شناسهٔ خبر: 22079173 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بخشنامه ورزش زنان شاغل تنها در 30 دستگاه اجرایی استان مرکزی اجرامی شود

اراک - ایرنا - مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی گفت: بخش نامه ورزش برای زنان شاغل تنها در 30 دستگاه اجرایی این استان اجرا می شود.

صاحب‌خبر -

زهرا فرجی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بخشنامه ورزش زنان شاغل در استان مرکزی بهمن ماه 94 به تمام مدیران عضو شورای اداری این استان ابلاغ شده که بر اساس دستگاه ها و نهادهای اجرایی مکلف به اجرای آن هستند.
وی بیان کرد: حدود 120 دستگاه اجرایی در استان مرکزی وجود دارد که تنها 30 دستگاه این بخشنامه ها را اجرایی کرده اند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی ادامه داد: بر اساس آمار سال 94، 20 درصد از دختران و زنان بالای 15 سال این استان حداقل دارای یک بیماری مزمن بودند که این مهم اهمیت توجه به ورزش را دوچندان کرد و باعث شد تا بخشنامه ای برای اجرای چهار ساعت ورزش در هر هفته به بانوان شاغل این استان اختصاص یابد.
فرجی تاکید کرد: کم تحرکی یک معضل جدی در قش بانوان است و انتظار است مدیران دستگاه های اجرایی همکاری لازم را در این خصوص به کار گیرند تا از فرصت پیش آمده نهایت استفاده صورت گیرد.
وی عنوان کرد: به دلیل اهمیت این موضوع این بخشنامه مجدد به دستگاه ها و نهادهای اجرایی استان مرکزی ارسال خواهد شد.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی افزود: بحث عفاف و حجاب در سالن های ورزشی بانوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید مورد توجه قرار گیرد و تذکرات لازم در این خصوص به سالن های ورزشی ارایه شود.
فرجی در خصوص ورزش بانوان روستایی نیز گفت: بر اساس دستور العمل های ویژه دهیاران روستایی موظف هستند از سرفصل اعتبارات فرهنگی بخشی را برای ورزش بانوان هزینه کنند.
49 درصد از جمعیت یک میلیون و 414 هزار نفری استان مرکزی را زنان تشکیل می دهند.
سه هزار و 929 بانوی شاغل در دستگاه ها و نهادهای مختلف استان مرکزی وجود دارد.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری

انتهای پیام /*

نظر شما