شناسهٔ خبر: 22045243 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تأکید بر حفظ وحدت مذاهب مختلف در راهپیمایی اربعین

گروه معارف: مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به اینکه تمام مذاهب گروه‌های مختلف اسلامی در راهپیمایی عظیم اربعین شرکت می‌کنند لذا باید زائران بحث وحدت را مدنظر داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام مجتبی اوحدی، مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان‌جنوبی امروز29 مهرماه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌ زائران باید وحدت شیعه و سنی را در این سفر باید مدنظر قرار دهند.

وی تصریح کرد: زائران اربعین باید از هرگونه حرف یا حرکتی که به منزله اهانت تلقی شود در طول مدت اقامت خود در کشور عراق پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که ندرتاً دیده می‌شود، بی‌توجهی به عکس شهدای عراقی است، افزود: با توجه به اینکه بیشتر شهدای عراقی در جنگ با ایران کشته شدند، بعضی از زائران به آنان اهانت یا بی‌توجهی می‌کنند و توصیه می‌شود زائران به عکس این شهدا احترام بگذارند.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان‌جنوبی بیان کرد: توصیه می‌شود بانوان مسن در این راهپیمایی شرکت نکنند و بانوان جوان نیز باید همراه با محرم خود شرکت کنند.

اوحدی ادامه داد: امکان ورود به حرم، توقف طولانی و زمینه زیارتی در این سفر وجود ندارد لذا زائران باید از توقف طولانی در حرم‌ها خوددداری کنند.

وی بیان کرد: فتوای مراجع این است که زیارت کربلا منحصر به اربعین نیست و بعد از روز اربعین و پس از آن نیز می‌توان به زیارت حرم امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) پرداخت.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه زائران باید در کشور عراق از افعال اهانت‌آمیز بپرهیزند، افزود:  وهابیت و شبکه‌های ماهواره در خصوص راهپیمایی بزرگ اربعین  بسیار حاشیه‌سازی می‌کنند.

اوحدی با بیان اینکه زائران باید بحث نظافت را رعایت کنند، افزود: زائرین اربعین باید نماز خود را اول وقت بخوانند و گذرنامه آنان حداقل باید شش ماه اعتبار داشته باشد. 

وی افزود: بعدازظهر روز اربعین تمام مواکب عراق جمع می‌شود و بعد از آن زائران باید پول کافی را برای تهیه غذا و سایر ملزومات داشته باشند.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان‌جنوبی یادآور شد: در این سفر زائران نباید صرفاً به عنوان یک پیاده‌روی شرکت کنند بلکه باید با هدف آشنایی بیشتر با اهل بیت(ع) در این راهپیمایی حضور یابند.

نظر شما