شناسهٔ خبر: 22008215 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

اهل قلم سبک زندگی اسلامی را با استحکام علمی و جذابیت ادبی ترویج کنند

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام مهدی شریعتی ‌تبار در دومین نشست کتاب خوان تخصصی 'فرهنگ رضوی' در مشهد

صاحب‌خبر - به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام مهدی شریعتی ‌تبار در دومین نشست کتاب خوان تخصصی 'فرهنگ رضوی' در مشهد افزود: قرآن کریم و اهل بیت (ع) بر اهمیت علم و نشر و عمل به آن تاکید فراوان کرده اند.
وی اظهار کرد: مسلمانان و شیعیان در تمدن علمی، پیشینه درخشان داشته ‌اند و پیشگام حوزه تعلیم و تربیت بوده و بزرگترین دانشمندان از میان مسلمانان برخاسته‌ اند.
وی گفت: با توجه به این پیشینه باید با گفت‌ و گو و تبادل نظر، ایده ‌های جدید در حوزه کتابخوانی ارائه دهیم و در برنامه ‌های مختلف این هدف مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام شریعتی تبار با بیان اینکه اولین قدم در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی، انتشار کتاب های فاخر است افزود: نشست کتاب خوان تخصصی فرهنگ رضوی، گامی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی است.
مدیر کل کتابخانه ‌های عمومی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی از اهداف نهاد کتابخانه ‌های عمومی است و در این راستا برنامه ‌هایی نیز در مدارس و کتابخانه ‌های عمومی در دستور کار قرار گرفته و اجرا می ‌شود که برگزاری نشست‌ های تخصصی 'فرهنگ رضوی' از جمله آنهاست.
حسین اکبری افزود: در سال جاری چهار نشست تخصصی با محوریت فرهنگ رضوی برگزار می ‌شود.
در این مراسم کتابهای دین و سیاست از منظر حضرت امام رضا (ع) تالیف حجت الاسلام رضا وطن دوست، دانای خاندان محمد (ص) اثر امیر سلمانی رحیمی و مرتضی انفرادی، دوره هفت جلدی پرسمان رضوی به نویسندگی محمدباقر پورامینی و عهد ماندگار به قلم مرتضی انفرادی و امیر سلمانی رحیمی توسط مولفین و نویسندگان ارائه شد.
نشست های کتاب خوان در راستای به اشتراک گذاری کتابهای خوانده شده توسط مولفان، نویسندگان و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی به صورت تخصصی، مدرسه ای و کتابخانه ای در کشور برگزار می شود.
3221 / 6053 خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

نظر شما