه من و حاجی انزهایی صادر شد و با ارائه درخواست تجدیدنظر خواهی، قاضی دادگاه تجدیدنظر به دلیل اشراف به مسایل آی تی و اینترنت و بررسی دقیق مدارک موجود در پرونده، رای برائت ما را صادر کرد.
مدیر تیم های ملی تیراندازی با کمان خاطر نشان کرد: همیشه رابطه خوبی با صفایی رئیس سابق فدراسیون تیراندازی با کمان داشتم و در حالی که اسفند ماه 90 دوره ریاست وی پایان یافته بود، با شکایت وی در مهرماه 91 موجب تعلیق این فدراسیون و بروز مشکلاتی برای این رشته شد.
محمد رضا حاج انزهایی رئیس کمیته بین الملل فدراسیون تیراندازی با کمان نیز در این نشست گفت: در دادگاه بدوی به همکاری با امید نجاری در ارسال پست الکترونیکی به فدراسیون جهانی محکوم شدم، اما برخی دیگر نیز به پست الکترونیکی فدراسیون دسترسی داشتند و هرکسی می توانست چنین نامه ای را تنظیم یا ارسال کرده باشد.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ایرنا در تلگرام irnavarzes@ همراه شوید.
ورزشی **1828
خبرنگار : خدیجه روزبهانی انتشاردهنده:علی خورسندی

انتهای پیام /*

نظر شما