شناسهٔ خبر: 22018367 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار خراسان جنوبی:

دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی گزارش روشنی از ایجاد اشتغال ارائه دهند

R41348/P1336/S6,56/CT11

استاندار خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی گزارش روشنی از ایجاد اشتغال ارائه کنند و گزارش مطرح شده باید حاوی مستندات ایجاد فرصت‌های اشتغال باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از طبس، محمدمهدی مروج‌الشریعه صبح امروز در نهمین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان خراسان جنوبی که به میزبانی معاونت استانداری و  فرمانداری ویژه شهرستان طبس برگزار شد اظهار داشت: هدف از برگزاری جلسات ستاد راخبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌ها، منطبق با سیاست‌های کلی نظام و برای بکارگیری تمام قوای موثر در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: با یک مسئولیت تمام عیار وارد شهرستان طبس شده‌ایم و در این حوزه باید سه دستگاه مهم در حوزه اشتغال و توسعه زیرساخت یعنی صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برنامه روشنی ارائه دهند.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: تعهدات ایجاد اشتغال صنعت، معدن و تجارت در شهرستان طبس باید روشن باشد و گزارش مطرح شده باید حاوی مستندات ایجاد فرصت‌های اشتغال باشد.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: از سهم 30 درصدی بخش تسهیلاتی  واحدهای اقتصادی چه میزان برای صنایع شهرستان طبس اختصاص داده‌اید؟ چه میزان اشتغال ایجاد کرده یا خواهید کرد؟ چه میزان صنایع تعطیل یا نیمه تعطیل داریم؟ اینها باید در گزارش‌های دستگاه‌های متولی روشن باشد تا بشود درباره توسعه اقتصاد شهرستان‌ها تصمیم گرفت.

مروج‌الشریعه افزود: بازارهای بسیار بزرگی زیرگوش استان خراسان جنوبی است و باید پس از تعیین تکلیف تولید برای بازار فروش برنامه‌ریزی شود.

استاندار خراسان جنوبی برای زنده‌یاد شکیبی نماینده مردم طبس در مجلس ششم آروزی علو درجات کرد و گفت: از کفایت، درایت، هوشمندی و مدیریت مهندس طلائی مقدم، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس صمیمانه سپاسگزاری می‌کنیم.

وی به سند منشور دوباره ایران دولت تدببر و امید اشاره کرد و گفت: تحقق خواسته‌های مردم وظیفه داتی ما در سنگر خدمت است و باید با جلسات کاربردی به نتیجه مطلوب ملت برسیم چون پازل مسئولیت مدیریتی با فرایندی برآمده از انتخاب مردم است.

مروج‌الشریعه تصریح کرد: دکتر امیرحسنخانی ظرفیت والای اقتصادی استان خراسان جنوبی است و می‌بایست از توانمندی نماینده محترم مردم طبس در مجلس شورای اسلامی استفاده شود.

چالش مدیران توسط مردم در دور دوم جلسات اقتصاد مقاومتی

نماینده عالی دولت در استان گفت: دور دوم جلسات راهبری اقتصاد مقاومتی در خراسان جنوبی به طور یقین با حضور نمایندگان طیف‌های مختلف مردمی و به چالش کشیدن مدیران استان و شهرستان خواهد بود.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: قدر شهرستان طبس را بدانید و بدانیم چون این منطقه یک قطب گردشگری است که می‌بایست با تقویت این بخش موجب توسعه زیرساخت و ایجاد اشتغال شویم.

مروج‌الشریعه ظرفیت روستاها و خانه‌های بوم‌گردی طبس را ارزشمند برشمرد و گفت: وجود زائر در طبس که سالانه به 6 میلیون می‌رسد باید سهم تامین کالای سوغات استان را تامین کند که این مهم با تحقق صنایع خانگی و انحصاری دستی و نیز بسته بندی مدرن امکان‌پذیر است.

استاندار خراسان جنوبی در پاسخ به درخواست فرماندار ویژه طبس و بیان مشکل پست برق دیهوک گفت: برای پست دیهوک 7 میلیارد تومان در بودجه اعتبار مناطق کمتر توسعه یافته منظور شده که می‌بایست مدیران شهرستان به طور جدی پیگیری کنند.

مروج‌الشریعه از معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس خواست: این شهرستان به عنوان نگین سبز و طلای کویر باید به یک شهر هوشمند و خلاق الکترونیکی تبدیل کند.

کاهش جمعیت در بخش‌های دستگردان و دیهوک ثمره عدم برنامه‌ریزی در توسعه اشتغال است

نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: اگر گزارشی ارائه می‌شود باید نتیجه بخش باشد در بانک‌ها، منابع طبیعی و سایر سیستم‌ها محدودیت وجود دارد که باید خروجی جلسات اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌ها این باشد.

محمدرضا امیرحسنخانی افزود: کاهش جمعیت در بخش‌های دستگردان و دیهوک ثمره عدم برنامه‌ریزی در توسعه اشتغال است و می‌بایست این مشکل برطرف شود تا توقع مردم برآورده شود.

وی تاکید کرد: مشکل دو صنعت کانسرام و سیمان گریبان مسئولان و مردم طبس را گرفته و موجب بیکاری شده و از سویی در کک برای توجیه اقتصادی آن باید برنامه ارائه شود که بتوان حرفی از توسعه و اشتغال زد.

انتهای پیام/

نظر شما