شناسهٔ خبر: 22018819 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بررسی راه های توسعه گیلان

امروز بیست و هفتمین نشست بررسی راهکارهای توسعه ی گیلان در رشت برگزار شد تا عمده ترین موانع ، آسیب ها و ظرفیت های گیلان بررسی شود.

صاحب‌خبر -

بررسی راه های توسعه گیلانبه گزارش خبرگزاری صداو سیما ، مرکز گیلان استاندار در این نشست گفت : تسریع در روند توسعه ی گیلان مستلزم شناخت استعدادها ، برنامه ریزی دقیق و تعامل منطقی مجموعه ی دست اندرکاران است.
مصطفی سالاری با تشریح الزامات رسیدن به توسعه ی پایدار تصریح کرد: با مطالعه و بررسی دقیق شرایط و برنامه ریزی درست می توان توان عمومی را در راستای رونق تولید و شکوفایی اقتصادی یکپارچه کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به ظرفیت های گردشگری استان اشاره کرد و افزود: بسیاری از توانمندی های گردشگری گیلان با شیوه های علمی و صنعتی تبلور می یابد و زمینه ی ماندگاری بیشتر گردشگران را مهیا می سازد.
وی همچنین کاهش سرانه ی زمین بین کشاورزان استان را آفت بزرگی برای رونق این حوزه برشمرد و گفت: در حال حاضر میانگین مالکیت زمین در این بخش برای هر خانواده ی کشاورز 4 تا 5 هزار متر است که محدودیت جدی برای صرفه ی اقتصادی آن ایجاد می کند.
استاندار افزایش بهره وری در واحد سطح و بهره گیری از شیوه های نوین کاشت ، داشت و برداشت را راهکاری اساسی برای محدودیت های بخش کشاورزی عنوان کرد.
مصطفی سالاری در ادامه بر ضرورت آسیب شناسی حوزه ی صنعت گیلان نیز تاکید کرد و افزود : تکمیل ظرفیت تولید ، ارتقاء کیفیت و بازاریابی از جمله عواملی هستند که تحول در حوزه ی صنعت استان را رقم می زند.
وی در بخش دیگری از سخنان خویش بهره گیری از ظرفیت بالای دریا را حلقه ی مفقوده ی توسعه در گیلان دانست و گفت: گردشگری دریایی ، آبزی پروری ، حمل و نقل و تجارت دریامحور از جمله ضرورت های برنامه ریزی در این حوزه است که باید بدان اهتمام جدی شود.
استاندار در پایان بر ضرورت حمایت جدی از سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه های تولیدی و اقتصادی استان تاکید کرد و گفت: اخلال در روند جذب سرمایه گذار از هیچ مدیر دولتی پذیرفته نیست.
رییس سازمان برنامه و بودجه ی گیلان نیز در گزارشی اهداف برپایی نشسته های بررسی روند توسعه در گیلان را تشریح کرد و نقش آن را در تهیه و تدوین برنامه ی ششم توسعه در گیلان قابل توجه دانست.
محمدعلی محمدی گفت: در روند تهیه و تدوین برنامه ی ششم توسعه در گیلان بیش از 250 صاحب نظر نقش ایفا کرده اند که نشان از تبلور خرد جمعی در روند برنامه ریزی استان است.

نظر شما