شناسهٔ خبر: 22091267 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

با نگاه علمی و پژوهشی؛

دفتر مشاوره ازدواج و تحکیم بنیان خانواده در جهاددانشگاهی راه اندازی می‌شود

گروه اجتماعی: رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی گفت: دفتر مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده با ایده پژوهشی و علمی راه‌اندازی می‌شود که نیاز به حمایت سازمان‌های ذی ربط است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، جلال‌الدین صادقی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی، امروز یکم آبانماه در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان که در جهاددانشگاهی برگزار شد،  اظهارکرد: جهاددانشگاهی نهاد و مجموعه‌ای بزرگ است که مباحث اجتماعی و فرهنگی در فعالیت های پژوهشی این نهاد همواره مدنظر بوده است. 
وی افزود: جهاددانشگاهی سابقه خوبی در حوزه علوم اجتماعی و مسائل اجتماعی دارد و سال‌ها است که در قالب پژوهشگاه و پژوهشکده‌های علوم انسانی خویش به آن پرداخته است.
رییس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در استان نیز ساختار جهاددانشگاهی ساختاری چابک و منعطف است، تصریح کرد: همواره در تامین اعتبارات پژوهشی مشکلی به دلیل اینکه این نهاد یک نهاد علمی، پژوهشی و فرهنگی است نگاه ویژه داشته و داریم .
صادقی  با بیان اینکه در ساختار برنامه ششم توسعه، مرکز مطالعات و آسیب‌های اجتماعی دیده شده که مراحل اخذ گواهینامه در حال انجام است، اظهار کرد: همچنین دفتر مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده با نگاه  پژوهشی و علمی راه‌اندازی خواهد شد و نیاز به حمایت سازمان‌های ذی ربط دارد.
وی افزود: هدف اصلی دبیرخانه آسیب‌های اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی  است و  تمام حوزه‌های  جهاددانشگاهی در حوزه آسیب‌های اجتماعی به کار گرفته شده‌اند.
رییس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی بیان کرد: سلسله کارگاه‌هایی در حوزه سرمایه گذاری برای سلامت پیش بینی شده چرا که  بخشی از آسیب‌های اجتماعی حاصل  کمبودهایی در حوزه‌های دیگر هستند که یکی از این حوزه‌ها حوزه سلامت است. 
صادقی تصریح کرد: در همین راستا در حوزه افزایش سطح نشاط و شادابی اقداماتی انجام شده که در این زمینه با تمرکز بر گروه بانوان خانه دار کارگاه و نشست‌های فرهنگی پیش بینی شده است. 
وی از  برگزاری کارگاه نازایی و روش‌های تشخیص و درمان در 14ابان ماه و کارگاه تغذیه و رژیم درمانی در دوران بارداری و شیردهی، در این حوزه خبرداد  و افزود: همچنین برگزاری کارگاه «به دور از افسردگی؛ به سوی نشاط» مدنظر است که امیدواریم با موضوع بررسی سلامت جسمانی و روحی بانوان خانه دار استان عملیاتی خواهد شد.
رییس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری سلسله نشست‌های پدیده های اجتماعی بیان کرد: در مرداد ماه امسال در قالب این نشست ها و در برنامه رادیویی سراج در خصوص تاهل، تجرد، فرصت‌ها و چالش‌ها برگزار شد.
صادقی ادامه داد: در حوزه دانشجویی نیز کانون دانشجویی آسیب‌های اجتماعی را در دانشگاه بیرجند راه‌اندازی کردیم و در  قالب این کانون کارگاه‌های فضای مجازی و نشست‌های تخصصی با حضور کارشناسان فضای مجازی برای دانشجویان برگزار شده است.
وی ادامه داد: همچنین از دیگر برنامه‌های حوزه دانشجویی برگزاری مسابقات طراحی پوستر با موضوع پیشگیری اولیه از آسیب‌های اجتماعی است.
رییس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی خاطر نشان کرد: در خصوص رفع آسیب‌های اجتماعی سعی شده تا از تمام توانمندی‌های این سازمان به نحو احسن استفاده شود.

نظر شما