شناسهٔ خبر: 22049194 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ریابکوف: برجام الگوی بسیار با ارزشی برای حل مسائل جهانی است

مسکو - ایرنا - سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه گفت: برجام الگوی بسیار با ارزشی برای حل مسائل جهانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، ریابکوف امروز (شنبه) در نشست خلع سلاح هسته ای در مسکو گفت: با ترامپ که برجام را زیر سوال می برد، موافق نیستم. بخش عمده جامعه جهانی از برجام حمایت می کند.
ریابکوف به نقل از سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی صلاحیت و اختیارات برای راستی آزمایی اقدامات (هسته ای) ایران را دارد.
وی افزود: برخی رویکردها در این توافق (برجام) برای حل مسائل دیگر در عرصه عدم انتشار سلاح هسته ای مناسب است. برجام الگوی بسیار باارزشی برای حل مسائل جهانی است.
وی همچنین خاطرنشان کرد از طرح گام به گام پیشنهاد شده از سوی روسیه برای حل مساله هسته ای ایران، می توان به عنوان الگو استفاده کرد.
معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: مسکو خواهان آن است که در منطقه خاورمیانه محدوده عاری از سلاح کشتار جمعی و جنگ افزارهای ویژه پرتاب آن ایجاد شود.
نشست بین المللی خلع سلاح هسته ای در مسکو با حضور بیش از 200 مقام و کارشناس دست اندرکار امور انرژی هسته ای، ایمنی اتمی و جلوگیری از گسترش جنگ افزارهای هسته ای از کشورهای مختلف توسط مرکز انرژی و امنیت روسیه برگزار شد.
بررسی وضع اجرای پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای (ان.پی.تی) و دورنمای بازنگری آن تا سال 2020 پایداری توافق ها در چارچوب برجام و نقش تلاش های دیپلماتیک چندجانبه برای حل و فصل بحران هسته ای در شبه جزیره کره از موضوعات دستور کار این نشست بود.
عباس عراقچی معاون وزیر خارجه و مهدی سنایی سفیر ایران در مسکو به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این نشست دو روزه شرکت داشتند.
اروپام**391**انتشار: زهرا هژبری

انتهای پیام /*

نظر شما