شناسهٔ خبر: 22063396 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

برگزاری مراسم عزاداری عامل تحول، رشد و بیدارسازی جامعه است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه مشهد به اشاره به اینکه عشق و ارادت ما به اهل‌بیت نباید تنها در تبیین شعائر امام حسین(علیه السلام) خلاصه شود، گفت: برگزاری مراسمات عزاداری عامل تحول، رشد و بیدارسازی جامعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی شامگاه(۲۹مهر)ا در اجتماع منشور عزت که در سالن ورزشی برادران شهید نامی سیدی مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه درک امام حسین(علیه السلام) تنها در روضه‌خوانی و عزاداری نیست، گفت: باید توجه کنیم که احیای عزاداری سیدالشهدا متناسب با رشد سیاسی ای که جامعه ما پیدا کرده باشد چرا که امروز در کشور حاکمیت ولایی مستقر شده و این عواطف و ابراز احساسات بهتر است در شکل برنامه‌های متحول کننده و بیدار ساز اجتماعی در بیاید.

 

وی با بیان اینکه روز اول صفر به عنوان نمایشگر عزت و اقتدار اهل‌ابیت (علیه السلام) است که حاصل همه رنج‌ها، دردها و مصائب به وجود آمده بر اهل‌بیت امام حسین(علیه السلام) بود، گفت: همه روضه‌خوانی‌ها و عزاداری ها که به عنوان شعائر ویژه حسینی در نسل ما جریان داشته است مقدس است و باید در همان شکل ادامه دهیم.

 

آیت الله علم الهدی مراسمات عزاداری در شهر را عامل تحول، رشد و بیدارسازی دانست و گفت:عشق و ارادت ما به اهل‌بیت نباید تنها در تبیین شعائر امام حسین(علیه السلام) خلاصه شود بلکه در بیان مظلومیت اهل‌بیت و سیدالشهدا که اثرگذاری عاطفی در درون انسان‌ها دارد هم باید انجام شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه امام(رحمه الله علیه) بر نیروی محرک عزاداریها ریشه ظلم و نظام ستم ‌شاهی را کند، گفت:عشق و عاطفه نسبت به اهل‌ بیت(علیه السلام) ابزار رسیدن به هدف است که این ابزار را باید تا نقطه هدف که معرفت‌شناسی نسبت به نتایج و برونداد قیام کربلا است، استفاده کنیم.

نظر شما