شناسهٔ خبر: 22105165 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

کمبود بیش از سه هزار معلم ورزش در مدارس

معاون تربیت بدنی و سلامت وزرات آموزش و پرورش گفت: با کمبود بیش از سه هزار معلم ورزش با افزایش ساعت درس تربیت بدنی مواجه شده ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر،  مهرزاد حمیدیدر حاشیه مراسم المپیاد ورزشی درون مدرسه ای که در مدرسه انوشیروان دادگر برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: اعتبار ۵۱ میلیارد تومان برای تجهیز مدارس اختصاص یافته است که مبلغ  ۱۲ میلیارد آن تخصیص یافته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزرات آموزش و پرورش در مورد نیروی انسانی افزود: با توجه به اضافه شدن ۳ ساعت به پایه یازدهم و دوازدهم با مشکل کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم. 

 وی بیان کرد: ۳هزار و ۷۰۰ تا ۳ هزار و ۸۰۰ نفر نیرو کمبود داریم و برای رفع آن با معاونت نیروی انسانی و دانشگاه فرهنگیان هماهنگی کرده ایم تا سهمیه بهتری اختصاص پیدا کند. در کنکور سراسری نیز به ما سهیمه خوبی داده اند.

حمیدی اظهار کرد: نرخ نفوذ المپیاد درون مدرسه ای تا مدارس عشایری راه یافته و ۶ دانش آموز پسر از  عشایر زنجان رکورد روپایی و یک دختر هولاهوپ را در کشور زده اند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: نسخه ستادی ملی برای تمام مدارس در نظر گرفته شده اما الزامی برای نوع ورزش در المپیاد وجود ندارد و مدارس در انتخاب ورزش  با توجه به امکانات خودآزاد هستند. هدف تنها ایجاد و افزایش تحرک بین دانش آموزان است.

نظر شما