شناسهٔ خبر: 22094459 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

ارومیه در آستانه اتصال به شبکه ریلی

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اعلام کرد ریل‌گذاری خط ‌آهن مراغه- ارومیه در مرحله پایانی قرار دارد و با پایان این عملیات، ارومیه به شبکه ریلی کشور متصل می شود.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / جبارعلی ذاکری افزود: عملیات ریل‌گذاری در این مسیر از 2سمت انجام شد و با اتمام عملیات ریل‌ گذاری 364 متر باقیمانده در کیلومتر 162 محدوده پتروشیمی امکان اتصال شهر ارومیه به شبکه ریلی برقرار می شود.

وی افزود: در 2ماه آینده عملیات تکمیلی این خط به طور کامل به پایان می رسد.
به گفته وی، راه‌آهن مراغه - ارومیه حد فاصل مراغه تا مهاباد در گذشته به بهره‌برداری رسید، عملیات ریل‌گذاری مهاباد تا نقده نیز پارسال تکمیل شد و ‌اکنون شاهد اتمام عملیات ریل‌گذاری نقده تا ارومیه هستیم.
ذاکری اضافه کرد: در 14 سال گذشته متوسط سالیانه ریل‌گذاری 174 کیلومتر بود و تلاش کردیم این رقم به 275 کیلومتر برسد.
وی یادآوری کرد: در برنامه‌‌ ریزی برای طرح ‌های اقتصاد مقاومتی متوسط ریل‌گذاری 516 کیلومتر تعیین شد که نزدیک به 2برابر رکورد 14 ساله گذشته است و از این رو، در هفت ماه نخست امسال از رقم 400 کیلومتر ریل‌گذاری عبور کردیم.
به گزارش ایرنا، با ساخت راه‌آهن مراغه - ارومیه به طول 184 کیلومتر استان‌های آذربایجان غربی از طریق شبکه ریلی به استان‌‌های آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین و تهران متصل می‌ شود و مردم شهرهای ملکان، میاندوآب، مهاباد، محمدیار و نقده نیز می‌توانند از این خط آهن استفاده کنند./شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور

نظر شما