شناسهٔ خبر: 22014648 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

برپایی موکب فداییان ولایت برای خدمت رسانی به زائران کربلای معلی

خبرگزاری شبستان: مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان از برپایی موکب فداییان ولایت در کربلای معلی خبر داد و گفت: همزمان با ایام پیاده رویی اربعین حسینی پنج موکب فداییان ولایت از استان آماده خدمت رسانی به زائران کربلا هستند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام مصطفی نوروزی مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در سنندج اظهار کرد: موکب فداییان ولایت در راستای اجرای امینانه نیت واقفین خیر اندیش و خدمت رسانی هرچه بهتر به زائرین کربلای معلی در جوار حرم مطهر امام حسین (ع) برپا می شود.

 

وی ادامه داد: جایگاه زیارت اربعین نه تنها بین مسلمانان اهل تشیع بلکه بین اهل سنت و حتی سایر ادیان الهی نیز بسیار مورد تاکید است و خدمت رسانی به این زائرین خدمت رسانی به اسلام ناب محمدی است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه بابیان اینکه با هماهنگی‌های صورت گرفته با دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط و انتظامی، مکان‌یابی برای برپا کردن این موکب‌ها در ایام اربعین حسینی در مسیر تردد زوار حسینی در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: پنج موکب در کربلا، مرز خسروی و شهرستانهای بیجار، قروه و سنندج برپا می شود که موقوفات و خیرین در تمامی این موکب ها سهم قابل توجهی دارند.

 

حجت الاسلام نوروزی اذعان کرد: اطعام و پذیرایی روزانه از ۲۵ هزار نفر، پخت روزانه ۱۰ هزار قرص نان، اسکان روزانه پنج هزار نفر، برپایی خیمه معرفت، اقامه نماز جماعت و برنامه های فرهنگی مذهبی با حضور مبلغین اعزامی از برنامه های اوقاف در موکب فداییان اسلام است که با همکاری دفتر نمایندگی ولی فقیه، استانداری، سپاه بیت المقدس و سایر نهادهای فرهنگی و اقتصادی استان انجام می شود.

 

وی از خدمت رسانی ۸۰ خادم در موکب فداییان اسلام خبر داد و خاطر نشان کرد: این تعداد خدام متشکل از کارکنان اوقاف، متولیان، هیات امناء، واقفین، مبلغین اوقاف هستند که در ایام اربعین در موکب های استان به خدمت رسانی به زائرین می پردازند.

 

نظر شما