شناسهٔ خبر: 22018377 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار خراسان جنوبی:

فرمانداران ناظر بر عملکرد دستگاههای اجرایی دراقتصاد مقاومتی باشند

طبس- استاندار خراسان جنوبی گفت: فرمانداران ناظر بر عملکرد دستگاههای اجرایی در حوزه اقتصاد مقاومتی باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی مروج‌الشریعه ظهر پنج شنبه در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی که به میزبانی معاونت استانداری و  فرمانداری ویژه شهرستان طبس برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری جلسات ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌ها، منطبق با سیاست‌های کلی نظام بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و برای بکارگیری تمام قوای موثر در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: در قالب یک مسئولیت تمام عیار وارد شهرستان طبس شده‌ایم و باید تکلیف خود را روشن کنیم که در این راستا سه دستگاه مهم در حوزه اشتغال و توسعه زیرساخت یعنی صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید برنامه روشنی ارائه دهند.

وی بیان کرد: تعهدات ایجاد اشتغال صنعت، معدن و تجارت در شهرستان طبس باید صریح و روشن باشد و گزارش مطرح شده باید مستندات ایجاد فرصت‌های اشتغال در این منطقه را ارائه دهد.

وی با طرح این سوال ها از مسئولین مربوطه که از سهم ۳۰ درصدی بخش تسهیلاتی  واحدهای اقتصادی چه میزان برای صنایع شهرستان طبس اختصاص داده‌اید؟ چه میزان اشتغال ایجاد کرده یا خواهید کرد؟ چه میزان صنایع تعطیل یا نیمه تعطیل داریم؟ خواستار ارائه پاسخ شد و افزود: اینها باید در گزارش‌های دستگاه‌های متولی روشن باشد تا بشود درباره توسعه اقتصاد شهرستان‌ها تصمیم گرفت.

استاندار خراسان جنوبی افزود: بازارهای بسیار بزرگی زیرگوش استان خراسان جنوبی است و باید پس از تعیین تکلیف تولید برای بازار فروش برنامه‌ریزی شود.

استاندار خراسان جنوبی از کفایت، درایت، هوشمندی و مدیریت مهندس طلائی مقدم، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس صمیمانه سپاسگزاری کرد.

وی با اشاره به سند منشور «دوباره ایران» دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: تحقق خواسته‌های مردم وظیفه ذاتی ما در سنگر خدمت است و تا پایان دوره حیات اداری ام در استان این وظیفه را ادامه خواهیم داد. 

 وی افزود: باید با جلسات کاربردی به نتیجه مطلوب مردممان برسیم زیرا پازل مسئولیت مدیریتی، با فرایندی برآمده از انتخاب مردم است.

مروج‌الشریعه بیان کرد: نماینده مردم طبس در مجلس ظرفیت والای اقتصادی در استان خراسان جنوبی است و باید از توانمندی نماینده محترم مردم طبس در مجلس شورای اسلامی استفاده شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: دور دوم جلسات راهبری اقتصاد مقاومتی در خراسان جنوبی به طور یقین با حضور نمایندگان طیف‌های مختلف مردمی و به چالش کشیدن مدیران استان و شهرستان خواهد بود.

وی تاکید کرد: قدر شهرستان طبس را بدانید و بدانیم چون این منطقه یک قطب گردشگری است که می‌بایست با تقویت این بخش موجب توسعه زیرساخت و ایجاد اشتغال شویم.

مروج‌الشریعه ظرفیت روستاها و خانه‌های بوم‌گردی طبس را ارزشمند برشمرد و گفت: وجود زائر در طبس که سالانه به ۶ میلیون می‌رسد باید سهم تامین کالای سوغات استان را تامین کند که این مهم با تحقق صنایع خانگی و انحصاری دستی و نیز بسته بندی مدرن امکان‌پذیر است.

استاندار خراسان جنوبی در پاسخ به درخواست فرماندار ویژه طبس و بیان مشکل پست برق دیهوک، گفت: برای پست دیهوک هفت میلیارد تومان در بودجه اعتبار مناطق کمتر توسعه یافته منظور شده که می‌بایست مدیران شهرستان به طور جدی پیگیری کنند.

مروج‌الشریعه از معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس خواست: این شهرستان بعنوان نگین سبز و طلای کویر باید به یک شهر هوشمند و خلاق الکترونیکی تبدیل  کرد.

نظر شما