شناسهٔ خبر: 22093468 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

8 میلیارد ریال برای انجام پژوهش در باره بانوان خراسان شمالی اختصاص یافت

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری مهرداد ابراهیمی گفت: دیده بانی از وضعیت خانواده و بانوان استان از طریق انجام کارهای پژوهشی نیز انجام شود که در نهایت هدف ما باید کاهش دغدغه های حوزه بانوان و خانواده باشد.
وی گفت: با توجه به این که نیمی از منابع انسانی را بانوان شاغل دستگاه های اجرایی و ادارات و نهادها تشکیل می دهند، باید از ظرفیت حداکثری آنان در مناصب و پست های مدیریتی استفاده شود.
ابراهیمی اظهار داشت: باید از ظرفیت های بانوان و توانمندی آنان در پست های مدیریتی نهایت استفاده را برد چرا که درقبال این مسئله مکلف هستیم. وی با بیان این که باید در به کارگیری بانوان و جوانان در مناصب مدیریتی ریسک کرد، ادامه داد:با توجه به این که در آینده شاهد بازنشستگی بسیاری از مدیران خواهیم بود لذا باید از ظرفیت بانوان و جوانان برای این امر مهم استفاده حداکثری داشت.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: موضوع به کارگیری بانوان در پست های مدیریتی به شکل پلکانی انجام خواهد گرفت؛ ضمن این که نگاه دولت دوازدهم و مقام عالی دولت در استان به نقش و جایگاه زنان نگاه تشریفاتی نیست بلکه باورمند است تا بتوانیم از توانمندی این قشر تاثیرگذار جامعه بیشتر بهره مند شویم.
وی افزود: موضوع مشارکت در امور زنان باید تقویت شود ولی این مشارکت فقط به معنای اخذ پست های مدیریتی نیست بلکه باید به سمت اشتغالزایی بانوان پیش رفت.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که باید از جشنواره هایی با محوریت اشتغال بانوان و تولیدات خانگی حمایت های جدی تری انجام گیرد، افزود:2هزار هکتار از زمین های شهرستان فاروج زیر کشت زعفران رفته که منجر به ایجاد 60 میلیارد تومان گردش مالی شده و این درحالیست که میانگین درآمد سرانه استان نسبت به کشور پایین تر است و این مبحث می تواند کمک شایان توجهی به مردم استان و افزایش درآمد سرانه باشد.
وی تصریح کرد:خراسان شمالی مستعد کشت گیاهان دارویی و زعفران است و این مساله می تواند موجب افزایش سطح درآمد مردم این استان شود ضمن اینکه نباید از نقش مهم بانوان نیز در این موضوع غفلت کنیم.
ابراهیمی در بخش دیگر سخنان خود به موضوع' روستای بدون بیکار' اشاره کرد و گفت: موضوع روستای بدون بیکار یکی از تاکیدات مهم استاندار خراسان شمالی است و باید  برای آن کارگروهی در سریع ترین زمان ممکن تشکیل شود؛ لذا در این مسیر باید از تمام توان دستگاه های اجرایی استفاده کرد.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار اظهار داشت: تقویت سازمان های مردم نهاد مختص بانوان نیز در دستور کار قرار گیرد و روند اخذ مجوز برای آنان تسهیل شود.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری نیز در این کارگروه اشاره ای به سه دستور کار جلسه داشت و گفت: سند زنان و خانواده و توسعه پایدار  از دستورات حوزه معاونت زنان ریاست جمهوری است که بر مبنای آن 30درصد مناصب دولتی باید به بانوان شایسته اختصاص یابد که برخی محورهای این سند باید بر اساس شرایط استان بومی سازی شود.
ملیحه یغمایی در مورد دستور کار دوم جلسه یا عنوان طرح تشکیل پارلمان مشورتی زنان استان نیز گفت: این طرح بنا به دستور استاندار باید بر اساس محوریت تدوین بانک اطلاعاتی زنان و استفاده از ظرفیت های بانوان توانمند در اتاق های فکر انجام شود.
وی در ادامه اظهار داشت:با توجه به این که طرح پارلمان مشورتی در چند استان در حال پیگیری و اجراست در این طرح به دنبال به کارگیری زنان شاغل از حوزه های مختلف به عنوان نماینده این پارلمان هستیم. وی ارکان این پارلمان را شامل مجمع عمومی پارلمان، هیئت رئیسه و کمیسیون های تخصصی برشمرد.
وی در ارتباط با آخرین دستور کار جلسه هم که ایجاد صندوق های خرد زنان عشایر و روستایی در استان بود، گفت: بر مبنای این دستور کار که جزو سیاست های کشوری نیز محسوب می شود باید از تمام ظرفیت های بانوان توانمند استفاده شود.
6042 انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*

نظر شما