شناسهٔ خبر: 22104492 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون تربیت‌بدنی وزیر آموزش و پرورش خبر داد

اختصاص 51 میلیارد تومان برای تجهیز وسایل ورزشی مدارس/ کمبود 3800 معلم تربیت‌بدنی

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 51 میلیارد تومان برای تجهیز مدارس اختصاص یافته است، گفت: حدود 3800 معلم تربیت‌بدنی نیاز داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسئله افزایش فقر حرکتی کودکان امروزی که پدیده هزاره سوم محسوب می‌شود بسیار جدی است و باید با آن مقابله کنیم.

وی افزود: پیش از این فعالیت کودکان با توجه به شرایط فیزیکی منازل بیشتر بود، اما امروزه فعالیت حرکتی محدود به حیاط مدرسه شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: توجه به سلامت نسل‌ها، ارتقای سواد حرکتی و ایجاد فرصت بیشتر برای فعالیت‌های ورزشی و حرکتی نسل نوجوان، از مهم‌ترین اهداف ماست.

حمیدی خاطر نشان کرد: باید در این فعالیت‌ها مثل المپیاد درون مدرسه‌ای، دانش‌آموزان کار تیمی را بیاموزند.

وی در خصوص «بودجه تجهیزات ورزشی امسال مدارس کشور»، گفت: 51 میلیارد تومان بودجه برای تجهیز مدارس اختصاص یافته است که 12 میلیارد آن تاکنون تخصیص یافته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در خصوص نیروی انسانی با توجه به اضافه شدن 3 ساعت به پایه یازدهم و دوازدهم، با مشکل کمبود نیروی انسانی مواجهیم و حدود 3800 نفر معلم تربیت بدنی کمبود داریم.

حمیدی تصریح کرد: برای رفع مشکل نیروی انسانی با معاونت نیروی انسانی و دانشگاه فرهنگیان هماهنگی‌های به عمل آورده‌ایم تا سهمیه بهتری به تربیت بدنی اختصاص پیدا کند.

 وی در خصوص «نرخ نفوذ المپیاد درون مدرسه‌ای»، اظهار داشت: این المپیادها در مدارس عشایری هم با شور دنبال می‌شود و حتی 6 دانش‌آموز پسر عشایری رکورد روپایی و یک دانش‌آموز دختر رکورد «هولاهوپ» را زدند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: نسخه ستادی ملی برای المپیاد درون مدرسه‌ای برای تمام مدارس در نظر گرفته شده است اما الزامی برای انتخاب نوع ورزش در المپیاد وجود ندارد و مدارس در انتخاب ورزش آزادند؛ هدف تنها ایجاد و افزایش تحرک بین دانش‌آموزان است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما