شناسهٔ خبر: 22054249 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ریابکوف و اشمید بر ضرورت تلاش بین المللی برای حفظ برجام تاکید کردند

مسکو - ایرنا - سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه و مذاکره کننده هسته ای روسیه و هلگا اشمید معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مسکو با یکدیگر دیدار و بر ضرورت حفظ برجام و تلاش بین المللی در این زمینه تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، ریابکوف و اشمید امروز شنبه در حاشیه نشست خلع سلاح هسته ای در خصوص وضعیت اجرای برجام گفت و گو و بر لزوم تلاش بین المللی برای حفظ توافق هسته ای با ایران تاکید کردند.
سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه در نشست خلع سلاح هسته ای نیز با تاکید بر اهمیت برجام گفت: برجام الگوی بسیار با ارزشی برای حل مسائل جهانی است.
وی با بیان اینکه با ترامپ که برجام را زیر سوال می برد، موافق نیستم و بخش عمده جامعه جهانی از برجام حمایت می کند، اضافه کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی صلاحیت و اختیارات برای راستی آزمایی اقدامات (هسته ای) ایران را دارد.
هلگا اشمید معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این نشست خاطرنشان کرد: در مذاکرات هسته ای ایران با یکدیگر همکاری های گسترده ای داشته ایم.
معاون موگرینی، برجام را توافقی بسیار متوازن خواند و افزود: از ایران خواسته های زیادی داشتیم و موارد متعددی را به این کشور پیشنهاد کردیم.
وی افزود: فقط آژانس بین المللی انرژی اتمی وظیفه راستی آزمایی برنامه هسته ای ایران را برعهده دارد. اینکه ترامپ اجرای تعهدات ایران در چارچوب برجام را تایید نکرده یک مساله داخلی آمریکا است.
معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: اتحادیه اروپا همکاری بازرگانی را با ایران گسترش می دهد. این همکاری ها با وجود بحث های داخلی در آمریکا جریان دارد.
اشمید همچنین گفت: برنامه موشکی ایران در برجام نمی گنجد و با آن هیچ ارتباطی ندارد و باید در قالب دیگری مورد بررسی قرار گیرد.
نشست بین المللی خلع سلاح هسته ای در مسکو با حضور بیش از 200 مقام و کارشناس دست اندرکار امور انرژی هسته ای، ایمنی اتمی و جلوگیری از گسترش جنگ افزارهای هسته ای از کشورهای مختلف توسط مرکز انرژی و امنیت روسیه برگزار شد.
عباس عراقچی معاون وزیر خارجه و مهدی سنایی سفیر ایران در مسکو به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این نشست دو روزه شرکت داشتند.
اروپام**391** انتشار: زهرا هژبری

انتهای پیام /*

نظر شما