شناسهٔ خبر: 22046787 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حفظ وحدت بین زائران اربعین حسینی مورد توجه باشد

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حجت الاسلام مجتبی اوحدی روز شنبه در نشست خبری حج و زیارت خراسان جنوبی ادامه داد: براساس بررسی های به عمل آمده حدود 50 درصد از موکب داران مسیر راهپیمایی اربعین، اهل تسنن هستند و ضمن حفظ وحدت، زائران باید قوانین موکب ها را رعایت کنند.
وی بیان کرد: در بسیاری از موکب های عراقی عکس هایی مربوط به عراقی ها که در جنگ با ایران حضور داشتند، نصب و از آنها به عنوان شهید یاد شده است پس برای حفظ وحدت زائران به هیچ عنوان نباید نسبت به این عکس ها بی حرمتی شود.
وی گفت: خانم های مسن به هیچ عنوان در این راهپیمایی شرکت نکنند و خانم های جوان هم در صورت تمایل حتما با محارم خود حضور پیدا کنند تا با مشکلی مواجه نشوند.
حجت الاسلام اوحدی با بیان اینکه رسانه های مخالف از جمله وهابیت در این مدت دائم به دنبال حاشیه سازی هستند عنوان کرد: زائران اخلاق مداری را سرلوحه کارشان قرار دهند و در هر موکبی که هستند نماز اول وقت را به تعویق نیندازند.
وی افزود: زائران حسینی توجه داشته باشند که ما میهمان عراق هستیم و باید قوانین حاکم بر آن کشور را رعایت کنیم و بدانیم که عراق کشور امنی نیست و جدا شدن از جمعیت ممکن است پیامدهای خوبی نداشته باشد.
اربعین حسینی در صدر یکی از بزرگترین اجتماعات جهان قرار دارد که هر سال تعداد زیادی از مسلمانان و دیگر ادیان با حضور در این راهپیمایی ارادت خود را نسبت به سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) ابراز می کنند و ندای لبیک یا حسین سر می دهند.
زائران خراسان جنوبی امسال از مرز چذابه وارد کشور عراق خواهند شد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*3215*3028* خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشار- رسول محمدحسنی

انتهای پیام /*

نظر شما