شناسهٔ خبر: 22018667 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

برپایی موکب «فداییان ولایت» برای خدمت رسانی به زائران کربلای معلی

گروه فرهنگی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از برپایی موکب فداییان ولایت در کربلای معلی خبر داد و گفت: همزمان با ایام پیاده رویی اربعین حسینی پنج موکب فداییان ولایت از استان آماده خدمت رسانی به زائران کربلا هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان به نقل از روابط عمومی اوقاف  استان کردستان، حجت الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان اظهار کرد: موکب فداییان ولایت در راستای اجرای امینانه نیت واقفان خیر اندیش و خدمت رسانی هرچه بهتر به زائرین کربلای معلی در جوار حرم مطهر امام حسین(ع) برپا می‌شود.

وی افزود: جایگاه زیارت اربعین نه تنها بین مسلمانان اهل تشیع بلکه بین اهل سنت و حتی سایر ادیان الهی نیز بسیار مورد تاکید است و خدمت رسانی به این زائران خدمت رسانی به اسلام ناب محمدی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان اعلام کرد:  با هماهنگی‌های صورت گرفته با دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط و انتظامی، مکان‌یابی برای برپا کردن این موکب‌ها در ایام اربعین حسینی در مسیر تردد زوار حسینی در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: پنج موکب در کربلا، مرز خسروی و شهرستان‌های بیجار، قروه و سنندج برپا می‌شود که موقوفات و خیرین در تمامی این موکب ها سهم قابل توجهی دارند.

حجت‌الاسلام نوروزی اعلام کرد: اطعام و پذیرایی روزانه از ۲۵ هزار نفر، پخت روزانه ۱۰ هزار قرص نان، اسکان روزانه پنج هزار نفر، برپایی خیمه معرفت، اقامه نماز جماعت و برنامه های فرهنگی مذهبی با حضور مبلغین اعزامی از برنامه های اوقاف در موکب فداییان اسلام است که با همکاری دفتر نمایندگی ولی فقیه، استانداری، سپاه بیت المقدس و سایر نهادهای فرهنگی و اقتصادی استان انجام می‌شود.

وی از خدمت رسانی ۸۰ خادم در موکب فداییان اسلام خبر داد و یادآور  شد: این تعداد خدام متشکل از کارکنان اوقاف، متولیان، هیات امناء، واقفین، مبلغین اوقاف هستند که در ایام اربعین در موکب های استان به خدمت رسانی به زائران می‌پردازند.

نظر شما