شناسهٔ خبر: 22100443 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

تناسب اندام به روش اصولی

این عوارض شامل بیماری های معده، ریزش مو، عصبی شدن، ... و هم موجب حریص شدن فرد نسبت به خوردن می شود.

صاحب‌خبر -
شفا آنلاین:این روزها داشتن اندام متناسب <fit body>خیلی مهم شده است. در هر مجلسی حتما از رژیم حرف می شود و هر کسی نظری راجع به کم خوری و رژیم می دهد. بسیاری از دختران نوجوان و جوان برنامه های غذایی بسیار غیر اصولی و بسیار کم کالری را مدت های طولانی ادامه می دهند تا اندام متناسبی داشته باشند غافل از اینکه این نخوردن ها آسیب های بسیاری به آن ها وارد می کند.

به گزارش شفا آنلاین:این عوارض شامل بیماری های معده، ریزش مو، عصبی شدن، ... و هم موجب حریص شدن فرد نسبت به خوردن می شود. اگر یک رژیم غذایی خوب و متناسب داشته باشیم هم می توانیم اندام خود را متناسب نگه داریم هم از عوارض رژیم های سخت در امان هستیم.در این مقاله می خواهیم در رابطه با یک برنامه متناسب برای حفظ تناسب اندام صحبت کنیم.

کسانی که زیاد اضافه وزن ندارند و یا اینکه می خواهند تناسب اندام خود را حفظ کنند می توانند نیم ساعت قبل از غذا یک میوه مثل شلیل، هلو یا زردآلو در تابستان ودر زمستان سیب یا موز به همراه یک لیوان آب میل نمایند. این کار موجب کاهش اشتها می شود.اگر زیاد غذا می خورید سعی کنید هر 2 هفته یک بار یک قاشق از غذاهای خود را کم کنید تا به حد نرمال برسد.

حتما صبحانه بخورید.
با یک وعده از غذای خود حتما سالاد بخورید.
بهتر است از چنگال برای غذا خوردن استفاده کنید.
وقتی به مهمانی یا عروسی می روید فقط به مقداری که در روزهای عادی غذا می خورید غذا در ظرف بریزید. لازم نیست بشقاب خود را از همه غذاها پر کنید و بیش از حد ظرفیت خود غذا بخورید.
تند تند غذا نخورید. لقمه های خود را خوب بجوید و سعی کنید بین هر لقمه غذای خود بین 30 ثانیه تا 1 دقیقه فاصله دهید.
در روز حتما شش لیوان آب را بخورید تا سموم بدن دفع شود.

سعی کنید حداقل یک صد و پنجاه دقیقه در هفته ورزش کنید.یکی از ورزش های بدون هزینه و موثر در لاغری پیاده روی و پس از آن طناب زدن است.طناب زدن را در ابتدا از 3 دقیقه در روز شروع کنید و به مرور زمان تا 3 تا 3 دقیقه در روز می توانید برسانید.البته داشتن کفش مناسب برای حفاظت از مفاصل ضروری است .اگر سر کار می روید موقع برگشت و یا اگر برای خرید بیرون می روید 1 تا 2 ایستگاه مانده به منزل را پیاده روی کنید.سعی کنید حتما بین وعده های غذایی تان میوه یا چای و یا قهوه با بیسکویت میل نمایید تا موقع خوردن غذا خیلی گرسنه نباشید.سعی کنبد بعد از ساعت 7 شب از خوردن کربوهیدرات ها اجتناب کنید .

از مطالب دکتر منصور ریسمانچیان ( حوزه ی تغذیه،پوست و مو در اصفهان ) برای سلامتی ،و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید.

پزشک آنلاین

دکتر منصور ریسمانچیان [ پزشک عمومی ]

نظر شما